K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2009, 14:25   #11
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Mange kommuner kommer på røven økonomisk, når de mister refusion på alle de ledige fleksere.

Det gælder jo også samtlige langtidssyge, som ikke kan få job.

Der står i bl.a. funktionærloven §5, at man SKAL oplyse om kroniske sygdomme, som kan give mere end 10 årlige sygedage. Ellers kan man fyres på stedet pga. SVIGAGTIGHED.

Og da kommunerne heller ikke giver §56 (som betaler for sygedage), så er mange på røven, når der skal søges job, og de tvinges til at holde kæft om deres sygdom og krydse fingre for, at de ikke bliver syge, eller at arbejdsgiveren ikke opdager noget. Underligt, at vi næsten ALDRIG hører om brugere her på k10, der har fået en §56, selvom de har været syge i over eet år.

Jeg troede ikke, det kunne blive værre, men det kunne det... og det har jeg sagt før.

Jeg gruer da også for, om de kan finde på noget for førtidspensionister... at førtidspensionister skal gøres endnu mere fattige.


Det har Hjort da alerede set... fleksjobbere skal aktiveres lige som de syge i Match 4 og 5, så de tæller skam ikke med... de aktiveres i stedet for og han undgår dem i statistikkerne ... igen, igen...

Kan man tillade sig snart at kalde det "Organiseret kriminalitet"?
  Besvar med citat
Gammel 14-02-2009, 15:41   #12
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Fast arbejde i tvangsaktivering - ingen meldt ledig kommer det nok til at hedde...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2009, 16:01   #13
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
"Aktivering", "tvangsaktivering", "10 timer om ugen", "sygemeldte", "hospitalsindlagte" etc, etc...

Er der nogen, der har et bud på HVOR skal alle de mennesker "aktiveres"?

Er der ved at blive opbygget et korps af arbejdsgivere - virksomhedsindehavere, der så skal "aftage" disse aktiverede? Og i så fald hvad med betalingen for "leje" af arbejdskraft?

Eller er det igen skatteydere, som skal punge ud til financieringen af dette vanvid i kommunalt regi?

Ville det ikke være billigere "bare" at lade folk blive raske i fred og ro, og så kunne de genoptage deres jobs og og deres skatteindbetalinger - mens de syge, hvis sygdom ikke kan helbredes - de skulle nøjes med FP?

Det ville være tifold billigere end hele dette cirkus med kontrol, kontrol og atter kontrol. Selv hvis nogle misbrugere ville kunne sno sig gennem maskerne - ville det fortsat være meget billigere for samfundet!

Hvem bevilger penge til dækning af dette vanvid?
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2009, 16:13   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Godt spørgsmål, Tante Ana... Hvem?

Hvis vi antager, at ALT kontrolarbejde og bureaukrati afskaffes, så kommer der jo flere hundrede tusinder FLERE arbejdsløse.

Jeg tror, VKO har SKABT bureaukrati for at kunne lave deres tossede love.

Arbejdsløsheden er kun "nedbragt" (på papiret, teoretisk,men ikke i praksis) pga. overflødigt bureaukrati, så man kan "sælge" den fantastiske "model" til EU.

Bureaukratiet er måske også skabt af VKO, så borgerne vil ende med at hade det offentlige og flygte over i det private. Selvom det private ikke er bedre.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2009, 18:50   #15
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se meddelelser
"Aktivering", "tvangsaktivering", "10 timer om ugen", "sygemeldte", "hospitalsindlagte" etc, etc...

Er der nogen, der har et bud på HVOR skal alle de mennesker "aktiveres"?

Er der ved at blive opbygget et korps af arbejdsgivere - virksomhedsindehavere, der så skal "aftage" disse aktiverede? Og i så fald hvad med betalingen for "leje" af arbejdskraft?

Eller er det igen skatteydere, som skal punge ud til financieringen af dette vanvid i kommunalt regi?

Ville det ikke være billigere "bare" at lade folk blive raske i fred og ro, og så kunne de genoptage deres jobs og og deres skatteindbetalinger - mens de syge, hvis sygdom ikke kan helbredes - de skulle nøjes med FP?

Det ville være tifold billigere end hele dette cirkus med kontrol, kontrol og atter kontrol. Selv hvis nogle misbrugere ville kunne sno sig gennem maskerne - ville det fortsat være meget billigere for samfundet!

Hvem bevilger penge til dækning af dette vanvid?
Kan jo være, at Hjort ansætter Brixtofte til opgaven... han har jo en del erfaring med tvangsaktivering, så længe der bare følger rødvin med, og rejser til de varme lande... men det kender de jo også en del til derinde på borgen i forvejen... både rødvinen og rejserne.
  Besvar med citat
Gammel 14-02-2009, 19:11   #16
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Kan jo være, at Hjort ansætter Brixtofte til opgaven... han har jo en del erfaring med tvangsaktivering, så længe der bare følger rødvin med, og rejser til de varme lande... men det kender de jo også en del til derinde på borgen i forvejen... både rødvinen og rejserne.


Uha nej Razmo, jeg tvivler på Hjort vil have vrøvl med menneskerettigheds domstolen, tænk hvis alle vi ledige/ syge osv, også gør som Brixtofte.
http://www.bt.dk/article/20080415/krimi/804150376/



Er han forøvrigt ikke også ved at lugte lidt af gammel prop efterhånden !!
Thelma.

Hej .
Link http://www.bt.dk/article/20080415/krimi/804150376/.

Sidst redigeret af Webmaster; 16-02-2009 kl. 00:02. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2009, 19:40   #17
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Kan jo være, at Hjort ansætter Brixtofte til opgaven... han har jo en del erfaring med tvangsaktivering, så længe der bare følger rødvin med, og rejser til de varme lande... men det kender de jo også en del til derinde på borgen i forvejen... både rødvinen og rejserne.
Siden du quotter mit indlæg - Razmo - må jeg opfatte det som respons. Jeg ville ønske du kunne forholde dig til det jeg skriver i stedet for at mit indlæg bliver brugt som affyringsrampe for jokes. Jeg vil derfor quotte Webmasterens svar i den anden tråd om samme emne: Alvorligt syge skal aktiveres..
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det er også fint at være efter manden...han fortjener det om alle...

Men når det er sagt....så HUSK de ANDRE der er medvirkende til disse ting...de burde nævnes meget tiere...

Du kan fjerne Hjort....men der er sørme stadig flertal for alle disse vanvittige forslag...

I sidste ende er det jo de vanvittige forslag og nedgradering af danskernes menneskesyn vi gerne vil have væk...IKK!!
Uden sine politiske støtter er "Hjorten" lige så svag og hjælpeløs som en nyfødt baby. Der er ingen grund til, hele tiden at trække ham i forgrunden og derved skubbe væk pointen med de ANDRE som støtter disse vanvittige forslag.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2009, 21:28   #18
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Er der noget at forholde sig til Tante Anna?

Er det i grunden ikke bedøvende hvad dælen vi siger og gør, for ingen af dem lytter jo aligevel... når jeg joker, er det simpelthen i afmagt, og fordi jeg ganske enkelt føler at jeg ellers bare siger det samme om og om og om igen.

Jeg er da helt enig i, at der er andre bag den instilling Hjort laver politik på... men han er STADIG manden der laver lovgivningen... planerne foregår opp ei hans hoved, de andre er blot medløbere.

Der skal efter min mening være fokus på den mand, lige ind til han ryger af pinden.

Men lige en sidste ting... hvis jeg skal holde mig til et eller andet codec i dine tråde, så bedes du venligst selv holde dine kommentarer om min avatar for dig selv frem over.

Og i øvrigt var mit indlæg ikke en joke Tante Anna... Det var et sarkastisk forsøg på at fortælle, at svaret på dit første spørgsmål faktisk meget vel kunne være tvangsaktivering i stil med det Brixtofte lavede i sin tid... gratis arbejdskraft til private virksomheder, hvor du kan side og samle sutter eller lign. 8 timer i døgnet til langt under mindstelønnen, på ubestemt tid.

Der skal ikke særlig megen omtanke til at se frem til hvad Hjort kunne finde på for at skabe den aktivering... vi kender ham jo efterhånden... og det kan da godt ske han har en masse i baglandet der enten kommer med ideer eller bakker ham op... men jeg ser dem ikke, jeg hører dem ikke, og derfor er der ikke andre end Hjort at hagle ned over.

Lidt ligesom når man giver sagsbehandleren skideballen for den lovgivning hun/han ikke kan gøre for... men hvor det ingen nytte er til, at stå og fortælle det til kommunemuren.

Mine "jokes" er skam nøje relateret til emnet stort set hver gang... ind imellem gider man bare ikke bruge en halv time på at skrive en lang smøre, som man allerede HAR sagt før, og som man VED alle er enige i aligevel, men ingen af de høje herrer nogensinde kommer til at forholde sig til aligevel. Det afhænger af dette, samt hvor megen energi jeg har, hvor meget og hvad jeg skriver... men det er ALTID afkommet af oplæget, det kan du være hvis på.

Sidst redigeret af Webmaster; 16-02-2009 kl. 00:05. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
  Besvar med citat
Gammel 15-02-2009, 00:13   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Hvad mon Hjorten tænker at gøre eller ikke gøre ved det ...nogen tanker om det fra jer ...

Flere og flere får afslag til fleks for tiden det virker som om der er lukket for flere bevillinger...

Tror I fleksjob ordningen er her om 5 år ?
Jeg tror at fleksjobordningen er her om 5 år, man er jo stolt ved at sælge den til andre lande , feks sverige viser stor interesse for den ...

Og jeg vil stadig holde på at det er en god ordning , når den fungere problemet er nok at alt for mange med alt for lidt erhvervsevne tilbage visiteres i stedet for at komme på den pension som de faktisk burde ...

Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Jeg har hele tiden ment, at fleksordningen ville blive slagtet - og det bliver den nok før sommerferien.

Der er jo snart møde om førtidspensionsreformen.

Den tror jeg så ikke på , for vi skal ikke glemme lige som sidst vi havde denne debat så er det jo stadig forligskredsen der skal være med i forhandlingerne og man kan ikke uanset hvor gerne man vil , bare løbe fra et forlig i forligskredsen og de er da også med i det nye omkring førtidspension ...



Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Jaaaaaaaaa...noget må de gøre for det bliver hundedyrt for kommunerne at miste refusion for alle flesere på ledighedsydelse særydelse og starthjælp osv....

På de fleste løn sedler står der ledighedydelse efter 18 måneder...
Ja og skulle jeg frygte noget og skulle jeg tænke rigtigt sort om forligskredsen også , så ville min frygt gå på at vi skal gøre det hele mere attraktivt for arbejdsgiveren ved at sige at de skulle betale for de timer vi var på job (fair nok ) og vi så skulle have suppleret op ikke til mindste lønnen men til ledighedydelse (IKKE FAIR ) Cepos har luftet tanken ...



Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se meddelelser
"Aktivering", "tvangsaktivering", "10 timer om ugen", "sygemeldte", "hospitalsindlagte" etc, etc...

Citat:
Er der nogen, der har et bud på HVOR skal alle de mennesker "aktiveres"?
Mon ikke mange kan bruges i det offentlige, alle de mennesker det offentlige ikke vil have når der skal betales løn, plejer jo at være kærkommen når de er gratis , så der kan jeg se meget aktiverings potentiale ....

Mine knægte er 21 og 19 det vil sige at jeg har haft børn i børnehave og vuggestue i slut firs og start halvfems og der var altså ikke en børnehave med respekt for sig selv der ikke havde et par kontanthjælps modtager eller 4 i aktivering ...

Citat:
Er der ved at blive opbygget et korps af arbejdsgivere - virksomhedsindehavere, der så skal "aftage" disse aktiverede? Og i så fald hvad med betalingen for "leje" af arbejdskraft?
Ingen betaling for leje af arbejdskraft , måske en lille skilling til arbejdsgiver for at hjælpe samfundet med disse udskud ...

Citat:
Eller er det igen skatteydere, som skal punge ud til financieringen af dette vanvid i kommunalt regi?
helt sikkert igen mange offentlige institutioner kan garenteret godt bruge os når vi bare er gratise og forudsat at de kan forlange at vi er der længere tid en oplæringen tager (det er nok problemet med at få dem til at tage de syge nu , de kan ikke kræve de er der en evighed derfor er det for besværligt )

Citat:
Ville det ikke være billigere "bare" at lade folk blive raske i fred og ro, og så kunne de genoptage deres jobs og og deres skatteindbetalinger - mens de syge, hvis sygdom ikke kan helbredes - de skulle nøjes med FP?
Nej føj da , alt for mange ville jo udnytte dette, for alle elsker jo at gå hjemme og gassen den for et beløb der kræver snilde for at overleve

Citat:
Det ville være tifold billigere end hele dette cirkus med kontrol, kontrol og atter kontrol. Selv hvis nogle misbrugere ville kunne sno sig gennem maskerne - ville det fortsat være meget billigere for samfundet!
Jamen tænk så hvis nogle liberale skulle få ondt i bagdelen for slet ikke at snakke om at en eller to måske snød ...

Citat:
Hvem bevilger penge til dækning af dette vanvid?

Ved ikke hvem der bevilliger men ved hvem der betaler

Nå ja og så lige off topic (eller lidt off ) sad jo og læste noget om alt det katestrofale der skete for flekser og hvor forfærdtelig en virksomhedskonsulent syntes det hele var ....

ja right .. hun har nemmelig forståelse for de syge ....

Det var såmænd selv samme konsulent som foreslog mig at lukke K10 da jeg ejede den i håb om at jeg så kunne gå højre op i timeantal , det selv om madammen vidste at jeg sgi ikke har noget arbejde med den , det havde webmaster ....

Samme dame sendte mig i virksomhedspraktik selv om jeg var sygemeldt ud fra devisen jeg var jo allerede flekser ...

sammen dame fik ideen til at lukke for ledighedydelse til Jytte (sagen fra Køge ) fordi hun mente at hun var for besværlig til at der kunne skaffes hende et fleksjob ...

har ikke så meget med det her at gøre , ikke andet end os der kender den omtalte dame, har en teori om at hun er den kvindelig CHF *GGG*

(så det virker malplaceret at netop hun udtaler sig om flekser, for det virker nærmest som om hendes indstilling til os er , vi er en flok nasser og hypokondere )
  Besvar med citat
Gammel 15-02-2009, 01:22   #20
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Er der noget at forholde sig til Tante Anna?

Er det i grunden ikke bedøvende hvad dælen vi siger og gør, for ingen af dem lytter jo aligevel... når jeg joker, er det simpelthen i afmagt, og fordi jeg ganske enkelt føler at jeg ellers bare siger det samme om og om og om igen.
Med den indstilling - Razmo - ved jeg ikke hvorfor du så skriver og skriver... Jeg gør det fordi jeg har en agenda og jeg ved, at masser mennesker læser her. Hvis bare hver tyvende gæst ændrer sin egen opfattelse af tingene undervejs og jeg bidrager til et lille kryds på "andet end sidst" - behøver jeg ikke direkte respons for at være tilfreds.
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Men lige en sidste ting... hvis jeg skal holde mig til et eller andet codec i dine tråde, så bedes du venligst selv holde dine kommentarer om min avatar for dig selv frem over.
Dènne kunne du meddele mig over PM. Hører lissom ikke til her, vel?
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ups! Mini-fleksjobbere kan fyres uden varsel gunvor Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 08-05-2012 09:49
Krisen rammer de svage: Fleksjobbere fyres i stor stil Webmaster K10 Nyheder 0 14-04-2009 09:40
Fleksjobbere fyres som aldrig før Webmaster K10 Nyheder 0 14-02-2009 03:52
5.000 flere fleksjobbere på et år zuza Manglen på Fleksjob 0 08-08-2008 21:13
Risiko for flere ledige fleksjobbere zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 24-05-2007 18:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension