K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-12-2007, 18:25   #11
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Jobcentre raser over endnu mere bureaukrati

21. december 2007 16:40 Nyhedsavisen.

I midten af januar får landets jobcentre endnu en regle at forholde sig til. Ifølge Københavns Kommune gør reglen, at sagsbehandlerne dagligt skal sende 400 breve til glemsomme ledige.


Mens regeringen bebuder regelforenkling og MINDRE bureaukrati i kommunerne, forbereder medarbejderne på de kommunale jobcentre sig på flere regler.

Ifølge en lov, der træder i kraft midt i januar, skal alle arbejdsmarkedsparate ledige mindst en gang hver syvende dag via internettet bekræfte, at de fortsat søger arbejde.

Problemet opstår, hvis de ledige ikke får gjort dette. Så skal den ledige have et rykker-brev fra kommunens jobcenter, og det kan meget vel blive til mange breve. Alene i Københavns Kommune vurderer Beskæftigelsesforvaltningen således, at den nye regel vil medføre, at jobcentrenes medarbejdere i starten vil skulle sende ikke færre end 400 rykker-breve om dagen.

Formand i de danske jobcenterchefers forening Hans Erik Lund Rasmussen kalder reglen et skridt i den forkerte retning.

- Regeringen taler hele tiden om afbureaukratisering, men det her giver sagsbehandlerne endnu mindre tid til egentlig jobformidling, siger han.

I København er beskæftigelses- og integrationsborgmester Jakob Hougaard (S) forarget over reglen:

- Det hjælper ikke på sagsbehandlernes arbejde, at vi bliver ramt af en byge af nye regler, siger han.

Og kritikken går også til borgmesterens partifæller i Socialdemokratiet på Christiansborg, der er med i det såkaldte velfærdsforlig fra 2006, som reglen er en del af.

- Det bør give overvejelser – også hos mit eget parti, siger han.


Socialdemokraterne arbejdsmarkedsordfører, Thomas Adelskov, erkender, at partiet er med i velfærdsforliget, der ligger bag reglen.

- Men det er bestemt ikke en tissel, der er groet i vores have, og vi har for nylig foreslået beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen (V) at afskaffe reglen om, at de ledige skal gå ind på en hjemmeside hver uge. Når vi ikke kan få ham med til det, synes jeg dog, at det er nødvendigt med advarselsbrevene, så folk ikke mister deres ydelse uden at blive advaret om det først, siger Thomas Adelskov.

På jobcentrene i to af landets andre store kommuner, Århus og Odense, tør man ikke sætte talt på, hvor meget brevskriveri og administration den nye regel vil medføre. Men forhåbningen lyder, at det bliver færre end i København.
På jobcentrene i to af landets andre store kommuner, Århus og Odense, tør man ikke sætte talt på, hvor meget brevskriveri og administration den nye regel vil medføre. Men forhåbningen lyder, at det bliver færre end i København.

I Århus Kommune fremhæver jobcenterchef Christian Schacht-Magnussen dog, at medarbejderne gennem længere tid har arbejdet med at forberede de ledige på den nye regel og instruere dem i, hvordan de registrerer sig på hjemmesiden.

- Desuden har vi lavet små pc-øer på jobcentrene, så de ledige kan komme herned og få hjælp, siger Christian Schacht-Magnussen.


VORHERREBEVARES for en flok 0xzåz-,. ....jobnet fungerer jo overhovedet IKKE og en gang til gælder det for fleksere og også ledige kontanthjælpsmodtagere ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2007, 20:44   #12
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Vorherre bevares..

Min jobkonsulent sagde til mig, at fleksjobbere - som de eneste ledige i dette land - ikke er forpligtede til selv at søge job. Her er det kommunens pligt at skaffe et job..
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2007, 23:08   #13
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
jobnet

dette her har stået" længe på jobnet:

Fra januar 2008 skal alle, der er tilmeldt jobcentret bekræfte jobsøgning hver uge
28. september 2007
Hvis du er tilmeldt som jobsøgende, skal du hver uge bekræfte, at du søger job. Det gælder også, hvis du ikke modtager ydelse i form af dagpenge eller kontanthjælp.

Det hele vil foregå på din personlige side, Min side, på www.jobnet.dk. Med blot få klik på musen siger du ja til, at du er jobsøgende. Det bliver altså en nem opgave. Du skal til gengæld huske at gøre det mindst én gang hver uge. Ellers kan det få konsekvenser for din tilmelding.

Min side vil også give adgang til dit cv, nyheder fra Jobnet og selvbetjeningsmuligheder, fx feriemelding og syge- raskmelding.

Arbejdsmarkedsstyrelsen er i gang med at forberede de it-systemer, der skal give dig mulighed for at bekræfte, at du er jobsøgende. Selvom loven er vedtaget pr. 1.oktober 2007, vil reglerne først gælde når it’en er på plads. Dvs. reglerne først vil gælde først fra 2008.

Du skal ikke foretage dig noget nyt endnu. Først når du hører fra dit jobcenter, skal du begynde at bekræfte din jobsøgning.

Før reglerne træder i kraft for dig, får du et brev fra jobcentret med den kode, du skal bruge .

Ja hvem kan være i tvivl om hvilket rod og fejl, dette vil medføre??

For ikke at nævne, medarbejdere der skal kontrollere o.s.v.

Vi får sq aldrig job os fleksere, nu skal der bruges endnu mere tid på Kontrol LOLOL, Tak for kaffe, Men god jul alligevel
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2007, 08:36   #14
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jo, men jeg forstår det sådan, at konsekvensen er, at man bliver afmeldt jobnet, hvis man ikke bekræfter. Men er der monstro overhovedet nogen, der nogensinde har fået deres fleksjob via deres CV på jobnet..? De, der så er på kontanthjælp eller dagpenge, kan ikke få deres ydelse, men jeg mener ikke, det (endnu..) kan få konsekvenser for folk på ledighedsydelse. Hvis man er ledig fleksjobber på kontanhjælp - det véd jeg så ikke.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2007, 13:37   #15
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Jo, Tuxon. Jeg har faktisk besvaret det, men måske ikke klart nok. Beklager.

Du KAN lægge dit CV på www.jobnet.dk, men SKAL IKKE.
Du KAN som flekser benytte www.ijobnu.dk, men SKAL IKKE.

Kommunen SKAL hjælpe ledige fleksere i job, evt. ved hjælp af jobkonsulenter, såkaldte andre aktører osv.

Årsagen til min negative indstilling er, at man laver nye love og paragraffer konstant for ledige. Og IT-løsningerne er slet ikke på plads.

Og i hele denne hetz på arbejdsløse, glemmer man TOTALT ledige fleksjobbere.

Men nedenfor kan du læse, hvorfor du IKKE SKAL lægge dit cv på jobnet.



Så lad os nu klappe hesten og se, om det overhovedet lykkes for dem at få IT-løsningen op at stå. Det er jo ikke engang sikkert, at det bliver fra 1. januar 2008.

Men INGEN LEDIGE skal altså ind på nettet een gang om ugen, før de hører nærmere fra deres kommune... og det gælder så også ledige fleksere.




Det er rigtigt hvad Zuza skriver her


Du KAN lægge dit CV på www.jobnet.dk, men SKAL IKKE.
Du KAN som flekser benytte www.ijobnu.dk, men SKAL IKKE.

det er frivilligt for fleksere...det står på ijobnu at man kan lægge sit cv ind.

God jul til alle fra mig

Stella.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2007, 18:37   #16
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
Jo, men, når man spørger efter hvilken paragraf de kan kræve dét - så får man svaret at det er en intern regel i kommunen - og hvor står vi så ?
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2007, 22:47   #17
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
De er smarte i kommunerne, tuxon... lidt for smarte.

Kan du ikke bede om at få det på skrift? Det kunne da være interessant, hvis det blev lagt herind, så alle kunne se det.

Men det får du vel ikke. IT-systemet skal jo også lige virke først.

God jul til dig også.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
SÅ slap det ud mellem sidebenene, 30.000 ryger af dagpengene! Ninja Politik og Samfund 34 09-04-2013 02:19
Kommune: slank dig - ellers ingen hjælp thomas75 Politik og Samfund 19 22-08-2011 18:49
Råb om hjælp ellers går det galt!!! kalona Spørgsmål ang fleksjob 10 22-11-2010 19:56
Bent Bentsen på arbejde imorgen ellers Slettet bruger Dit og Dat 22 01-04-2009 13:28
Dagpengene er mindre værd - hvad med FP og KH? sun-lady Politik og Samfund 0 12-10-2008 19:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension