K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-11-2007, 11:56   #1
malleaa
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2007
Indlæg: 23
Styrke: 17
malleaa er ny på vejen
Hvor længe

Jeg har været sygemeldt siden okt 2006, efter èn arb. skade som endnu ikke er gjort op, hverken med mèngrad eller erhvervsevnetab.
Står nu og skal i en arbejdsprøvning fra mandag af, skal begynde med 6 timer ugentligt.
Hvor længe kan man være det samme sted i arb. prøvning ?
Hvor mange gange kan de sende en i arb. prøvning ?
Hvor længe efter en arb. prøvning, må de have før der bliver truffet èn afgørelse om det hedder fleksjob eller pension ?
Håber nogen kan svare mig.
malleaa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2007, 19:07   #2
gaxeergud
Hvor skulle jeg ellers være
 
gaxeerguds avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2007
Lokation: Blodense
Alder: 50
Indlæg: 115
Styrke: 17
gaxeergud er ny på vejen
Jeg fik en arbejdsskade den 1 marts 99,og jeg har først fået afsluttet min sag 1 November i år.
__________________
Det er ikke altid den som tærsker langhalm der trækker det længste strå.
gaxeergud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2007, 12:37   #3
malleaa
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2007
Indlæg: 23
Styrke: 17
malleaa er ny på vejen
Ej gaxeergud hold da op, så havner jeg sgu på den lukkede psykiatriske afdeling, hvis det vare så længe med mit.
Har været på et 2 ugers kursus "vejviseren" hedder det, og så i arb.prøvning fra mandag. Jeg har spurgt sagsbehandleren på kursuset, hvor mange der har èn afgørelse efter det kursus og følgende arb.prøvning og det skulle være èn procent på ca.95 der var afklaret derefter siger de. om det er pension eller fleksjob man skal have.
Hm er det bare èn snak derfra, så jeg får èn god jul ??????
malleaa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2007, 11:30   #4
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
Hvor længe kan man være det samme sted i arb. prøvning ?
Hvor mange gange kan de sende en i arb. prøvning ?
Hvor længe efter en arb. prøvning, må de have før der bliver truffet èn afgørelse om det hedder fleksjob eller pension ?


Til de spørgsmål, vil jeg svare uendligt.............. hvis man bor i en lor.. kommune.... eller lader sig køre rundt i magnegen....

Men da det enu ikke er afgjort, det med men og erhvrevseventab, så er din tilstand jo nok heller ikke stabil... så du kan beders i deres øjne...

(fra den 24.06.98 til den 01.09.07 kæmpede jeg med og mod systemet)
(4 arbejdsprøvinger,et REVA ophold og to fleksjob + div; helbredsundersøgelser... og ved du hvad !! Kommunen de fejet bare det hele af bordet.. Men så slog jeg i bordet !!!)
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2007, 11:51   #5
cherie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2007
Lokation: Solrød
Indlæg: 33
Styrke: 17
cherie er ny på vejen
Hej Saftbyen,

Hvad gjorde du så, da du slog i bordet? Min arbejdsskade daterer sig tilbage til 2004 og er naturligvis blevet anket af forsikringsselskabet og ligeså naturligvis bliver man kørt rundt i manegen af kommunen, der blot kan feje alt af bordet omkring fleksjobsag ved at fomulere sig således "det skønnes ikke godtgjort" jo, det er fint, når de så med den anden hånd skriver, at jeg ikke er færdigbehandlet fordi jeg går til smertebehandling - en behandling som arbejdsskadestyrelsen kategoriserer som værende "blot lindrende" - således bliver vi smidt rundt mellem systemerne - det er uendeligt, indtil man selv står af. Men at slås 9 år - det er flot gået af dig, Saftbyen!!!!

hilsen Cherie
cherie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2007, 20:48   #6
mysmys
Føler sig hjemme på K10
 
mysmyss avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-07 2007
Indlæg: 42
Styrke: 17
mysmys er ny på vejen
Citat:
Hvor længe kan man være det samme sted i arb. prøvning ?
Hvor mange gange kan de sende en i arb. prøvning ?
Hvor længe efter en arb. prøvning, må de have før der bliver truffet èn afgørelse om det hedder fleksjob eller pension ?
Jeg har i 4½ år haft en kronisk sygdom(i hvertfald på skrift) og har i de samme år ikke haft job på fuld tid, + jeg har haft nogle perioder hvor jeg har været sygemeldt.
Fra ca marts 2007 ja altså i år, fik jeg en forværring. Blev så langtidssygemeldt men sagde hos kommunen at jeg gerne ville i gang. Så i august startede jeg hos AS3 employment og kom videre i arbejdsprøvning i 13 uger. Firmaet hvor jeg arbejdede har givet udtryk for at de gerne vil beholde mig. Så aftalen med kommunen er at jeg har fået arbejdsprøvningen indtil 1 feb 2008 hvor de inden da vil afgøre om jeg er bevilget fleksjob. Så giver man udtryk for selv, at man gerne snart vil "i gang" tror jeg også det hjælper lidt...Altså i mit tilfælde er det vist gået stærkt....
mysmys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2007, 10:01   #7
malleaa
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2007
Indlæg: 23
Styrke: 17
malleaa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af saftbyen Se meddelelser
Hvor længe kan man være det samme sted i arb. prøvning ?
Hvor mange gange kan de sende en i arb. prøvning ?
Hvor længe efter en arb. prøvning, må de have før der bliver truffet èn afgørelse om det hedder fleksjob eller pension ?


Til de spørgsmål, vil jeg svare uendligt.............. hvis man bor i en lor.. kommune.... eller lader sig køre rundt i magnegen....

Men da det enu ikke er afgjort, det med men og erhvrevseventab, så er din tilstand jo nok heller ikke stabil... så du kan beders i deres øjne...

(fra den 24.06.98 til den 01.09.07 kæmpede jeg med og mod systemet)
(4 arbejdsprøvinger,et REVA ophold og to fleksjob + div; helbredsundersøgelser... og ved du hvad !! Kommunen de fejet bare det hele af bordet.. Men så slog jeg i bordet !!!)
Ej for den da, hold da op du må være stærk psykisk, sikke èn behandling.
Ja så kan jeg jo forstå, at jeg ikke skal håbe på det sådan lige bliver afgjort.
malleaa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2007, 13:36   #8
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
positive svar;)

tror lige du trænger til lidt positiv feedback...........
jeg blev sygemeldt april 2007- arbejdsprøvning november 2007- og igår blevet godkendt til fleks-så sadan kan det altså også gå- så hold hovedet højt
stor knus
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2007, 18:13   #9
malleaa
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2007
Indlæg: 23
Styrke: 17
malleaa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille Se meddelelser
tror lige du trænger til lidt positiv feedback...........
jeg blev sygemeldt april 2007- arbejdsprøvning november 2007- og igår blevet godkendt til fleks-så sadan kan det altså også gå- så hold hovedet højt
stor knus
Ej hvor er du bare så heldig.
Håber jeg får det lige så nemt.
Og tak for knusseren, jo jeg trænger så enormt til noget positivt.
Må jeg spørge hvor mange timer du får i dit fleksjob ?
Jeg er først startet i arb.prøvning i mandags. Starter med 6-7 timer ugentligt, og puha tror aldrig aldrig nogensinde jeg kommer op på de 20 timer, de kunne tænke sig.

fra Malle
malleaa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2007, 21:54   #10
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
hej med dig m

jeg kom med stor kamp op på 14 timer-og ville gerne have været på 20 timer,men det kunne jeg simpelthen ikke-forsøgte flere gange, men nej-men måske med tiden håber jeg-men min sagsbehandler syntes 14 timer er flot!men jeg er nervøs og bange for hvad jeg nu skal igennem-har en veninde der har gået på ledighedsydelse 3 år;(det er drøjt-
er du glad for dit nye prøve job!
hvad laver du!
har du uddannelse før det?
ønsker det bedste til dig
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvor længe går der? Sascha86 Alt det andet 8 13-05-2013 21:44
Hvor længe? Perlen At søge førtidspension 7 25-04-2011 17:03
Hvor længe... BRANDO Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 19-07-2010 20:14
Hvor længe? Chin Spørgsmål ang fleksjob 2 09-02-2010 16:24
Hvor længe. jose Nyttigt at vide for Førtidspensionister 11 14-05-2009 17:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension