K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-08-2010, 12:09   #1
Vindmøllen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2010
Indlæg: 17
Styrke: 14
Vindmøllen er ny på vejen
Har jeg rettigheder som samlevende med førtidspensionist

Hej

Min kæreste/samlevende har fået tilkendt førtidspension. I den forbindelse skulle hun udfylde et skema hvorpå min indkomst skulle fremgå. Dette ville jeg dog ikke oplyse hende da jeg med lidt hovedregning kunne se at hun ville blive straffet hårdt for min indtægt. Sagsbehandleren har så efterfølgene hentet mine personlige intægtsoplysninger på noget der hedder Eindkomst og videregivet disse til min samlever og brugt disse tal til udregning af hendes førtidspension. Mit spørgsmål er så, må hun godt hente og vidregive mine oplysninger, jeg har ikke givet samtykke?

Mvh Thomas
Vindmøllen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 12:22   #2
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Ja det må de godt, for de SKAL bruge dem til at regne FP ud efter, det gælder både som samlevende og gifte.....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 12:23   #3
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Velkommen til, Vindmøllen

Ja, der må godt hentes oplysninger, selv om du ikke har givet din tilladelse.

Det kan læses i Retssikkerhedsloven's § 11.

Find den under Nyttige Links her på K10.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 13:07   #4
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Velkommen til (G)ensidig Forsørgelsespligt.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 14:37   #5
Vindmøllen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2010
Indlæg: 17
Styrke: 14
Vindmøllen er ny på vejen
Hej Igen

Ved ikke helt om jeg skal sige tak for jeres svar.
Det er da en helt urimelig lov. Lad os sige at jeg har en overarbejdsdag, skal jeg så melde det til førtidspensionist kontoret og derved tage penge ud af min samleveres hånd? Denne lov er da noget mærkeligt noget, håber da ikke hun finder ud af hvor stor en økonomisk gevinst hun kan få ved at flytte fra mig Så nu må jeg hellere til at være ekstra sød ved hende
Møj og Øv

Thomas
Vindmøllen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 14:40   #6
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vindmøllen Se meddelelser
Hej Igen

Ved ikke helt om jeg skal sige tak for jeres svar.
Det er da en helt urimelig lov. Lad os sige at jeg har en overarbejdsdag, skal jeg så melde det til førtidspensionist kontoret og derved tage penge ud af min samleveres hånd? Denne lov er da noget mærkeligt noget, håber da ikke hun finder ud af hvor stor en økonomisk gevinst hun kan få ved at flytte fra mig Så nu må jeg hellere til at være ekstra sød ved hende
Møj og Øv

Thomas
Desværre Thomas - selv i 2010 er man afhængige af hinanden - selvom der er så meget snak om ligestilling og ligeberettigelse, det gælder kun når man er i job og ikke har en partner der er på kontanthjælp eller fp
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 14:50   #7
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Husk at skrive under her og kæresten også gerne:

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 18:38   #8
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vindmøllen Se meddelelser
Hej Igen

Ved ikke helt om jeg skal sige tak for jeres svar.
Det er da en helt urimelig lov. Lad os sige at jeg har en overarbejdsdag, skal jeg så melde det til førtidspensionist kontoret og derved tage penge ud af min samleveres hånd? Denne lov er da noget mærkeligt noget, håber da ikke hun finder ud af hvor stor en økonomisk gevinst hun kan få ved at flytte fra mig Så nu må jeg hellere til at være ekstra sød ved hende
Møj og Øv

Thomas
Jeg føler og følger dig 100% i hvad du siger, det er bare ikke i orden.

Jeg vil miste omkring 2450 kroner i pension før skat om måneden og over 1500 kroner månedligt i boligsikring hvis jeg flyttede sammen med min kæreste. Rent boligmæssigt ville det være dejligt, men rent økonomisk ville det blive meget, meget stramt selvom huslejen ville blive splittet i to. Jeg betaler næsten alligevel altid mad for min kæreste da han er på kontanthjælp og intet kan administrere eller humørmæssigt kan klare at handle.

Jeg føler mig hensat til en lavere gruppe i samfundet når jeg tænker på gensidig forsørgelsespligt.
Det her er 2010, ikke 1961 hvor mor oftest gik hjemme og passede børn!
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 19:20   #9
deva
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2010
Indlæg: 11
Styrke: 14
deva er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vindmøllen Se meddelelser
Hej

Min kæreste/samlevende har fået tilkendt førtidspension. I den forbindelse skulle hun udfylde et skema hvorpå min indkomst skulle fremgå. Dette ville jeg dog ikke oplyse hende da jeg med lidt hovedregning kunne se at hun ville blive straffet hårdt for min indtægt. Sagsbehandleren har så efterfølgene hentet mine personlige intægtsoplysninger på noget der hedder Eindkomst og videregivet disse til min samlever og brugt disse tal til udregning af hendes førtidspension. Mit spørgsmål er så, må hun godt hente og vidregive mine oplysninger, jeg har ikke givet samtykke?

Mvh Thomas
Ja velkommen til et paradisland/med en regering som nok skal finde ud af at lave sindsyge regler og klemme den sidste krone ud af en lomme hvor der kun vokser lommeuld

Gid alle os der er i klemme i systemet kunne sætte alle regeringens folk i vores sted bare 1 års tid,så ville de alle sku nok emigrere

Der er åbent bart 1000vis af mennesker der sider i samme sitiution som dig og detsvære er alle **** up.

Men vis jeg var dig ville jeg flytte min post adr til en ven evt og så havde din kærste lige pluselig nok penge til at i sammen hver år kunne rejse rundt i verden og nyde de penge i spare på at være samlevende

SøRGLIGT men sandt man bliver **** UP i dette land.Og kan ikke engang bo sammen mere uden at man skal leve af ingenting

MVH. Deva
deva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 21:11   #10
JJC
Hvor skulle jeg ellers være
 
JJCs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Holsted
Indlæg: 150
Styrke: 17
JJC er ny på vejen
Hej Vindmøllen

Har i fået det regnet ordentlig ud med jeres samlede økonomi, siden du ved at du tager penge ud af hånden på hende???

Eller har du en mega løn og har hun ekstra indtægter ved siden af ???

Jeg gik også og hidsede mig op men da vi fik det regnet ordentlig ud, skulle jeg ikke af med noget alligevel af betydning.

Men bund uretfærdig er det

Velkommen i klubben.

MVH Jan
JJC er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspensionist og kæreste, hvornår er man samlevende? bakken Politik og Samfund 38 23-01-2013 10:14
Førtidspension og samlevende? Snupti Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 11-10-2011 16:01
Ny regler for samlevende med førtidspensionist? Vindmøllen Politik og Samfund 12 09-10-2011 17:10
samlevende førtidspensionister Kashaya Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 07-10-2011 15:08
Atp -samlevende - obs Jørgine Alt det andet 1 16-11-2009 19:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension