K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-04-2018, 15:40   #61
Post
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2016
Indlæg: 84
Styrke: 9
Post er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Hvis hun havde en formue på 35.000 kr, og de kun vil kræve 13.500 kr tilbagebetalt, har de da set bort fra noget af formuen.
Formuegrænsen er jo 10.000 kr, så de kunne have sagt at 25.000 kr skulle tilbagebetales.
Nu skal jeg selvfølgelig ikke kunne sige om der var andre grunde til, at de resterende 11.500 kr ikke er set som formue. Ved ikke om det har været ydelse udbetalt til at skulle leve for den måned?
Der var også udbetalt kh, boligstøtte og rest børneydelser.

det var egentlig også mere, hvad man skal skrive til kommunen ang partshøringen.

Sidst redigeret af Post; 30-04-2018 kl. 15:42.
Post er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2018, 15:43   #62
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Post Se meddelelser
Der var også udbetalt kh, boligstøtte og rest børneydelser.
Aah på den måde.

Jeg har desværre ikke lige nogen bud på, hvad I kan svare.
Det lyder til at være en partshøring, og det er jo jeres mulighed for at tilføje oplysninger, som i synes mangler, før de træffer afgørelsen.
Så hvis I allerede føler at i har argumenteret alt hvad i kan, så er det bare at vente på afgørelsen, og så vurdere hvad i vil argumentere med i en evt klage
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2018, 15:49   #63
Post
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2016
Indlæg: 84
Styrke: 9
Post er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Aah på den måde.

Jeg har desværre ikke lige nogen bud på, hvad I kan svare.
Det lyder til at være en partshøring, og det er jo jeres mulighed for at tilføje oplysninger, som i synes mangler, før de træffer afgørelsen.
Så hvis I allerede føler at i har argumenteret alt hvad i kan, så er det bare at vente på afgørelsen, og så vurdere hvad i vil argumentere med i en evt klage
Kommunen vælger at se bort fra principafgørelse, O-85-98 ,
og aktivlovens paragraf 33 stk. 1, og mener at principafgørelse 82-17 også gælder for opsparing af børns børneydelser
Post er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2018, 15:57   #64
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jeg forstår egentlig ikke helt hvorfor de henviser til den principafgørelse.
Den handler nemlig om en høj indtægt, der så efter 2 mdr skal ses som formue.

Så skulle det være fordi børne-unge ydelse udbetales hver 3. måned, og derfor er indtægt måned 1, 2 og 3, og måske herefter skal ses som formue?
I så fald giver det mening at henvise til den principafgørelse.

Du kan jo evt fremhæve denne del af principafgørelse O-85-98
"Ankestyrelsen lagde vægt på, at det af lov om børnetilskud § 7 fremgår, at ydelserne tilkommer barnet. Ankestyrelsen lagde desuden vægt på, at børn ikke har forsørgelsespligt over for forældrene."

Når nu de selv argumenterer med "Selv om ydelsen tilkommer børnene, er pengene tænkt til at indgå i familiens daglige forbrug. "
For det er da direkte det modsatte af hvad det jeg citerede fra principafgørelsen siger.

(Sætter lige for nemhedens skyld, links ind til begge principafgørelser:
O-85-98 https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=155261
82-17 https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=194614 )
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2018, 16:04   #65
Post
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2016
Indlæg: 84
Styrke: 9
Post er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Jeg forstår egentlig ikke helt hvorfor de henviser til den principafgørelse.
Den handler nemlig om en høj indtægt, der så efter 2 mdr skal ses som formue.

Så skulle det være fordi børne-unge ydelse udbetales hver 3. måned, og derfor er indtægt måned 1, 2 og 3, og måske herefter skal ses som formue?
I så fald giver det mening at henvise til den principafgørelse.

Du kan jo evt fremhæve denne del af principafgørelse O-85-98
"Ankestyrelsen lagde vægt på, at det af lov om børnetilskud § 7 fremgår, at ydelserne tilkommer barnet. Ankestyrelsen lagde desuden vægt på, at børn ikke har forsørgelsespligt over for forældrene."

Når nu de selv argumenterer med "Selv om ydelsen tilkommer børnene, er pengene tænkt til at indgå i familiens daglige forbrug. "
For det er da direkte det modsatte af hvad det jeg citerede fra principafgørelsen siger.

(Sætter lige for nemhedens skyld, links ind til begge principafgørelser:
O-85-98 https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=155261
82-17 https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=194614 )
Der var jo også 69-13 som blev kasseret 01-07-2016, men tror det var pga lovgivning ang brøkpension, i den var der en hel klar afgørelse vedr. opsparing af børneydelser, kommunen har også valgt , at se bort fra , at pengene er blevet brugt til konfirmation.
Post er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2018, 16:06   #66
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Altså du kan sagtens i partshøring pointere alle de ting de ikke har omtalt.
At de ikke nævner det, er ikke ensbetydende med, at de har ignoreret det. Det kan sagtens bare betyde, at de ikke finder det relevant. Altså at de ikke mener det har betydning, hvad opsparingen var tiltænkt til.

Men hellere nævne tingene en gang for meget end en gang for lidt
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2018, 16:13   #67
Post
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2016
Indlæg: 84
Styrke: 9
Post er ny på vejen
tak, må strikke noget sammen, eller bare vente på afgørelsen og klage bagefter.
Post er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2018, 16:14   #68
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=153846

Jeg ved ikke om denne kan være relevant.
Her har en familie netop fået afslag på hjælp til betaling af konfirmation, fordi de havde kunnet spare op.
Og fordi konfirmation vedrørte udgifter til barnet, medregnede man at de også kunne have sparet op af børne-unge ydelse.
Så hun har faktisk bare gjort hvad der anbefales: at man sparer op til konfirmation, da det er en forudsigelig udgift
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2018, 11:54   #69
Post
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2016
Indlæg: 84
Styrke: 9
Post er ny på vejen
Jeg er ved at skrive brev til en partshøring, og har været inde for at lede efter den seneste lovgivning ang brøkpension, da der var en PA der blev kasseret d 1 juli 2016, det var PA 69-13 , og jeg mener den blev kasseret fordi der kom ny lovgivning ang brøkpension, men kan ikke finde den ny lov, og hvornår den kom. nogle der kan hjælpe.
Post er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2018, 12:13   #70
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis det er selve lovgivningen ang pension og herunder brøkpension så er den her https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2017/1208

Et søge tip...

Hvis du på google skriver sådan her “site:retsinformation.dk brøkpension” uden anførselstegn så vil der kun dukke resultater op fra retsinformation.dk

Dette vil gøre det meget nemmere at finde de resultater man ønsker...

Her et direkte link til ovenstående søgning site:retsinformation.dk brøkpension
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension