K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-03-2014, 02:29   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Når det kommer til ussel mammon, så kan folk ikke se skoven for bar træer!

Det er nærmest en naturlov.

Den Supp opsparing er en af de bedste ''tryllekunster'' jeg nogen sinde har set - du betaler 1900, vi giver dig 3900 kr, og kun ganske få fatter, hvad det er de reelt laver. De fleste ser kun 5800 kr rulle ind på kontoen.....

Men bliv da endelig i illusionen!

HUSK!, hvis man når folkepensionsalderen, så stryger de HELE summen hvis man dør
Den synes jeg er den bedste!
Men dør man før man fylder 65, udbetales værdien af summen, til boet (meget sjældent det sker) - for de spiller ret gode odds!

Glem heller ikke den statistik der sagde, at førtidspensionister ikke bliver så skide gamle, og at de lige akkurat nåede folkepensionsalderen + et par år...
Så alle jeres 2000 kr om året, ryger lige ned i statens store kasse, uden de så meget som skulle betale en rød reje til jeres ''blide'' overgang.....eller jeres bo.

Nææ, tag jeres penge - dem i alligevel skal betale, og byg jeres egen opsparing, så ved i hvad i har.......de penge i når at spare op i supp-pensionen, bliver udbetalt med et meget lille beløb pr måned, så i får så lidt som muligt, så i kan nå at dø inden summen bliver helt opbrugt.
Typisk er det jeres egne 2000 kr i fik indbetalt om året, som i kommer til at leve for, om året, inden i dør, og resten ryger tilbage til staten....

Den burde ikke hedde SUPP opsparingen, men FUP opsparingen

Havde de ville folk det godt og give dem en blid overgang, så havde de sat hele opsparingen ind på folks konti, så de kunne tage af DERES EGNE PENGE når de havde behov, måske rejse lidt med familien, ikke føle sig så fattige når der skal købes julegaver osv osv. MEN NEJ, det er IKKE jeres penge, det er statens penge, derfor får folk typisk kun et par hundrede kroner ekstra om måneden, som jo ikke rækker en SKID, når folkepensionssatsen er noget lig den samme som kontanthjælpssatsen for en ikke forsørger!! De penge ryger LIGE ned i et stort tomt hul.....
Jeg kan ikke se hvad jeg HAR med en supp opsparing, men det skriger mig i øret, hvad jeg ikke får!

Hoppede med på vognen som den første, hvis den så bare gav mening!! Men det gør den ikke. Fandeme nej om nogen skal administrere MINE penge på mine gamle dage, og give mig et par hundrede kroner, mens DE sidder på puljen! No freakin' way!!

Bare slip slanterne, så folk kan få deres opsparede penge når de bliver folkepensionister.

BTW:
HVIS man nu stadig kun kan fokuserer på pengene, og ikke på deres skjulte motiver, så tag i det mindste røven på dem og få jeres supp opsparing med over i jeres private aftaler, så jeres bo i det mindste kan få pengene når i dør efter de 65 år. Hvis i bare gør DET, så er jeg TOP underholdt som tilskuer.......eeelsker når stat og kommune peger løbet mod borgerne, men ender med selv at blive skudt i foden. SÅ hygger jeg mig!!


Sidst redigeret af Ninja; 01-03-2014 kl. 03:06.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
 

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension