K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-11-2010, 09:35   #1
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 14
Hanna er ny på vejen
Syg psykiater

Efter forsøg på at arbejdsprøve mig gik jeg helt i stykker, stressede sammen og blev indlagt.
Så ville min sagsbehandler indhente statusattest fra min psykiater. Men han er langtidssyg - ligesom han var sidste år tre måneder, da jeg skulle have lavet psykiatrisk udredning og hele min sag blev kludret sammen.

Jeg ringede til hospitalet, der stadig har en krog i mig, de opfordrede mig til gå til lægen og få henvisning til ny psykiater.
Det ville lægen ikke. Så nu bestiller min sagsbehandler statusattest fra min læge.
Jeg er drønusikker, fordi hun er meget ny, grøn og blank. Vores kemi er helt forkert.
Jeg ringede til hende om morgenen før mødet på den skole, jeg skulle have været arbejdsprøvet i og sagde, jeg havde det noget så skidt og ikke kunne møde op. I virkeligheden tror jeg min opringning bare var: HJÆÆÆLP.
Hun slog det hen, talte ned til mig og fortalte, hvor mange, der havde godt af arbejdsprøvning og fik det bedre.

Min fornemmelse er dårlig. Min psykiater ville næsten helt sikkert skrive, jeg ikke skal i arbejdsprøvning, fordi jeg bliver dårligere af det og at det forværre min tilstand.
Hvad synes i? Skal jeg bare vente til min psykiater bliver rask?

ØV
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 10:15   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Hanna,

Jeg syntes ikke at du skal vente på din psykiater, men nærmere at du skal have lavet en psykiatrisk special lægeerklæring fra en anden psykiater. Kan du ikke få aftalt dette med din sagsbehandler ? Almindelige læger har jo desværre ikke meget forstand på psykiske lidelser og din nye læge er jo helt hen i hampen med at det er godt for dig at komme i arbejde.

Og så skal du da absolut få henvisning til en ny psykiater, fatter ikke at din læge ikke vil dette ? Kan du ikke få hospitalet til at tage fat i hende her omkring. Vi skal jo ikke miste dig "igen" og en psykiater skal du da have med på side linien i dit liv, det er vi jo mange af os der har glæde af.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 10:16   #3
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Hanna.

Uanset psykiater, er der ikke kemi m. din prak. læge, hvorfor jeg mener, du bør skifte læge hurtigts muligt. Men også på sigt har du brug for en læge, du kan tale ordentlig med. Og de prak. læger er jo "døren" til en henvisning til en psykiater. Hvis du har brug for jævnligt kontakt m. psykiater, bør du også få dig en ny. Hvornår bliver psykiater rask, ved du noget om det?

Har du hjælp fra socialrådgiver via fagforening kan denne også kontakte læge og forklare, hvor udslaggivende det kan være med udtalelse, da nye og grønne læger måske ikke har den store erfaring med skrivelse af attester.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 10:20   #4
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Hej

jeg ville nok først og fremmest -
SKIFTE LÆGE - i kan ikke snakke sammen
også dutter hun ikke-så er den ikke lænegere.

Er det et lægehus ?
Så kan du jo bare få tid hos en anden - næste gang?

Og ved den nye læge så tage psyk spørgsmålet op igen....
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 13:07   #5
tusindblomst
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2010
Indlæg: 31
Blog Indlæg: 3
Styrke: 14
tusindblomst er ny på vejen
hvis lægen er syg..men hva så hvis lægen ik er der mer??

og noget i hans redegørelse ikke passede .. osv ??
tusindblomst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 23:04   #6
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Har sjældent hørt noget så idiotisk!

Når forhenværende læge HAR givet henvisning - til en mand der er LANGTIDSSYG, så skal du da bare have en ny henvisning.

I øvrigt bestemmer jeg da selv 100%, HVEM mine henvisninger skal bruges til - uanset om det er røntgen, hudlæge eller andre behandlere - jeg gennempløjer da nettet før jeg skal bruge en behandler, og går SÅ til lægen og beder om henvisning.

Spørger altid om han vil anbefaler nogen, hvis jeg selv er i tvivl, men det lyder som om du bliver styret ret meget - har du været umynddiggjort før - altså alvorligt ment, siden du bare kan fejes af banen på den måde?

Hold, kæft, jeg er da helt oppe i det røde felt på dine vegne, hvilken himmelråbende nedladenhed af den snottøs af en læge!!

HRRMMFF!!! - som det vist hed i Anders And Bladet.

Ja, skift læge fluks!, hvis du kan overskue det.

Spørg rundt i vennekredsen, om anbefaling af én.

Og den der med, at sagsbehandler så bestiller attest hos LÆGEN - man går sgu da heller ikke til slagteren efter brød! Det er jo ikke en (i øvrigt helt ny) læges fagområde!

Sidst redigeret af L.S.; 18-11-2010 kl. 23:07.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykiater Lonnie Alt det andet 1 21-10-2012 23:08
Er det alm for en psykiater? Snøften Alt det andet 35 12-07-2011 19:48
Psykiater m.m. Pixeline Alt det andet 2 03-07-2011 22:31
Psykiater? Carmen Spørgsmål ang fleksjob 6 15-11-2010 10:35
Psykiater SoLost Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 21-05-2010 02:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension