K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-05-2013, 15:34   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Mon ikke dette er en process....

Folk møder systemet med åbent sind i håb om hjælp og alt efter hvad det er de bliver mødt med....ud fra det de kæmper med af sygdom....ihvertfald når det gælder sygedagpenge, fleksjob og førtidspension...

Bliver de mødt med at de lige kan få de tilbud som de selv synes de mangler...og det er en sagsbehandler som prøver at behandle dem som et andet ligeværdigt menneske og ikke mistror eller taler ned til en....ja så er kommunen jo dejlig....

Bliver man derimod mødt med en masse krav man ikke kan honorere og med mistro.....talen ned til...direkte løgne fra sagsnehandlere....manglende overholdelse af gældene lovgivning osv osv.....ja så stinker kommunen...

Der er mange sagsbehandlere derude som laver et fantastisk stykke arbejde....dette selv om de ikke har de store muligheder ifølge lovgivningen....

Der er mange sager der bare glider igennem og kører helt som de skal....

Desværre findes den anden slags også....og det er jo som regel dem vi møder her på siden...og ud fra antallet af medlemmer her på siden....ja så er der mange der mener at der er gået kuk i deres sag...

Når man har sådan en side som K10....ja så kan der ikke andet være en stor overvægt af dårlige sager repræsenteret herinde...for det er yderst sjældent at folk kommer herind og skriver at det hele bare køre....det giver heller ikke den store mening ud fra emnet på siden...når der står at siden er for folk i klemme i systemet...at de gør det....og dog er det helt fint at der er folk der gør det....for alle dem med de dårlige sager....ja de kunne godt trænge til at vide at det hele ikke bare er noget møj....at det faktisk kan lade sig gøre at have en sag der køre som den skal...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2013, 15:37   #12
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Det her minder mig om at den anden dag
(det er ikke for sjov jeg skriver, men fordi her oplevede jeg også imødekommenhed som ikke var forventen)
var jeg inde i en bagerbutik, hvor den unge pige faktisk formåede selv at handle efter konduite... det er ellers ikke noget der bruges meget her i storbyen ;-)

Jeg havde aldrig været i butikken før, og ville tage den på dankort, idet jeg manglede 1,50 kr i de kontanter jeg havde.
Hun sagde nej, det er ligemeget, hvis du kommer en anden gang husker du os bare lige på det...
Der stod jeg med åben mund og polypper i en butik jeg aldrig havde været i før...
Jeg huskede at fortælle hende at det var usædvanligt handlet !
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2013, 15:47   #13
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
super med gode sager, men håber absolut ikke du bliver skuffet når flex måske bliver nævnt.
det er nemlig her folk kommer i problemer, når kommunen skal tage give flex eller pension.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2013, 09:38   #14
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Jeg har også fået en saglig og sober behandling og jeg tror på at jeg når en godkendelse til fleks (ca. 3 timer om ugen) inden udløb af sygedagpenge (uden forlængelse)

Så der er gode sb'ere og ok kommuner
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2013, 16:53   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
De fleste sagsbehandlere er rigtig fantastiske.....så længe man altså har en arbejdsevne der kan bygges på!!
Problemerne opstår som regel når man enten nævner fleks eller førtidspension. Det er dér det hele begynder at skride og blive et rent helvede.

Men kan man arbejde og har en arbejdsevne, uha...så iføre de sig fløjlshandsker og hjerterum, så bliver man nærmest båret på hænder og fødder, fordi de netop frygter, at man skal blive så dårlig, at man ikke kan noget. Og det er helt utroligt hvad man kan få hjælp til, psykolog, fysioterapi, træning, taxa ordning, støtte, korrekt vejledning, empati og forståelse mm.

Men med ord som fleks og førtidspension, så bliver alt pludselig umuligt, misforstået, langtrukket, syltet og mistænkeliggjort...............så længe de siger HOP, og borgeren KUN spørger ,,hvor højt'' så er man sikret intet andet end eminent vejledning og sagsbehandling.


Sidst redigeret af Ninja; 10-05-2013 kl. 16:57.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2013, 17:06   #16
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Helt enig med dig Helenekr, det er også sådan jeg har oplevet det.
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2013, 18:19   #17
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Men kan man arbejde og har en arbejdsevne, uha...så iføre de sig fløjlshandsker og hjerterum, så bliver man nærmest båret på hænder og fødder, fordi de netop frygter, at man skal blive så dårlig, at man ikke kan noget. Og det er helt utroligt hvad man kan få hjælp til, psykolog, fysioterapi, træning, taxa ordning, støtte, korrekt vejledning, empati og forståelse mm.
Det kan da ikke være i København...
Da jeg blev opsagt i mit fleksjob meddelte jeg at jeg havde behov for støtte til at holde mig igang på jobsøgning og i forhold til at komme i job igen.
Jeg fortalte at jeg følte min arbejdsevne svandt dag for dag.
Beskeden var at jeg ikke havde nogen rettigheder til afklaring/fastholdelse før efter 12 måneder.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2013, 18:57   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen er man flekser, så er man en pris der skal forhandles med, så de får refusion. De er kun hurtige på aftrækkeren, hvis du kan sælges til et eller andet. En flekser bliver meget hurtigt en byrde, og en flekser med nedsat arbejdsevne (over tid), er en katastrofe!! Prøv og gå der op og sig du er flekser, men nu følger du kan arbejde mange flere timer - SÅ skal du bare se løjer......
De vil gøre ALT for at få en syg flekser syltet så de holder snitterne fra pensionen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2013, 20:37   #19
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
Jeg synes, at det er dejligt at høre om folk, der har fået en god oplevelse hos kommunen.... Jeg synes ligeledes, at det er dejligt at fornemme, at du er gået til de angivne tilbud med et positivt sind og tænkt, at det måske kunne hjælpe dig.

Jeg har et yderst positivt ved kommunen bag mig. På under 6 måneder for første kontakt med kommunen overhovedet, fik jeg tildelt en førtidspension. Og jeg er endda under 40 år. Det var selvfølgelig mine lægepapirer, der udløste pensionen, men det virkede til, at de vægtede, at jeg havde en længere uddannelse bag mig og en stærk arbejdsidentitet.

Jeg har kun oplevet empati og ligeværdighed. Jeg har ligeledes kun mødt dem med en forventning om samarbejde og forståelse.

Måske andre ville opleve min situation som trumlende da jeg blev placeret i kategori 3 med det samme, arbejdsprøvning aldrig kom på tale mv... Måske det kunne opleves som, at det aldrig blev forsøgt at udvikle arbejdsevnen.

Min pointe er vist bare, at flere måske godt kan få samme behandling, men opleve den vidt forskelligt. Når det så er sagt, så er det rart at møde flere med en yderst positiv oplevelse, da det lyder til, at der kan være langt imellem.
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2013, 00:06   #20
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
De fleste sagsbehandlere er rigtig fantastiske.....så længe man altså har en arbejdsevne der kan bygges på!!
Problemerne opstår som regel når man enten nævner fleks eller førtidspension. Det er dér det hele begynder at skride og blive et rent helvede.

Men kan man arbejde og har en arbejdsevne, uha...så iføre de sig fløjlshandsker og hjerterum, så bliver man nærmest båret på hænder og fødder, fordi de netop frygter, at man skal blive så dårlig, at man ikke kan noget. Og det er helt utroligt hvad man kan få hjælp til, psykolog, fysioterapi, træning, taxa ordning, støtte, korrekt vejledning, empati og forståelse mm.

Men med ord som fleks og førtidspension, så bliver alt pludselig umuligt, misforstået, langtrukket, syltet og mistænkeliggjort...............så længe de siger HOP, og borgeren KUN spørger ,,hvor højt'' så er man sikret intet andet end eminent vejledning og sagsbehandling.

Ja hvis du beder om hjælp fordi du ved hvad du skal bruge feks træning fys osv må du ikke få det,eller hvis du erkender du er for syg det må du bestemt ikke..

Men vil du ikke have hjælpfår du det i hoved og R ø v...
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
EN stor bøn til alle sammen sushjer 1 Alt det andet 3 25-03-2011 07:20
En stor julegave. slagteren Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 15-12-2010 11:22
Stor beslutning kalona Spørgsmål ang fleksjob 11 02-12-2010 01:21
stor tak til FOA superkok Politik og Samfund 3 05-04-2010 13:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension