K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-10-2013, 15:49   #1
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Korthuset væltet 3 dage før møde med rehabiliteringsmøde!

Jeg skal til rehab møde på torsdag, men har det så dårligt. Jeg kan ikke sove, har maveproblemer, kan ikke spise og har det af h... til.

Kort opsummering;
Min far døde da jeg var ca 6 år. Har fået af vide at han døde af hjerteproblemer. I min voksen alder er der dukket flere og flere minder op. Dårlige minder om min meget voldige far. Han har ikke rørt mig men min mor. Har terroretiseret os. En kort periode havde jeg en stedfar, som var rigtig rar. Men det holdt ikke. Jeg er som voksen blevet syg og døjer meget med minder osv. Har snakket med min mor om det. Hun siger, at det er noget jeg finder på. At disse ting ikke passer. Jeg er faktisk blevet overbevist om, at jeg opdigtet ting, som ikke er sket. Det har været hårdt og jeg prøver at tilpasse mig i min sindssyge hjerne. At jeg skulle have haft en stedfar, er også noget, som jeg selv har opdigtet.

Så sker der noget helt mærkeligt, som vælter min psyke. Lørdag er jeg til noget hygge her i min by. Og her støder jeg ind i en ældre mand på ca 60 år. Jeg kender ham ikke, men det tager kun ham 5 min, før han rystende siger mit navn. Og lige der kender jeg hans. Han er ældre men jeg kan kende ham. Min stedfar fra dengang. Han tager min hånd og spørger om jeg er ok efter alt det tumult dengang. Jeg svarer bare, HVA........

Ja det med din far og sådan som han behandlede jer. Du kan tro, at jeg også blev mærket, da han den aften skød sig selv.
Samtalen gik videre, jeg brød sammen. Alt jeg husker er korrekt!

Jeg er blevet udstillet som løgner og det er jeg ikke.
Ved slet ikke hvad jeg skal gøre. Har bare siddet på min sofa
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 15:55   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Uha jeg er nok ikke den bedste til at råde i den situation....

Men et eller andet sted må det alligevel være lidt af en lettelse for dig at det ikke var dig den var galt med...og du huskede rigtigt...

Men der kommer nok nogle andre som bedre kan råde dig...eller som har nogle trøstende ord ...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 16:20   #3
sauer1
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2012
Indlæg: 48
Styrke: 13
sauer1 er ny på vejen
kære ladytass

jeg ved ikke hvad du går og døjer med ellers, men hvis du er knyttet til en psykolog på nogen måde - så vil det vist være en god ide at få en aftale hurtigst muligt. Hvis ikke så henvend dig til din læge. Jeg vil da mene at du og din sag ikke er klar til mødet i rehabiliteringsteamet. - det er meget svært at råde når man ikke har kendskab til din sag. Jeg ved heller ikke om man kan sygemelde sig og dermed få udsat rehabiliteringsmødet. Nej du er ikke løgner- men nu skal du til at bearbejde nogle ting i dit liv på en anden måde. - med den nye bekræftelse du har fået af din stedfar.

Mange hilsner Sauer1
sauer1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 16:37   #4
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Fuld respekt for dine oplevelser i barndommen, men det er meget vigtigt at du ikke får blandet tingene sammen, for så kan der gå koks i det hele.
Selvfølgelig kan man sygemeldes af en læge til sådan et møde, men i min optik kan det blive at trække pinen i langdrag.
Det er vigtigt at du tager nogen med til mødet, og fortæller vedkommende hvad der er sket, så vedkommende kan hjælpe med at afgrænse det du siger på mødet, for det nye har ikke nogen relevans i forhold til det der allerede er gang i i kommunen.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 16:46   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Husk evt at skrive spørgsmål ned du har til dem på forhånd...mange glemmer at få stillet de spørgsmål de gerne vil fordi de sidder i sådan et møde med mange mennesker...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 16:47   #6
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af ladytass Se meddelelser
Jeg skal til rehab møde på torsdag, men har det så dårligt. Jeg kan ikke sove, har maveproblemer, kan ikke spise og har det af h... til.

Kort opsummering;
Min far døde da jeg var ca 6 år. Har fået af vide at han døde af hjerteproblemer. I min voksen alder er der dukket flere og flere minder op. Dårlige minder om min meget voldige far. Han har ikke rørt mig men min mor. Har terroretiseret os. En kort periode havde jeg en stedfar, som var rigtig rar. Men det holdt ikke. Jeg er som voksen blevet syg og døjer meget med minder osv. Har snakket med min mor om det. Hun siger, at det er noget jeg finder på. At disse ting ikke passer. Jeg er faktisk blevet overbevist om, at jeg opdigtet ting, som ikke er sket. Det har været hårdt og jeg prøver at tilpasse mig i min sindssyge hjerne. At jeg skulle have haft en stedfar, er også noget, som jeg selv har opdigtet.

Så sker der noget helt mærkeligt, som vælter min psyke. Lørdag er jeg til noget hygge her i min by. Og her støder jeg ind i en ældre mand på ca 60 år. Jeg kender ham ikke, men det tager kun ham 5 min, før han rystende siger mit navn. Og lige der kender jeg hans. Han er ældre men jeg kan kende ham. Min stedfar fra dengang. Han tager min hånd og spørger om jeg er ok efter alt det tumult dengang. Jeg svarer bare, HVA........

Ja det med din far og sådan som han behandlede jer. Du kan tro, at jeg også blev mærket, da han den aften skød sig selv.
Samtalen gik videre, jeg brød sammen. Alt jeg husker er korrekt!

Jeg er blevet udstillet som løgner og det er jeg ikke.
Ved slet ikke hvad jeg skal gøre. Har bare siddet på min sofa
Det er vist meget almindeligt at minder dukker op efter mange år.

Jeg har et nært kendskab til 2 søstre som i en alder af ca 21 år, pludselig kunne huske "grimme" ting fra deres barndom. De havde det netop som du beskriver, en mistanke om at deres hukommelse spillede dem et pus. Den usikkerhed betød, at de holdt disse minder for dem selv, undtagen for deres mor som benægtede alt, så længe hun levede. I dag ved de begge, at hun godt kendte til de "grimme" ting som foregik.. Men hun var svag i et tyrannisk ægteskab, som hun ikke turde bryde ud af.

Jeg ved ikke helt hvordan, men langsomt begyndte de 2 søstre at betro sig til hinanden. Nøjagtigt samme historie fra barndommen kunne de huske.
Det blev et vendpunkt i deres liv. Pludselig var de ikke længere "tosset". Samtidigt blev deres historie troværdig over for andre, hvilket var en enorm lettelse for dem.
Idag taler de åbent om de grimme ting fra barndommen, hvilket har givet ro på.

Så HVIS du har mulighed, så forsøg at holde kontakten til den gode stedfar. Få talt alt igennem, selvom det gør ondt.. Få svar på så meget du kan.
Hvis du stadig har din mor, så lad være med at bebrejde hende "løgnen" Du var kun 6 år gammel dengang, og hun var vel nødt til at stikke dig en løgn dengang.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 16:53   #7
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Jeg har stadig min mor. Problemet er at hun den dag idag påstår, at jeg lyver.
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 16:58   #8
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af ladytass Se meddelelser
Jeg har stadig min mor. Problemet er at hun den dag idag påstår, at jeg lyver.
Jeg kan kun råde dig ud fra den historie jeg skrev om.. Lad være med at forsøge at "overbevise" hende.. Det får du nok ikke andet end uvenskab ud af..

Men igen.. Opsøg istedet din stedfar og få bekræftet, at du ikke er løgner eller fantasifuld.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 17:51   #9
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Først får du lige sådan en... og en til... for jeg ved hvordan du har det lige nu.

Jeg vil nok råde dig til at få rykket mødet med rehab-teamet, for du kan overhovedet ikke konsentrere dig om det lige nu. Du er rystet i din grundvold og der går altså lidt tid endnu før du kan tænke på andet end det du lige har fået af vide.

Har du nogen familie-medlemmer du kan snakke med? Søskende, en moster eller anden som kender dig og dine godt, kan være en utrolig lettelse at få snakket med.

Tag det roligt og giv det lidt tid, det kommer til at hjælpe dig enormt med psyken på den lange bane

Sidst redigeret af Moi; 08-10-2013 kl. 18:19.
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 19:02   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det har uden al tvivl også været meget traumatisk for din mor.. så måske har hendes overlevelsesmetode været at fortrænge det ved at benægte det..

Måske ikke det smarteste.. men måske magter hun ikke at åbne op for det hele igen.

Så mit råd er at du tænker på hende som et offer lige som du var, og at den måde hun tackler det på, måske gik ud over dig..

Men at du så bliver nødt til at finde en anden der var der da det skete, og få det vendt der.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vejen til fleksjob + rehabiliteringsmøde :) Dancer Spørgsmål ang fleksjob 10 01-07-2013 08:59
Lej en syg i 14 dage østerbro Fremtiden for fleksjob og førtidspension 23 29-06-2013 11:46
Rehabiliteringsmøde og udfaldet af dette?! capi Spørgsmål ang fleksjob 4 21-04-2013 21:05
Så væltede korthuset :( (For hårdt og for meget i arb.s-prøvningen) hboegelund Spørgsmål ang fleksjob 175 20-12-2012 16:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension