K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2009, 10:37   #1
Schmidt
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2009
Indlæg: 1
Styrke: 0
Schmidt er ny på vejen
Flexjob, men hvad med økonomien???

Hejsa allesammen.

Er ny herinde men sidder med et spørgsmål. Jeg har lige fået at vide at jeg er blevet indstillet til et flexjob. Det er selvfølgelig skønt, men hvad med økonomien i det? Jeg er pt. på kontanthjælp, som de overførte mig på fra sygedagpenge. Jeg er stadig på virksomhedspraktikken som jeg har været i arbejdsprøvning i. Her vil kommunen have jeg skal blive til der er fundet noget. Jeg er under 25 år og får den mindste kontanthjælp. Er der slet ikke mulighed for ledighedsydelse? eller nogen anden højere indtægt? det er dælme svært at få det til at hænge sammen.

Mvh
C. Schmidt
Schmidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2009, 10:43   #2
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Schmidt Se meddelelser
Hejsa allesammen.

Er ny herinde men sidder med et spørgsmål. Jeg har lige fået at vide at jeg er blevet indstillet til et flexjob. Det er selvfølgelig skønt, men hvad med økonomien i det? Jeg er pt. på kontanthjælp, som de overførte mig på fra sygedagpenge. Jeg er stadig på virksomhedspraktikken som jeg har været i arbejdsprøvning i. Her vil kommunen have jeg skal blive til der er fundet noget. Jeg er under 25 år og får den mindste kontanthjælp. Er der slet ikke mulighed for ledighedsydelse? eller nogen anden højere indtægt? det er dælme svært at få det til at hænge sammen.

Mvh
C. Schmidt
Som jeg forstår det så nej... man fortsætter på den samme ydelse man var på inden man blev fleksjob visiteret. Det er netop DET der er hele humlen i, at kommunerne trækker sygedagpengesager i langdrag, så de kan smide dig på kontanthjælp før de visiterer dig... ellers skulle du have hen højere sygedagpengesats ind til de har fundet dig et fleksjob.

Kommunerne ved udmærket godt, at det er hamrende svært for dem at finde fleksjob, og det bliver ikke nemmere nu hvor fleksere fyres i stor stil pga. krisen, så det er langt billigere for dem, at have dig på en sølle kontanthjælpssats, end en højere sygedagpengesats... ved det ikke lyder betryggende, men det er sådan de tænker desvære.

Ledighedsydelse kan du først få når du har haft et fleksjob i en hvis periode, så din økonomi vil hede kontanthjælp ind til de finder et fleksjob til dig, eller du evt. selv gør... hvis ellers der er noget at finde.

Sikkert ikke det fedeste svar jeg har givet dig, men du er ikke alene om den problemstilling

Sidst redigeret af Razmo; 23-02-2009 kl. 10:45.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Økonomien i et fleksjob Henriken Spørgsmål ang fleksjob 6 01-12-2012 19:27
Er her nogen som har mistet syged. og blev skilt pga økonomien Zara Politik og Samfund 9 15-06-2012 19:30
Hvad er flexjob? Annemette Spørgsmål ang fleksjob 10 20-05-2009 16:37
Flexjob og hvad så?? kianderdk Spørgsmål ang fleksjob 1 02-03-2009 01:38
Økonomien i et flexjob Ireneklit Spørgsmål ang fleksjob 9 01-03-2006 19:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension