K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-04-2007, 19:40   #1
GitteB
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2007
Indlæg: 28
Styrke: 18
GitteB er ny på vejen
Hvad er ulemperne ved Fleksjob

Hej

Jeg skal til at søge om fleksjob på grund af sygdom. Jeg synes selv jeg kender en masse fordele ved at få fleksjob. Men hvad er ulemperne ??

Hilsen GitteB
GitteB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2007, 08:41   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
RE: Hvad er ulemperne ved Fleksjob

Tja, jeg er visisteret til fleksjob, men har endnu ikke noget job. Så som jeg ser det lige nu, er det et stort problem, at det er meget svært for kommunerne og os selv at finde fleksjob. Nu skal jeg så også over i et andet område, end jeg har arbejdet med tidligere, det gør det selvfølgelig ikke nemmere..

Og så er der indimellem jobkonsulenter der ikke kan/vil forstå, hvorfor man har de skånehensyn man har..

Nu har jeg så ikke skrevet noget om fordelene, da du jo skriver du kender dem!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2007, 10:59   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hvad er ulemperne ved Fleksjob

ja hvad er ulemperne....?

Du får ikke noget fleksjob hvis du ikke selv er I stand til at finde et !

Du skal revurderes hvert år og arbejdsprøves .

du får ikke hjælp til at få et fleksjob fra kommunen.

Ellers er det en god ordning for dem der har et fleksjob. de er meget glade for deres arbejde.

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2007, 16:55   #4
Borroe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Borroes avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 42
Indlæg: 174
Styrke: 19
Borroe er ny på vejen
RE: Hvad er ulemperne ved Fleksjob

hmmm ulemper ved fleks ...... nu skriver du Stella at man ikke får hjælp af kommunen..... så bor vi i hvert fald ikke i samme kommune *ss* jeg har fået meget hjælp og god respons fra min jobkonsulent og er nu i mt andet fleksjob og begge gange har han været inde over!!
Men synes nu at lidt selv kontakt til virksomheder osv... er en god ting også kommune skal jo ikke tørre os i R... *GG*

Ulempen kan være at man kan blive lovet guld og grønne skove af en arbejdsgiver men vil gerne lige have en i praktik og efter 3 måneders praktik ja så finder bossen ud af at han ikke kan bruge dig alligevel - det kan godt være drænende men hvor der er vilje er der vej!!

Ja men skal revurderes...... Jeg syne i bund og grund at det negative i fleks er meget småt men det er jo nok hvilken situation man er i...... men for mig har der aldrig været det store problem mens jeg var visiteret - det er der drænede var kampen om at få visitationen!!

Ja en lille bemærkning håber den kan bruges *gg*

Knus Borroe
__________________
Knus Borroe

Tænk over livet, Drøm det ej hen
Tiden der forsvandt, Kommer aldrig igen
Borroe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2007, 17:57   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hvad er ulemperne ved Fleksjob

Men synes nu at lidt selv kontakt til virksomheder osv... er en god ting også kommune skal jo ikke tørre os i R... *GG*
citat af Borroe

der ikke noget jeg hellere ville være foruden ...nemlig at få tørret røv af kommunen og alle andre !
Surt show !

:@

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2007, 18:56   #6
GitteB
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2007
Indlæg: 28
Styrke: 18
GitteB er ny på vejen
RE: Tak

Hej

Tak for svarene. Jeg er i arbejde og regner med at beholde det hvis jeg får fleksjob.

GitteB
GitteB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2007, 19:35   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hvad er ulemperne ved Fleksjob

jamen gitteb så er der jo ikke noget problem eller ulempe hvis du er i job og overgår til fleksjob på samme virksomhed...held og lykke med det hele...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2007, 00:14   #8
austina
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2007
Indlæg: 2
Styrke: 0
austina er ny på vejen
RE: Hvad er ulemperne ved Fleksjob

Jo der en ulempe..........ikke det at være i et fleksjob, men hvis man bliver fyret fra et fleksjob, så kommer man på ledighedsydelse og denne er lavere en den understøttelse man normalt ville få fra en A-kasse, den er nemlig ca. 80 % af dagepengesatsen.

Austina
austina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2007, 08:07   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Hvad er ulemperne ved Fleksjob

Austina det er rigtigt nok at det er en ulempe med ledighedsydelsen.

Dog er der lige en rettelse, ledighedsydelsen er max 91% af dagpengesatsen ..


Omskrevet til tal ser det sådan her ud

Ledighedsydelse (maksimum) § 74d, stk. 2... 3.110 kr. ugentligt
Ledighedsydelse (minimum) § 74d, stk. 2.... 2.800 kr. ugentligt

Hentet fra Beskæftigelseministeriets side http://www.bm.dk/sw7579.asp

Men undrede mig det har det også engang imellem, for ganske rigtigt så betaler vi ikke til A-kassen , og derfor kan vi ikke forlange at få dagpenge satsen..

Men nu er det jo heller ikke sådan at vi har et valg vel ?
Vi kan jo ikke vælge at betale til en a-kasse for at forsikre os og dermed opretholde en nogenlunde økonomi ved arbejdsløshed for der er ingen a-kasser der vil have os :@
  Besvar med citat
Gammel 19-04-2007, 15:36   #10
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
RE: Hvad er ulemperne ved Fleksjob

Jeg ved ikke rigigt, hvor jeg skal skrive det her, men det er altså ikke en ulempe økonomisk. Tvært imod.

Jeg er medlem af SL og har i dag fået bekræftet at jeg kan blive kontingentfri medlem af fagforeningen imens jeg er på ledighedsydelse. Jeg kan tildeles dette, med tilbagevikende kraft, men SKAL dokuméntere at jeg er på ledighedsydelse, hvilket ikke er noget problem. Dette set i sammenhæng med at jeg har meldt mig ud af A - kassen giver mig en besparelse på ca 800 kr om måneden. Jeg ved ikke om dette også gælder i andre fagforeninger, men det er da værd at undersøge.
Jeg får 91% ar højeste dagpengesats i ledighedsydelse, og jeg kan stadig få bistand af fagforeninger vedrørende lønforhandlinger til et eventuelt fleksjob. Hvis jeg kommer i job skal jeg igen betale min kontingent. Jeg er ikke så ringe stillet set i forhold til at jeg går på ledighedsydelse.

Jeg ved ikke om det her kan bruges til noget, for det er jo ingen betingelse at man står i fagforening, men jeg synes det er godt at have lidt bistand med hensyn til lønforhandlinger.

En anden på jobsøgningsholdet står i BUPL, og de har en speciel fond hvor man som flekser kan søge. Han siger han kan få tilskud til en arbejdsgiver i et år, således arbejdsgiver er fri for at betale det første år, men så skal love vedkommende borger et arbejde efter det år. Jeg vil undersøge dette nærmere og snakke mere med ham.
Gad vide om der rundt omkring i de forskellige forbund ligger lokalaftaler vedrørende fleksjobbere? Det tror jeg der gør, fordi damen jeg talte med i dag, sagde at man politisk( SL) havde bestemt at fleksere på ledighedsydelse havde mulighed for at vær vederlagsfrie.

Hvis i er medlem af en fagforening, så ville jeg undersøger hvad jeres forbund står for, med hensyn til fleksjob.

Det her er lidt rodet, håber i kan finde ud af det.

Bea

Brug det hvis i kan

Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bevilget fleksjob - Hvad nu? elbossen Spørgsmål ang fleksjob 2 04-07-2011 14:11
Indstilling til fleksjob og hvad så?????? vinterpige Spørgsmål ang fleksjob 20 22-03-2011 09:03
Afslag på fleksjob og hvad nu jfm Spørgsmål ang fleksjob 9 21-01-2010 16:05
hvad betyder fleksjob lillesine Spørgsmål ang fleksjob 2 08-07-2009 17:35
Fleksjob - hvad får I i løn?? Cat 72 Spørgsmål ang fleksjob 4 30-03-2009 17:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension