K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-06-2012, 11:12   #1
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Uddannelse forbudt! men....

Da jeg nu har fået nej til mit ønske om at bruge min revalidering til uddannelse, kan jeg jo bare håbe på en ok virksomhedspraktik.
(da de nye matchkategorier kom, blev jeg forfremmet fra en match 4 til en match 2).
Da der findes skoleledere, som gerne vil have mig med en færdig eksamen, pønser jeg på et aflægge en del eksamener som selvstuderende

Gad vidst, om jeg bringer mig i farezonen ved det? Er der nogen, som har erfaringer?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 11:20   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Kunne du ikke sige til den der har sagt nej, at du må have ret til at klage over afgørelsen, på at de ikke vil give dig revalidering?
Havde den der sagde nej kompetencen til at afgøre det? (det er nemlig ret vigtigt)

Forlang et skriftligt afslag....

Ved ikke, om andre har fået det, men jeg mener godt, at her kan være tale om en afgørelse på "ansøgning" om revalidering.

Er det en uddannelse med gode muligheder for job bagefter, synes jeg næsten, de bør tænke på det... At på den måde vil de jo kunne få dig tilbage til arbejdsmarkedet.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 12:33   #3
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg har et skriftligt afslag fra kommunen plus et fra beskæftigelsesankenævnet. Juristen der rådede mig dog til at prøve igen og dokumentere, at nogle skoler siger ja til dig. Jeg var liiiiige på vippen til et ja!!! (tænk, at få et nej efter så mange års kamp for dert)
Det er bare svært at få, for skolerne bliver skåret ned. De kan kun skrive: Hvis vi har pengene til den tid, - så, JA! Det er ikke nok for kommunen, - som om erhvervslivet nogensinde har været interesseret i mig! Der er ingen logisk argumentation for det nej.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 12:46   #4
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
... Det er ikke nok for kommunen, -
som om erhvervslivet nogensinde har været interesseret i mig!

Der er ingen logisk argumentation for det nej.
Det er netop det som er den logisk argumentation/forklaring mukke, desværre.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 13:17   #5
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Alternativt starter du selv på en uddannelse og får handicaptillæg. Så kan du vælge lige det du gerne vil.
Meld dig ind i akassen på deltid, så du viser at du ikke mener du kan klare fuld tid og når du er færdig, så kan du melde dig syg og få arbejdsprøvninger.
Vær obs på at nogen uddannelser har praktikker der er på fuld tid - desværre. Man kan godt få dem på nedsat tid, men så bliver perioden man er i praktik forlænget. Jeg læser selv på et fjernstudie. (IT baseret)
__________________
Læser til socialrådgiver og er selv syg. Hader Term modellen og vil gøre alt mit til at øge respekten for den syge, samt anerkendelse af diagnoser fra egen læge. Bemærk at jeg lige er begyndt at læse til socialrådgiver, så jeg kender ikke al lovgivning endnu
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 14:18   #6
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Karo: Jeg har brugt det argument. Virkede ikke.
Nilla: Jeg kan hverken få handicaptillæg eller for den sags skyld SU. Jeg er ikke handicappet, og det første af uddannelsen var reval, så SU er heller ikke mulig.
Fordi jeg blev i universitetes system på orlov fordi jeg hele tiden troede, at NU var jobbet der, så jeg kunne gøre mig færdig på deltid, har jeg et fuldtidskrav over hovedet, - 30 points pr. semester, eller ud!
Jeg er desværre afhængig af at få lov for at få det sidste års uddannelse og et færdigt papir i hus. Dum situation.
Nu tænker jeg også i fjernstudie, men det bliver et andet fag, for mit udbydes ikke som åben uddannelse eller fjernstudium.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forbudt kærlighed? Antoniette Politik og Samfund 89 06-02-2013 19:43
Uddannelse! Nulle-Nut Dit og Dat 17 28-11-2012 23:54
At arve på kontanthjælp er forbudt Birkes-musen Alt det andet 12 14-02-2012 23:23
Adgang forbudt for handicappede!!!! zuza Politik og Samfund 0 07-04-2008 12:17
uddannelse fortvivletpige Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 26-03-2008 17:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension