K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-01-2009, 20:29   #21
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg ved ikke hvor mange opfølgningssamtaler man skal til, når man er på kontanthjælp. Nogen siger hver 3. måned. Men jeg har ALTID kun været til opfølgningssamtale hver 6 måned, ved ikke om det har noget med mine match 5 at gøre?!!
Seneste to år, har jeg kunne klare mødet via telefonen, og har slet ikke behøvet at møde frem....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2009, 02:22   #22
Bissen
Føler sig hjemme på K10
 
Bissens avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2008
Lokation: Roskilde Kommune
Indlæg: 45
Styrke: 16
Bissen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg er match 5, og har været en 5'er lige siden de fik indført det med match....
Jeg er (var) 5'er og har været det siden systemets indførelse.
Alligevel kunne de bruge ca. tre år fra emnet FTP kom frem fra min hjemmevejleder og jeg første gang, til sagen endelig gik igennem efter et afslag i første omgang.

Nu er de forhåbentlige færdige med at prøve at matche mig med deres lortekasser.

Hehe - forresten så gav min placering i 5'eren mig noget ro og fremgang, som jeg savnede meget, da min FTP-sag endelig var igang, for indtil jeg satte den i værk havde kommunen misligholdt deres tilsynspligt med mig i 19 måneder...så jeg må ærlig talt sige, at jeg i lang tid troede, at matchgruppesystemet var en gave fra Himlen.
Jeg kom jo i bedring og blev meget mere stabil i den periode. Men det viste sig jo senere at være en fejl fra deres side...jeg må indrømme at havde jeg vidst, hvor langvarigt og hårdt det ville være at påbegynde en FTPsag før jeg gik igeng, så havde jeg ikke gjort det. Men den smule penge ekstra jeg får er jeg ikke helt sikker på, at det var det værd i forhold til bare at blive ignoreret i matchgruppe 5...

Men nu er den da igennem.
Så må vi se, hvor stor forskellen egentlig bliver.

Helenekr: Jeg mener, det har noget med matchgruppeplaceringen at gøre + måske en vurdering fra din sagsbehandler, både, om det skal være 3 eller 6 måneder, men især, om du kan "slippe" med et telefonopkald. Det har jeg ikke kunnet de gange jeg har været "på". Og fik den dér "Erklæring om oplysningspligt ind ad døren hvert andet minut, eller sådan føltes det...
__________________
Lise ~ Stemplet som professionel tosse fra 1/12-2008

Sidst redigeret af Bissen; 14-01-2009 kl. 02:32. Årsag: Så liiige det sidste indlæg fra Helenekr :P
Bissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2009, 11:34   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hej Bissen (er i øvrigt HELT pjattet med dit billede - er det din hund?

Jeg er også ved at søge førtidspension efter 21 år på kontanthjælp som psykisk syg. Jeg skrev under i December 2007, og hele 2008 er gået med spørgsmålet om arbejdsprøvning, samt at sagsbehandler har indhentet statusprofil fra min læge, speciallægeerklæring fra psykiater, som samstemmende skriver at jeg simpelthen ikke KAN arbejdsprøves da det klart vil forværre min sindstilstand med opblomstring af psykotiske symptomer. Men det var så ikke nok, så jeg fik et hjemme opsøgende tilbud, hvor Reva/Incita kom her hjem - psykologen og deres sagsbehandler. Men de skrev i progressionsrapporten til min sagsbehandler, at jeg ikke kunne arbejdsprøves og at de i det hele taget vurderede at en arbejdsprøvning var totalt irelevant idet jeg allerede HAR deltaget i 35 arbejdsprøvninger der alle er endt med bragende nederlag efter ganske kort tid...

Og nu sidder jeg her i 2009 og ved hverken ud eller ind! Min sagsbehandler siger at vi ikke kan lave ressourceprofilen fordi jeg er for syg?? Og i samme åndedrag mener hun at jeg er frisk nok til en arbejdsprøvning??

Og min speciallægeerklæring høre jeg overhoved intet om - den har nu ligget hos lægekonsulenten siden Juni 2008 - snart 8 mdr, og sidst da jeg ringede til hende for at høre om hun havde fået den tilbage, sagde hun rent ud, at hun ikke orkede dén diskussion NU og at hun ville vente til Reva havde skrevet progressionsrapporten. Den rapport har så ligget på hendes bord siden 22 December 2008.
Nu 'giver jeg hende' lige tid til at tage sig sammen frem til Februar - i mens er jeg selv ved at stykke en ressourceprofil sammen, hvilket ikke er helt let, og hvis jeg ikke høre noget inden Februar, så bliver jeg altså rigtig godt gal i skralden

Havde jeg vidst på forhånd, at det ville blive sådan et helvede at søge en førtidspension, tja så havde jeg sgu nok betakket mig og fortsat på kontanthjælp og match 5 resten af mine dage..

Det værste er næsten, at min sagsbehandler (som jeg i øvrig aldrig har mødt ansigt til ansigt) virker utrolig fjendlig, irriteret og DIREKTE sur og tvær, så når jeg skal ringe til hende, så sidder jeg med hjertebanken, svedige håndflader og sug i maven. Hun melder aldrig ud med noget positivt, der er ingen klap på skulderen eller et 'nu lægger vi en plan'. Jeg er overhoved ikke MED i min sag, jeg aner INTET om noget og sidder bare og venter på hun skal skrive et brev til mig ang ressourceprofilen, lægeerklæringen tilbage fra lægekonsulenten og nu også progressionsrapporten - men INTET høre jeg

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2009, 14:30   #24
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
helenekr, jeg synes du skal kontakte hende via mail fremover, alternativt via brev som du afleverer ved skranken mod kvittering, så hun er nødt til at svare dig skriftligt, og du dermed kan bevise hvad der foregår/ikke foregår.
Jeg synes det er fint nok at du giver hende tid til februar, så har du da opført dig pænt.
Og hvis der så stadig ikke sker noget, så må det vel være på sin plads med en klage over langsommelig sagsbehandling.
Nogen vil måske være bange for at gøre sagsbeh. sur, men det er din jo tilsyneladende i forvejen,
Jeg har svært ved at forestille mig, at man kan være "for syg" til at få lavet en rp.
Hvis det er fordi du ikke kan møde op, så kan hun jo bare se at få udfyldt rp med de oplysninger som hun har på dig, sende dig et brev/en mail med ? om resten, og så ellers sende den til partshøring.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2009, 15:23   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Så nu fik jeg søreme lige en match 5 igen via telefonen - en sidste hilsen fra min eks-sagsbehandler der nu har sendt hele min sag til taskforce..........
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2009, 00:25   #26
Bissen
Føler sig hjemme på K10
 
Bissens avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2008
Lokation: Roskilde Kommune
Indlæg: 45
Styrke: 16
Bissen er ny på vejen
Hej Helenekr - tak, jeg er også ret vild med det billede, hehe...desværre er det ikke min.
Jeg kan ikke have hunde og katte, kan desværre ikke overkomme det. Det er en stor fortrydelse for mig, for jeg er helt dårlig efter at have dyr nogle gange. :'(
Jeg må nøjes med at hugge andre folks fjollede dyrefotos.

Din sag lyder ellers i meget store træk som min.
Hvad er Taskforce for noget?

Jeg er sgu ked af at min sag ikke er den eneste, der er foregået sådan!
Ved du, hvad lægekonsulenten har skrevet?
Jeg troede i lang tid at lægekonsulenten var en del af det, der stod i vejen for min sag, men det viste sig jo, at han havde støttet mig fra begyndelsen. Det var en overraskelse og en trøst, faktisk. Især, fordi jeg ellers har hørt fra folk, at de tit og ofte er nogle bæster, fordi de er ansat af kommunen.

Du har da agtindsigt og alt det, ikke?
__________________
Lise ~ Stemplet som professionel tosse fra 1/12-2008
Bissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2009, 01:14   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jojo, jeg har skam aktindsigt - en sørgelig stak at pløje sig igennem, det bragte mange minder frem, nogle mere heldige end andre

Nej, jeg har ikke hørt noget som helst fra lægekonsulenten, men jeg tror og håber på, at han/hun er på min side. Faktisk tror jeg at min sagsbehandler med vilje har undladt at informerer mig om hans/hendes udtalelser, fordi de bakkede min psykiaters udtalelser op - min psykiater er selveste formanden for psykiatrifonden og er overlæge på Sct. Hans hospital, samt forfatter til flere velanset bøger indenfor psykiatrien og behandlingsmulighederne, og en ivrig foredragsholder - bla for sagsbehandlere på kommunen. Så hans udtalelser er nok lidt svære at 'omstøde'...... I hvert fald vil jeg stå bedre hvis jeg skal ud i en klage!

Jamen Taskforce er jo sidste skud på stammen. De er ansat til at udelukkende tage sig af ansøgninger om førtidspension, og foreløbigt har Københavns kommune flyttet 700 sager til dém, så de kan komme tilbuds i de mange førtidspensionsansøgninger som af flere år, har hobet sig op, og som kommunen ikke selv kan magte at overkomme. De skal her i år 2009, få bugt med disse 700 sager (her er jeg i mellem) og så vidt jeg har orienteret mig, så virker Taskforce fra 1 Januar - til 31 December 2009. Så de har et år til projektet, hvilket så giver mig fornyet håb om, at jeg kan få en afklaring her i løbet af året

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2009, 01:21   #28
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Ja Helene, det håber jeg sq også, ellers er der kun Hr. Borgmester tilbage, nu har Komm. da vist trukket sagen nok i langdrag!!

Håber det bedste for dig, og at det kun kan gå for langsomt" med at få dig gennem det lo...system.

Men det lyder da som om der er lys forude xxx

Kærlig hilsen Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2009, 14:23   #29
Bissen
Føler sig hjemme på K10
 
Bissens avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2008
Lokation: Roskilde Kommune
Indlæg: 45
Styrke: 16
Bissen er ny på vejen
Det lyder faktisk ikke så tosset!
Sejt, du har ham som psyk...han virker ret fornuftig og fremme i skoene.
Jeg tror ,det er en god ting at du er igennem til Taskforce nu, så - hvis det er dét, de laver. Så må du ryge lige igennem. *Krydser fingre for, at vi to snart "står lige"!*
__________________
Lise ~ Stemplet som professionel tosse fra 1/12-2008
Bissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Matchgruppe 2/3 Dame Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 20-06-2013 04:54
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Matchgruppe 3 kontanthjælp Thomas1981 Alt det andet 10 20-02-2012 22:10
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Matchgruppe 4 skal plukke tomater zuza Det er da strengt ! 0 11-05-2007 12:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension