K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-05-2010, 17:07   #11
pjuske
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2008
Lokation: fyn Middelfart kommune
Indlæg: 134
Styrke: 16
pjuske er ny på vejen
DSB ledsagerkort giver en gratis entre i f.eks Bonbonland.forstået på den måde at man betaler en entre og viser kortet og får så en person gratis med ind.

Pjuske
pjuske er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2010, 21:24   #12
pila
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-04 2010
Lokation: Århus
Indlæg: 10
Styrke: 15
pila er ny på vejen
I den gamle by i Århus kommer man gratis ind som FP ved at vise en pensionsmeddelse - nogle godtager også DSB's legitimationskort
pila er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 17:03   #13
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
FP og billige rejser ???

hej med jer på K10


ved ikke om mit spørgsmål passer ind her,men der var startet en tråd her, ang. rabatter mm...
er det rigitigt,at man som Førtidspensionist kan få rabat på rejser,end den oprindelige pris på rejsen, en bekendt fortalte,at det kunne man godt få,som FP... I ved alle her,altid et eller andet tip
ang. det med,at få et billed ID,i sin bank...mod mindre gebyr,den er da super go', være den skulle prøves af aldrig hørt om....

Sidst redigeret af anetta; 07-05-2010 kl. 17:55.
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 18:12   #14
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
kopieret fra den gamle by:

Århus Kommune støtter Den Gamle By, og alle pensionister og efterlønnere bosat i Århus Kommune har derfor gratis adgang imod forevisning af legitimation, hvoraf postadressen fremgår. Man skal selv gøre opmærksom på, at man er berettiget til rabatten.

Desværre gælder det så kun dem der er bosat i Århus kommune øv bøv.
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2010, 16:55   #15
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
I alle landest svømmehaller kan man både som folkepensionist og FP'er få et helårskort til ca.300 kr.!!!
OG, man kan også få rabatkort til deres SPA-afdelinger - 41 kroner i KBh, istedetfor 105 - også en sjat at spare.
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2010, 16:58   #16
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
ikke altid desværre

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Roskilde dyrskue: http://www.roskildedyrskue.dk/Page-1421.aspx

35 kr. i rabat til pensionister (så gælder det vel også førtids.)
Man skal checke det - man får IKKE altid samme rabat som FP, som en folkepensionist.
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 17:23   #17
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
DSB-rabat til begge slags pensionister

Citat:
Oprindeligt indsendt af anetta Se meddelelser
hej med jer på K10


ved ikke om mit spørgsmål passer ind her,men der var startet en tråd her, ang. rabatter mm...
er det rigitigt,at man som Førtidspensionist kan få rabat på rejser,end den oprindelige pris på rejsen, en bekendt fortalte,at det kunne man godt få,som FP... I ved alle her,altid et eller andet tip
ang. det med,at få et billed ID,i sin bank...mod mindre gebyr,den er da super go', være den skulle prøves af aldrig hørt om....
Rejser med DSB, under deres nærmere regler, som kan læses på deres hjemmeside,www.dsb.dk, giver pæn stor rabat uden for de mest brugte rejsedage. Du kan på dit Pensonskontor - måske nu også Borgerservice - hente et dokument, der beviser at du er pensionist, og så blot medbringe et pasfoto til nærmeste DSB-billetkontor/kiosk der laver kort - ogvupti, har du også billedlegitimation, helt uden gebyr, som i banken.

Kortet gælder for ca et år af gangen, og du skal blot hente et nyt pensionsbevis og vise til DSB-kontoret, så fornyes kortet uden problemer.

Det er i blåt plasticomslag, fuldstændig ligesom andre Pendlerkort, Månedskort osv, og kun et lille trykt "pensionist" i det ene hjørne, afslører forskellen for ignoranterne.
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 20:53   #18
Hammershus
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2006
Indlæg: 98
Styrke: 19
Hammershus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hansemand Se meddelelser
Rejser med DSB, under deres nærmere regler, som kan læses på deres hjemmeside,www.dsb.dk, giver pæn stor rabat uden for de mest brugte rejsedage. Du kan på dit Pensonskontor - måske nu også Borgerservice - hente et dokument, der beviser at du er pensionist, og så blot medbringe et pasfoto til nærmeste DSB-billetkontor/kiosk der laver kort - ogvupti, har du også billedlegitimation, helt uden gebyr, som i banken.

Kortet gælder for ca et år af gangen, og du skal blot hente et nyt pensionsbevis og vise til DSB-kontoret, så fornyes kortet uden problemer.

Det er i blåt plasticomslag, fuldstændig ligesom andre Pendlerkort, Månedskort osv, og kun et lille trykt "pensionist" i det ene hjørne, afslører forskellen for ignoranterne.
Du behøver ikke hente et pensionsbevis hvert år på kommunen.
Hos dsb godtager de altid min "lønseddel" fra januar som dokumentation på, at jeg stadig er førtidspensionist.
Husk ved hver billetbestilling at sammenligne priser. Jeg rejser jævnligt København-Kolding i weekenderne, hvor man kun får 25% rabat ved at købe pensionistbilletter, og sparer hver gang omkring 200kr retur ved at købe Orangebilletter i stedet for pensionistbilletterne.
Eneste ulempe er, at Orangebilletterne ikke kan refunderes.

Sidst redigeret af Hammershus; 08-06-2010 kl. 20:56.
Hammershus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 20:57   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hammershus Se meddelelser
Du behøver ikke hente et pensionsbevis hvert år på kommunen.
Hos dsb godtager de altid min "lønseddel" fra januar som dokumentation på, at jeg stadig er førtidspensionist.
Se her: http://www.dsb.dk/Om-billetter-og-ko...-pensionister/

"DSB Legitimationskortet får du gratis på en DSB station, når du viser din pensionsmeddelelse eller årsopgørelse og afleverer et pasfoto. Pensionsmeddelsen må højst være et år gammel, hvis du medbringer din årsopgørelse skal det være den nyeste.
"
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 21:06   #20
Hammershus
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2006
Indlæg: 98
Styrke: 19
Hammershus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Se her: http://www.dsb.dk/Om-billetter-og-ko...-pensionister/

"DSB Legitimationskortet får du gratis på en DSB station, når du viser din pensionsmeddelelse eller årsopgørelse og afleverer et pasfoto. Pensionsmeddelsen må højst være et år gammel, hvis du medbringer din årsopgørelse skal det være den nyeste.
"
Ja, jeg står nu ikke og udleverer min årsopgørelsen til for mig helt ukendte mennesker ansat hos dsb.
Og da der aldrig er nogen videre ændringer i vores indtægt, får jeg også kun "lønseddel" en gang hvert år, nemlig i januar, når pensionen plejer at ændre sig en smule.
De har aldrig spurgt om andet, når jeg har forevist "lønsedlen", så det må jo være nok dokumtation for dem.
Hammershus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
pas (rabat) knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 23-06-2014 19:05
Her er listen - farlig medicin i solen! Ninja Politik og Samfund 18 05-08-2012 13:27
Rabat Sdrj Alt det andet 1 12-11-2009 04:57
DSB Rabat Mariepigen Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 08-12-2007 21:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension