K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-10-2011, 16:22   #131
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
heidi: Fagforeningen, ja det havde jeg jo slet ikke tænkt på, tak for ideen
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2011, 16:31   #132
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Kære alle her på k10. På onsdag skal jeg til Torben Grube Christensen, reumatolog til en second opinion, og jeg er allerede SÅ nervøs, ved slet ikke hvor jeg skal starte og slutte når jeg sidder ved ham. har tænkt at tage min journal med fra ham reumatologen jeg har nu, men hvordan foregår sådan noget???

skal han starte helt forfra eller skal han bare undersøge mig... jeg ville så gerne have nogle spørgsmål til ham og jeg har masser af dem, men jeg kan bare ikke få dem ned på papir, det er somom min hjerne ikke rigtig vil samarbejde for tiden... ved der er nogen herinde der har været ved ham og giver thums up, men jeg har det meget svært med det lige nu..... Nogen der har fået en second opinion????

Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2011, 20:23   #133
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mrs. S Se meddelelser
Kære alle her på k10. På onsdag skal jeg til Torben Grube Christensen, reumatolog til en second opinion, og jeg er allerede SÅ nervøs, ved slet ikke hvor jeg skal starte og slutte når jeg sidder ved ham. har tænkt at tage min journal med fra ham reumatologen jeg har nu, men hvordan foregår sådan noget???
Jeg har været til us hos Torben G. Christensen for en del år siden, han var et rigtigt rart og behageligt menneske, ham har du ingen grund til, at frygte.

Jeg formoder, at Torben G. Christensen på forhånd er informeret om dine problemer, så det vil sikkert være et mix af samtale og undersøgelse. Undersøgelsen vil sikkert ligne den us du har været til hos en anden reumatolog.

Men som sagt, så er han både rar og behagelig.

Så vidt jeg husker er der andre her fra K10, der har været hos ham.

Dette kommer frem når jeg søger på hans navn her på K10: http://www.k10.dk/search.php?searchid=1040815
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2011, 07:48   #134
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Hej Vovse
Ja jeg kan godt huske at du skrev du havde været ved ham, og at han er rar, og det er også lidt underligt at jeg har det sådan, har aldrig før i tiden haft det sådan når jeg skulle noget, men det er nærmest som om at jeg bliver "bange". Før i tiden kunne jeg godt få lidt sommerfugle i maven men ikke noget voldsomt. Det skræmmer mig faktisk lidt at jeg har det sådan..

Ved at min egen læge har skrevet lidt i henvisningen omkring Diagnose og sådan nogle ting, og jeg tager jo som sagt min journal med derop, og så må jeg jo se hvad han siger.

Jeg har så mange ting på hjertet, men vil heller ikke være sådan en "irriterende" patient der hele tiden skal spørge og spørge kan du følge mig??

Jeg tror også at min SB har sendt sådan en speciallægeerklæring op til ham som vi skal have lavet. Er det bare hvor han skal vurdere om behandlingen er som den skal være eller???

Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2011, 20:17   #135
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mrs. S Se meddelelser
Jeg tror også at min SB har sendt sådan en speciallægeerklæring op til ham som vi skal have lavet. Er det bare hvor han skal vurdere om behandlingen er som den skal være eller???
Jeg kan ikke huske hvad du fejler, så jeg kan ikke sige hvordan undersøgelsen vil forløbe.

Men for mit eget vedkommende, med en reel ryglidelse i lænden og nogle hypermobile led, var det noget med, at han stillede nogle spørgsmål, om hvor det gør ondt, hvornår det gør ondt, hvad der kan provokere det, om der var ting jeg ikke kunne, o.l.
Og så skulle han jo lige se, om jeg kunne nå gulvet med flad hånd, uden at bøje i knæene, p.g.a. hypermobiliteten.
Han testede vist også mine reflekser, den der med at slå på knæskallen med en lille hammer.
Og sikkert mere jeg ikke lige kan huske.

Men jeg forstår på dig, at du før har været undersøgt af en reumatolog, og det er ikke sikkert, at der er ret meget forskel på deres undersøgelser.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 14:35   #136
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Jeg er så glad for at jeg tog til Roskilde og fik en sekund opinion.
Det er nok den mest sympatiske og usædvanlig rare læge jeg har mødt i mit liv. Alt hvad jeg har eftersøgt fra dag 1 af hos den anden reumatolog, er bare gået glat igennem idag, uden noget vrøvl.

Han mener der er meget stor sandsynlighed for at jeg har morbus becterew, og har sendt henvisning til mr-scanning af hele ryggen + SI led. ( fik scannet hofterne sidste fredag men venter på svar)
Han har sendt henvisning til fysioterapeut, bestilt blodprøve med henblik på vævstype og jeg skal have lavet et EKG. Han lavede en ultralydsscanning af mit kraveben og sagde at det så lidt spøjst ud og der havde været noget hævelse...

Alt dette jeg har efterspurgt hos den anden og aldrig er blevet taget alvorlig....
Jeg var så super glad da jeg kom ud efter 1 times samtale+undersøgelse hos ham. Og selvom han sagde at jeg nok kun skulle være hos ham i kort tid da han vil sende mig videre til Biologisk behandling, så er der ingen tvivl om at jeg skal flyttes op til ham.

Nu skal jeg så bare finde ud af hvordan jeg skal få sagt til ham jeg har nu, at jeg ønsker at flytte, sådan noget er jeg rigtig dårlig til

Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 16:04   #137
Fibbie
Elsker at være her på K10
 
Fibbies avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 79
Styrke: 13
Fibbie er ny på vejen
Citat:
Nu skal jeg så bare finde ud af hvordan jeg skal få sagt til ham jeg har nu, at jeg ønsker at flytte, sådan noget er jeg rigtig dårlig til


Behøver du sige noget til ham du har nu? Er det ikke nok at sige til din nye læge at du ønsker at blive overflyttet til ham?

Held og lykke
Fibbie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 18:57   #138
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mrs. S Se meddelelser
Jeg er så glad for at jeg tog til Roskilde og fik en sekund opinion.
Det er nok den mest sympatiske og usædvanlig rare læge jeg har mødt i mit liv.
Jamen, det sagde jeg jo.

Dejligt at høre, at du også fik en positiv oplevelse hos Torben G. Christensen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 20:25   #139
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Fibbie: jo det havde jeg overvejet at gøre, problemet er at jeg mangler svar på en scanning som han har henvist til, så jeg skal have fat i ham i slutningen af denne her uge


Vovse du havde så evigt ret Tusinde tusinde tak for din anbefaling, den har været guld værd Det er utroligt sådan en kæmpe forskel der er på læger, men ham her er klart at foretrække


Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2011, 10:20   #140
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Det er længe siden jeg har haft overskud til at skrive lidt herinde, men nu skal det være

Jeg er startet til fysioterapi langt om længe, det er 2 x om ugen i ½ time af gangen og det er rigeligt lige nu Har også varmvandstræning 1 gang om ugen.

Havde besøg af en ergo terapeut den anden dag og er blevet bevilliget nogle hjælpemidler ( badebænk-transportkørestol-drejestykke til bilen-greb på min seng-strømpepåtager-stødaflastende pude-toiletforhøjer-klodser til under min sofa så den kommer op i højden og en stå-støttestol) .
Hun var super sød og forstående og endelig er der noget der bare glider som det skal, ikke alt den ventetid.

Mr af hofter, viste ikke noget, så afventer mr af ryg her d. 9 nov.

Det er lige før at jeg har mere travlt nu end da jeg gik på arbejde, alle de undersøgelser og behandlinger/træning, puha det er lidt hårdt til tider synes jeg.
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt til dem der vil vide lidt mere om merudgifter Pyt Den nyttige viden vi alle har 5 13-08-2014 11:28
Hvad skal jeg stille op? (lidt lang) ButterflyGirl Spørgsmål ang fleksjob 7 09-06-2010 22:04
Hvad gør jeg ? Min ftp sag står i stampe. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 26-04-2010 10:16
Hvad der står om ledighedsydelse Hejdien Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 61 13-01-2006 23:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension