K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2009, 23:48   #1
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Hvad matchgruppe er du

Her er et par links om matchgrupper og hvordan de defineres

http://www.loftsramteeksperter.dk/gunvoraukenkronik.htm
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2005/10/26/111528.htm

mvh Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 00:42   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Match 1
Er fuldt til rådighed for arbejdsmarkedet og har mange kvalifikationer.
Match 2
Har ofte været ledige længere, der er flere nydanskere og endnu flere ufaglærte end i match 1.
Match 3
Mangler meget, både når det gælder faglige og personlige kvalifikationer. Har typisk ingen uddannelse, og har ofte sociale problemer.
Match 4
Har meget store problemer i forhold til arbejdsmarkedet. Har meget få faglige kvalifikationer, og ingen eller næsten ingen uddanelse. Har ofte misbrug af enten stoffer eller alkohol. Der er mange hjemløse i gruppen.
Match 5
Har meget langt til arbejdsmarkedet og er helt fastlåste i deres nuværende position. Mange af dem vil med tiden ende med en eller anden form for førtidspension. Mange er tidligere kriminelle, misbrugere og hjemløse.

jeg er nylig matchet i nr 4. i kontanthjælpssystemet....
jeg har masser af kvalifikationer, har en uddannelse som Kommis. jeg har aldrig misbrugt hverken alkohol eller stoffer, ikke engang prøvet stoffer.
tja... hjemløs er jeg da ikke endnu.... og mit eneste problem i forhold til arbejdsmarkedet er at jeg har smerter osv...

faktisk er jeg tit ude for når jeg er ude og handle, om det så er på lokalegnen eller udlandet... at folk kommer til mig og spørger efter hvor den og den ting ligger,, priser osv... så jeg kan da ikke udstråle dovenskab og hjemløselooket.
jeg hjælper gerne hvis jeg ved noget, svarer endda på om æblerne er sure eller søde..

puha... men det kan da være om kampen bliver lang nok, at jeg kommer til at svare til alle punkterne i match 4.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 01:04   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg er match 5, og har været en 5'er lige siden de fik indført det med match....men nu hvor jeg søger førtidspension, vil de så gerne forklare mig, at jeg i virkeligheden er match 2

Heldigvis mener min læge, psykiater, psykolog og hele teamet fra Reva/Incita, at jeg stadig er match 5 og bør have en førtidspension....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 05:12   #4
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Min egen nuværende sagsbehandler, som i øvrigt mener at hendes socialfaglige vurdering siger hende, at det ikke er vurderbart om jeg har resterhvervsevne uden arb. prøvning har i sommer SELV placret mig i Match gruppe 5.

Efter MIN forståelse er Match gruppe 5 kendetegnet ved INGEN erhvervsevne... altså en slags "ventesal til førtidspension" (hvad skulle det ellers være!?).

Man kan så spørge sig selv, om de Match grupper overhovedet er noget værd... jeg ville nødigt lade socialrådgivere sortere frugten hos en frugt og grønt handler med deres evne til at skælne "æbler fra appelsiner"
  Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 07:58   #5
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Et år før jeg blev bevilget flex var jeg i matchgruppe 5.
Men få dage før jeg blev visiteret til flex, var jeg pludselig i matchgruppe 4.

Øøh, jeg har heller aldrig været kriminel, og har heller aldrig haft nogen form for misbrug.

Sidst redigeret af Trold; 12-01-2009 kl. 10:17. Årsag: Glemte noge.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 08:58   #6
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Jeg fik også for ca. 9 mdr siden af vide at jeg er mellem 4 og 5. Anede ikke hvad det betød, før jeg faldt over disse links. Og jeg er heller ikke misbruger og alt det der, men "kun" dagligt smerteplaget. Ku´forestille mig de også vil lave mig til 2 el 3, da jeg holder på langtidsparkering. De vil ikke give mig fleks og heller ikke pension og jeg havde da ikke tænkt mig jeg skulle være på kontanthjælp resten af mit liv. Har været i systemet siden 2003 og pt. har det taget kommunen knap et år at behandle min fp. sag.
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 09:29   #7
jdp
Elsker at være her på K10
 
jdps avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Alder: 53
Indlæg: 58
Styrke: 17
jdp er ny på vejen
Match 5 på kontanthjælp... Jeg er hverken tidligere kriminel, hjemløs eller misbruger og har aldrig været det.

Tænk hvis vi begyndte at matche dem i folketinget
jdp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 09:56   #8
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Hejsa.
jeg kan se at linket fra dr.dk er fra 2005.
jeg tror ikke Fogh vil udtale sig på samme måde i dag. Der vil lyde et ramaskrig, og han vil drukne i mails og læserbreve.
Alkoholikere, misbrugere og andre trange skæbner hører ikke hjemme i sygestatistikker.
De skal efter min meneing have borgerløn, og derefter i hænderne på dygtige kompetente folk, der måske kan redde dem ud af suppedasen.
Der kunne passende tages penge og ressourcer fra kommunen til dette.

Gad vide hvad hans mening er i dag om match 5. - Tør han udtale sig om det?

Anna
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 10:00   #9
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hm, ja så spør jeg lige igen:

HVOR i jeres sag står der hvilken matchgruppe i tilhører??

Har ALDRIG hørt eller set dette i min mands sag,men det undrer mig ikke eftersom INTET var ok i hans sag
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 10:03   #10
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Hej Buster.
Jeg har ikke rigtig tænkt over det med match, men i løbet af min sag har jeg læst noget om match 4 og 5.

jeg har aldrig tænkt over hvad det skulle bruges til.
Anna
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Matchgruppe 2/3 Dame Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 20-06-2013 04:54
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Matchgruppe 3 kontanthjælp Thomas1981 Alt det andet 10 20-02-2012 22:10
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Matchgruppe 4 skal plukke tomater zuza Det er da strengt ! 0 11-05-2007 12:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension