K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-04-2010, 18:55   #1
markvart
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2010
Indlæg: 10
Styrke: 15
markvart er ny på vejen
så stopper mine sygedagpenge også :(

Hej alle i K10

Ja, så er jeg kommet i klemme, og ved ikke hvad jeg skal stille op!!!
Har været på sygedagpenge i snart 2 år, eller deromkring, ved jeg ikke helt...
Blev sygemeldt fra mit arbejde efter jeg fik problemer med mine arme, særligt mine håndled.
Så fik jeg en depression i en mild/mellem grad, for så var spørgsmålet hvad jeg så skulle i fremtiden, nu hvor jeg ikke kunne bruge mine krop og muskler mere som før, har altid haft fysisk hårdt arbejde, da jeg ikke har en uddannelse.
Så jeg var mange gange ved lægen og begyndte ved en psykolog, det hjalp da også mig lidt i gang igen, at få talt med en psykolog om mine problemer, som for rundt i mit hovede.

Så jeg kom i arbejdsteprøvning i 3 måneder for at finde ud af hvad jeg kunne klare i fremtiden, så var alt jo godt igen.
Så fandt vi ud af at jeg skulle prøve med en revalideringen, da jeg ikke måtte lave løft over 5 kg og lave monotont arbejde mere, er ikke nemt som ufaglært.

Så jeg fik noget hjælpemidler til min skolegang, da jeg er ordblind og ikke klarere mig så godt i skolen, blev til fis og ballade den gang, man var jo ung og vild dengang..

Begyndte på ordblinds undervisning, var jeg rigtig stolt over at jeg var begyndt og begyndte at tro på at jeg nok skulle klare en uddannelse. så jeg skulle begynde på en 10 klasse sommer 09.
Glædede mig bare så meget til at at komme i gang igen, og at der var en plan med livet, efter en masse op og nedture gemmen det meste af mit livet..

Det gik rigtig godt på VUC, var stadig sygemeldt fordi jeg ikke kunne bruge en HF til at blive lokomotivfører, så skulle finde et anden uddannelse jeg kunne tænke mig at gemmeføre, var meget svært for mig at skulle finde en anden, på så kort tid.
Så jeg begyndt at få det svært på VUC, da jeg ikke helt kunne følge med mere, og tænkte meget på hvad jeg så kunne gøre for at passe skolen, hjemmet og finde en anden uddannelse.
Endte med at jeg var syg i 2 uger efter en masse af mine problemer ikke var løst efter et stykke tid, hvorpå jeg ringede til min sagsbehandler, at det ikke gik så godt psykisk for mig mere, og have svært ved at få det hele til at hænge samme, men ville gerne forsætte på VUC.
Så kunne jeg jo bare komme på kontanthjælp hvis jeg ikke kunne klare mere. Så tænkte jeg, tak for hjælpen

Det endte med at jeg stoppede på VUC efter et stykke tid, psykisk og mentalt var jeg nu helt nede, efter et nederlag mere.

Så jeg begyndte igen at komme ved lægen, der var ikke meget at komme efter, har der nu aldrig været.
Min kæreste var med nogle gange, så der ville begynde at ske noget i min sag, da jeg normalt aldrig har været lægen, så har meget svært ved at forklare hvordan jeg har det. intet skete der, så skiftede læge og efter mit første besøg blev jeg sendt til psykiater, da jeg var over hendes kompetence.
Der ville gå knap 3 måneder, så fik noget mod depression og at jeg ikke var social, for sad bare hjemme og ville ikke noget...

Min psykiater fortæller mig at jeg har adhd i en svær grad, 33år og endelig en forklaring på, hvorfor jeg gør de ting jeg nu engang gør og har gjort.
Så har været på Ritalin og Sertralig i 2 måneder nu for at finde den rigtige mængde medicin, det tager bare så lang tid, tid som jeg ikke har for kommunerne vil have en diagnose fra min psykiater om jeg kan komme i gang igen, hvorpå han skrive at det kan han ikke vurdere før om et halvt år tid, til vi finder dem rette dosis, og hvordan virkningen er på mig.

Så nu skal jeg på kontanthjælp som betyder jeg skal flytte fra min lejlighed og pakke, finde en ny bolig.
Det er jeg bare ikke klar til alt det rod

Er ikke lige den ro jeg har brug for, så er ved at give op, alt kan jo også være lige meget efterhånden.

Min ressource profil er gammel og passe ikke mere. Kan ikke få førtidspension i en kortere periode, da min behandling ikke er færdig i nu, til jeg forhåbentlig igen ville får livsglæden og et positivt syn på tilværelsen


Håber ikke det er for langt og kedeligt..

mvh. Den uforstående
markvart er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 19:13   #2
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 14
Leduce er ny på vejen
Du har været på sygedagpenge til nu?
og kommunen har fået på papir at din behandling ikke er færdig og din psykiater har skrevet til dem at du først evt er klar om 6måneder?
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 19:49   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Men det er flot af kommunen har givet sygedagpenge så længe.
der er bare lige det, hvis man ikke kan gennemfører en revalideringen, så kan man ikke komme tilbage til sygedagpenge.
som jeg har forstået det
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 21:44   #4
markvart
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2010
Indlæg: 10
Styrke: 15
markvart er ny på vejen
Hej Tak for de hurtige svar, ser jeg først nu havde ikke lige opdateret siden..

Er på sygedagpenge i nu, så længe det vare

Ja kommunen har fået en skrivelse fra min psykiater, at han ikke kan komme med en udmelding før om 6 måneder, da jeg kun lige er begyndt på behandlingen.

Jeg har ikke fået en revalidering godkendt, da jeg først skulle finde en anden uddannelse, som jeg gerne ville påbegynde, var stadigvæk på sygedagpenge mens jeg gik på VUC..

Sidst redigeret af markvart; 22-04-2010 kl. 21:47.
markvart er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 21:57   #5
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 14
Leduce er ny på vejen
I alt kommer jeg også til at være på sygedagpenge i næsten 2 år ...jeg kender ikke helt reglerne ..men jeg ved bare at hver gang min psykiater har skrevet til kommunen har de Altid rettet sig efter ham ..hvis han sagde 3 måneder pr gang gjore de intet mod mine sygedagpenge ..men jeg kender som sagt ikke til reglerne mht revalidering men ved bare at det er mere til folk som man ser kan komme ud på arbejdsmarked i fremtiden ...ja også det med at studere..

Men ja det er aldrig rart når man føler man bliver sat op i en krog mens man er syg ...at man skal føle det pres på en ...

håber du kan få nogle gode råd herinde.
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 22:06   #6
markvart
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2010
Indlæg: 10
Styrke: 15
markvart er ny på vejen
Ringer til mig psykiater i morgen, for at høre hvad han mener, hjælper ikke mig til at blive rast, som jeg syntes er forkert.
Håber også der er nogen herinde, der ved om der er nogle § jeg kan bruge!!!
markvart er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2010, 00:03   #7
markvart
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2010
Indlæg: 10
Styrke: 15
markvart er ny på vejen
Må hellere få talt med min psykiater, for at høre hvad han mener, hjælper ikke mig til at blive rast, som jeg syntes er forkert.
Håber også der er nogen herinde, der ved om der er nogle § jeg kan bruge!!!
markvart er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2010, 08:03   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis du ikke føler du kan klare en revalidering og din psykiater heller ikke mener det.
så vil jeg ikke råde dig til det.
kan jo se du har nogle nederlag bag dig, så det giver ingen mening og få en ny.
du skal være helt klar.
lige som en arbejdsprøvning, så går det fint de første 14-30 dage og så går det ned af bakke. Den oplevelse er bare ikke sjov.
men flex og pension bliver nok svært, da du stadig er under behandling
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2010, 11:14   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
markvart prøv at læse på det her link http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop der er de forskellige § samt en dyber forklaring om hvad de kan betyde, du skal nok i sær ligge mærke til den her

Citat:
§27
4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,«
Det kan være den kan bruges for det ser jo ikke lige ud til at det er det ordinære marked du kommer tilbage til, de har jo allerede pt fundet ud af at du ikke kan det ufaglærte marked og det ser jo ud til at der er for store problemer med uddannelse for dig.

Derudover skal du lægge meget mærke til § 7a så du er sikker på at de stopper dine sygedagpenge på et lovligt grundlag der står nemmelig i 7a


Citat:
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Og så tager jeg lige den sidste du skal være obs på og som er din ressourceprofil ..
Citat:
§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

Det vil sige at din ressourceprofil skal være opdateret og nye oplysninger skal være med i den og den skal ende med en konklusion...

Jeg ved ikke hvornår dine sygedagpenge stopper eller om du overhovedet er varslet ? men hvis ikke så husk en sygedagpenge stop skal IKKE komme efter en telefon samtale med en sagsbehandler love og regler skal være overholdt ..
  Besvar med citat
Gammel 23-04-2010, 13:53   #10
markvart
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2010
Indlæg: 10
Styrke: 15
markvart er ny på vejen
Jeg takker bare så meget for jeres svar
Er super fedt med K10 og dens dejlige medlemmer, i giver jo en styrken og håbet til at forsætte kampen..

mvh Markvart
markvart er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunen stopper mine sygedp og raskmelder mig stefansson Er det overhovdet til at få fleksjob? 3 11-07-2012 09:30
Hvis kommunen stopper sygedagpenge bullergris Er det overhovdet til at få fleksjob? 8 12-12-2011 18:50
Sygedagpenge stopper - men vi udsætter afgørelsen 1971 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 32 02-10-2011 18:28
Kommunen stopper mine sygedagpenge Sweety84 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 03-09-2011 23:15
Måske stopper mine sygedagpenge snart Marolle Dit og Dat 16 12-02-2009 20:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension