K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-10-2017, 20:01   #1
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Underskriftsindsamling mod kommuners trusler

Underskriftsindsamling der protesterer imod at kommunen truer førtidspensionist med at tage pension om til revision fordi hun bruger sin sparsomme arbejdsevne til at hjælpe andre syge borgere via gruppe på facebook.

https://www.skrivunder.net/nej_tak_t..._for_carina_og
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2017, 21:08   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Information om trusler for arbejdsmarkedsområdet

http://www.k10.dk/showthread.php?t=35307

Hilsen Peter

Underskrevet!
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-10-2017, 21:33   #3
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 627
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Tak for linket nørd, har selvfølgelig skrevet under
Reno er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-10-2017, 15:40   #4
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Støttegruppe:
https://www.facebook.com/St%C3%B8t-C...7171943838012/

https://www.avisen.dk/kommunen-laest...te_466123.aspx
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2017, 18:30   #5
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
til dig Nørd
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2017, 21:02   #6
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Så har hovedpersonen været til møde og har lavet denne opdatering:

Citat:
Mødet gik godt... grin-humørikon

Vi manglede næsten bare kaffen... wink-humørikon

En meget bedre tone end den de lagde ud med i brevet om kontrol wink-humørikon HVILKET de også beklagede dybt....

(ja ja... mon det også var sket hvis jeg ikke havde gjort det her ? Lader tvivlen komme dem til gode)

PROCEDUREN FOR DET HER, BLIVER NU ÆNDRET.

Jeg har sagt JA TAK til at de forsøger at finde et fleksjob til mig (SAMMEN med mig). Mod at min ftp bliver gjort hvilende.

Skal lige have lidt ro i mit hoved, men skal nok gøre det her mere fyldestgørende på senere tidspunkt.

Endnu engang TUSIND tak til alle som har støttet op...
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2017, 21:11   #7
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 627
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Hvor er det godt du har fået ro på, dejligt kommunen beklager deres sagsbehandling
Reno er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 02-11-2017, 21:18   #8
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
og virkelig godt at høre at en borger oplever at kommunen rent faktisk lytter til borgeren og laver et samarbejde med borgeren.

til personen, men også til kommunen for at erkende egne fejl, og vilje til at ændre på tonen overfor borgerne . dejligt med de gode historier også

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2017, 07:39   #9
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Spørgsmået er så om kommunen lyttede eller om deres reaktion bunder i hendes offentliggørelse af truslen?

Der står igen i avisen.dk om sagen
https://www.avisen.dk/carina-foelte-...de_469206.aspx
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2017, 21:13   #10
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg har helt glemt at opdatere denne tråd.
Der er sket mange ting siden jeg sidst opdaterede den og dette citat er en tekst hun selv har skrevet og opdateret hver gang der sker noget nyt.

Citat:
Fleksjob (OPDATERET)

Mit møde med jobkonsulent.

Mødet gik, som forventet, godt. Ganske rart at blive mødt af en person som lader til at ville sit job. Og som gerne vil møde borgeren der hvor denne er. Hvilket burde være ganske normalt. I stedet for at man som udgangspunkt sætter sig selv op på et højere plan, end de man skal hjælpe godt videre. Alt andet er ikke i orden. De er mennesker som alle andre. Og INGEN sidder frivilligt i det her system. Syg som ledig.

Nå men det er nu sådan, at jeg skal have opdateret mit CV. Hvilket jo ikke ligefrem er sket i mange år. Da jeg jo, som i ved, har været førtidspensionist siden 2003. Så det der skal føres på er alt det frivillige arbejde jeg har lavet gennem de sidste mange år. Og ja, fortsat laver. Hvilket heller ikke vil ændre sig hvis det lykkedes med et fleksjob. Da alt for mange mennesker har brug for hjælp og desværre ikke råd til at købe sig til den.

Jeg blev spurgt ind til om jeg optog mødet. Da der (indenfor kommunen) gik rygter om at det var noget jeg gjorde HVER gang, og som jeg kunne finde på at bruge mod dem bagefter. Spurgte ind til hvem der sagde det, men det regnede jeg nu ikke med at få svar på. Hvilket jeg så heller ikke gjorde. Men måtte så fortælle ham, at jeg KUN optager samtaler som jeg på forhånd ved kan løbe af sporet, eller hvis jeg ved at borgeren selv har brug for at kunne lytte til det efterfølgende. Fordi det kan være meget svært at huske hvad der blev sagt.

Men der er nok en grund til at man nu, modsat tidligere, ikke må lade sin taske/jakke hænge/ligge i rummet, når man skal ud mens rahabiliteringsteamet ”voterer” i en sag ��


Jeg ser frem til hvad der sker i min sag. Jeg er åben overfor hvad han har af forslag. Og vil selvfølgeligt også selv fortsætte med at se om jeg kan finde på nye forslag. Og hvis en af jer sidder inde med nogle gode ideer, så sig gerne til. Det er jo i bund og grund mit liv, min beslutning og derfor også mit eget ansvar at være en medvirkende faktor til at finde et job. På lige fod med alle andre jobsøgende.

Det er aftalt at en ”afprøvning” ikke skal vare mere end 4 uger. Og helst et sted hvor der efterfølgende er mulighed for job. Gider rent ud sagt ikke spilde tid på at være gratis arbejdskraft. (Og her ved jeg godt, hvilket jeg også gav udtryk for, at det er MIG der skal sælge ”varen”. Som i dette tilfælde er MIG.) Men selvfølgeligt skal kemien mellem jobbet og undertegnede være der, for at det skal kunne lykkedes. Men med et job på hånden, er turen gennem rehab meget nemmere.

Og ja. Turen gennem den forberedende del, LÆ265 og rahabiliteringsteamet slipper jeg ikke for. Men mener fortsat at denne praksis bør ændres. Og vil fortsætte med at kæmpe for at det sker. Da jeg anser det for spild af ressourcer. Men tager naturligvis også det med. Har jo efterhånden siddet til en hel del af de møder, som bisidder. Så jeg kender jo rumlen og forventer at dette bare er en formssag.

For mig er det vigtigt at vi som gerne vil gå fra førtidspension og over på fleksjob, har nemmere ved det. Samt skal vi sikres at vores førtidspension er gjort hvilende og det på ubestemt tid. Der skal være ens regler for førtidspensionister. Uanset hvornår deres førtidspension er givet. Det er der desværre ikke på nuværende. Så os på den nye (efter 2003) ordning skal selv huske at nævne muligheden samt skal vi ofte kæmpe for denne ret. Hvilket i sig selv er problematisk.
Det er SUPER vigtigt for mig at jeg kan fortsætte som hidtil, med at hjælpe alle i som har brug for det. Den del slipper jeg ikke uanset hvad.

I ER MIN DRIVKRAFT heart-humørikon<3 I giver mig den gode energi og er direkte medvirkende faktor til at jeg i dag besidder en stor portion viden om systemet, lovgivningen og ikke mindst viden om, hvordan det er ”cirkus” påvirker mennesker.

Døgnet har ikke fået flere timer. Mit helbred er IKKE blevet mirakuløst bedre. Og jeg kan derfor aldrig sætte tid på hvornår jeg kan og gør hvad. Men jeg er af natur meget pligtopfyldende, stædig, arbejdsom og ELSKER at have travlt og hader kedsomhed. Så det har ikke været en nem opgave at være ”sat ud af spil”. Og derfor er det, som før omtalt jer, der har hjulpet mig til fortsat at kunne have noget at give mig til. I er blevet en god ”hobby”. ��

Og man skulle mene at med snart 20 år på bagen som kronisk smertepatient uden mulighed for medicinering, så ved jeg godt hvad jeg kan og ikke kan. Samt hvornår. Man lærer at sætte grænser, at prioritere, og fordele sin energi bedst muligt henover døgnet. Og jeg er bare ikke typen der sætter mig i et mørkt hjørne og laver ingenting. Ikke ret ofte i hvert fald �� Hvis så er det fordi jeg har brug for det.

Jeg skal nok opdatere jer, når der er nyt. Næste møde er d 5 december. ��

Mødet d. 5 dec. gik fint. Vi talte om de 2,5 afslag jeg havde fået allerede. Fra de steder jobkonsulenten havde forespurgt om muligheder. Ja den "halve" var fra vores Borgerrådgiver. Da hun pt. har en jurastuderende i praktik. Og hun efter nytår skal forhandle økonomi med kommunen. Hun er faktisk først lige, efter ca 3 år, blevet fastansat smile-humørikon Vi aftalte at tage en snak med hende igen i det nye år.

Derudover så vi, ud fra mit cv, på andre muligheder. Selvf mest med det i mende, som jeg har lavet de seneste år som frivillig.

Så her til morgen (21 dec 17) blev jeg ringet op omkring Forsorghjemmet. Hvor der er blevet forespurgt om mulighederne. De ville gerne have en med flere timer, hvis det skulle give mening i forhold til personlig kontakt med de som benytter stedet. Men hun tænkte at der måske kunne være nogle administrative opgaver som jeg eventuelt kunne varetage. Og det, i så fald, i færre timer end de 12 hun ellers mente var smertegrænsen.

Så nu er der aftalt et møde først i januar. smile-humørikon

Hvor vi kan tale muligheder og kompetencer. Og måske derudfra komme til en mulig fleksjob stilling til mig.

Jeg er positiv. Da det stemmer meget godt overens med at jeg jo også er "lidt" frivillig i SAND hjemløse organisation. I forhold til deres Bisidderkorps, som meget gerne skal ende med at blive landsdækkende, så vi forhåbentlig kan få kommunerne til at overholde loven i forhold til hjemløse og deres rettigheder.
Og ved godt at det er en blandet skare der kommer på forsorghjemmet. Men socialt udsatte er jo det jeg har brugt de seneste mange år på. Bare på lidt anden vis. OG så ligger forsorghjemmet faktisk næsten lige rundt om hjørnet fra mit hjem. SPÆNDENDE
https://www.facebook.com/groups/1531...5353865452762/
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension