K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-08-2010, 22:05   #11
Bissen
Føler sig hjemme på K10
 
Bissens avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2008
Lokation: Roskilde Kommune
Indlæg: 45
Styrke: 16
Bissen er ny på vejen
Hej Thomas.

Ja, det er rigtig træls, og princippet er meget nedladende, synes jeg.
I dagens Danmark mener jeg personlig ikke, at det er værdigt at leve som et "holdt" menneske, heller ikke selvom ens kæreste eller ægtefælle tjener godt og aldrig kunne finde på at bruge det imod én.

Jeg ville føle, at jeg "sugede på lappen", hvis jeg boede sammen med nogle, og jeg er enormt presset på mit selvværd allerede som det er, fordi jeg i forvejen ikke kan trække mit eget læs i samfundet. Hvis jeg oven i købet skulle lægge en eventuel kæreste til økonomisk last og være årsag til at staten snagede i deres økonomi, så ville jeg få det endnu værre.

Jeg tror aldrig, jeg vil kunne leve med at flytte sammen med nogen, så vil jeg hellere have to huslejer i ét forhold. Men som en dejlig åbensindet og løsningsorienteret bekendt sagde til mig, da jeg delte min frustration med ham:

"Ro på. Hvis du nu finder en rigtig god fyr engang, så må I bare arbejde hen imod at blive naboer, og lave en hemmelig dør eller en lem med stige imellem jeres boliger."

Hehe...ja, det er jo ikke ligefrem en meget realistisk løsningsmodel, men den trøstede mig nu alligevel. Der må kunne findes en løsning.

Det var nu rart at læse om din side af sagen som ikke-FPer.
JEg har sjovt nok aldrig tænkt på, at det kunne føles for den arbejdende samlever, som om I tager penge ud af hånden på OS. Det er altid sundt med et nyt perspektiv!
__________________
Lise ~ Stemplet som professionel tosse fra 1/12-2008
Bissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2010, 01:34   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vindmøllen Se meddelelser
Hej Igen

Ved ikke helt om jeg skal sige tak for jeres svar.
Det er da en helt urimelig lov. Lad os sige at jeg har en overarbejdsdag, skal jeg så melde det til førtidspensionist kontoret og derved tage penge ud af min samleveres hånd? Denne lov er da noget mærkeligt noget, håber da ikke hun finder ud af hvor stor en økonomisk gevinst hun kan få ved at flytte fra mig Så nu må jeg hellere til at være ekstra sød ved hende
Møj og Øv

Thomas
Thomas god indgangsvinkel

Har altid set på det som et problem for førtidspensionisten du ved ...

Man møder den eneste ene og så skal man lige fortælle denne at denne skal jo være villige til at overtage forsøgerpligten ... nedværdigen for ftp syntes jeg man kan da godt se det fra din side også... så ja nu må du heller være god ved hende he he ..

Og så ikke nok med at i mister penge men som samlever til en ftp (og forsøger) så har man jo åbenbart heller ikke ret til privatliv nogen mennesker deler jo ikke ligefrem økonomi eller oplysninger om job osv .

Men det gør kommunen så for en når de oplyser til ftp hvor meget samlever tjener , så kan da kun anbefale at i følger linket og skriver under på underskrift indsamlingen om at få ophævet den diskriminerende og forældet lov ..

igen andre grupper i det her land har forsøgerpligt over for den anden medmindre man er gift ...

Velkommen til
  Besvar med citat
Gammel 06-08-2010, 08:03   #13
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Hej, jeg kan fortælle at da min samlever tjener lige under 600.000kr mister jeg ca.2500kr brutto om mdr. og det er et eller andet sted så nedværdigende for mit vedkommende, for vi har fra starten valgt at have seperat økonomi, og bruge vores overskydende penge som vi havde lyst til. Jeg ved at han selvfølgelig aldrig kunne finde på at laste mig for det, hvis jeg får tilkendt FP, men min egen personlige følelse den har det ikke godt....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2010, 08:20   #14
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Hej, jeg kan fortælle at da min samlever tjener lige under 600.000kr mister jeg ca.2500kr brutto om mdr. og det er et eller andet sted så nedværdigende for mit vedkommende, for vi har fra starten valgt at have seperat økonomi, og bruge vores overskydende penge som vi havde lyst til. Jeg ved at han selvfølgelig aldrig kunne finde på at laste mig for det, hvis jeg får tilkendt FP, men min egen personlige følelse den har det ikke godt....
Når du siger du mister 2.500 kroner brutto, mener du vel af satsen for gifte/samlevende, og ikke i forhold til en enlig?



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2010, 12:33   #15
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Når du siger du mister 2.500 kroner brutto, mener du vel af satsen for gifte/samlevende, og ikke i forhold til en enlig?



Ragdoll
Ja selvfølgelig, vi er jo samlevende....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2010, 12:41   #16
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Ja selvfølgelig, vi er jo samlevende....
Så reelt mister du 5.500 - 6.000 i forhold til en enlig pensionist ikke?



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2010, 14:34   #17
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Så reelt mister du 5.500 - 6.000 i forhold til en enlig pensionist ikke?



Ragdoll
Jo ca. 5200kr. pr. mdr i forhold til en enlig, før skat....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspensionist og kæreste, hvornår er man samlevende? bakken Politik og Samfund 38 23-01-2013 10:14
Førtidspension og samlevende? Snupti Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 11-10-2011 16:01
Ny regler for samlevende med førtidspensionist? Vindmøllen Politik og Samfund 12 09-10-2011 17:10
samlevende førtidspensionister Kashaya Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 07-10-2011 15:08
Atp -samlevende - obs Jørgine Alt det andet 1 16-11-2009 19:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension