K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2010, 12:24   #21
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Hej hansemand

Bliver da lige nødt til at korigere dig et par steder

Tråden er startet af octagon og handler om at få pensionen med til udlandet og ikke om man trækker skat det ene eller andet sted...så vidt jeg kan se i det første indlæg..

Citat:
Men nu handler denne tråd om de faktuelle skattetrækprocenter, i de lande danmark har lavet dobbeltbeskatningsaftale med, hvilket skulle betyde, at der kan trækkes lokal skat i pågældende land.
Nej... fordi der er lavet en dobbeltbeskatningsaftale betyder det ikke at der trækkes lokal skat i bolandet af pensioner... det betyder at du ikke kommer til at betale skat både i Danmark og i bolandet... og så er du nødt til at læse hvad den enkelte skatteaftale går ud på... men de fleste aftaler (bla.a. som skrevet hele EU) er det Danmark der har tilkæmpet sig skatteretten til pensioner der bliver betalt fra Danmark.

Citat:
Tak for oplysningen om Bulgarien - forstår det sådan, at der ikke trækkes lokal skat der, men der trækkes i danmark før udbetalingen?
Ja det er rigtigt... og sådan er det i alle EU landene...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2010, 18:26   #22
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hansemand,

Du skriver følgende:

Citat:
kære venner,
som beskrevet tidligere i tråden - som er startet af undertegnede - kunne jeg ikke være mere enig i, at der er mange andre faktorer end skattetrækket der spiller ind i flytteovervejelserne.
På første side, første indlæg, som i givet fald er oplægget i denne tråd står der følgende:

Citat:
Oprindeligt indsendt af octagon Se meddelelser
Hej forum,

Jeg er en mand på 45, som netop er blevet tilkendt førtidspension grundet epilepsi. I denne forbindelse har jeg overvejet at flytte til udlandet - men nu er jeg blevet forvirret. I brevet fra min kommune hvori de bevilliger pensionen, skriver de, at jeg kun må være i udlandet en del af året; mens jeg i adskillige indlæg i diverse fora har læst at det er ok at flytte til udlandet, så længe det drejer sig om en række bestemte lande.

Så nu er jeg temmelig forvirret - håber at nogle her på forum'et kan hjælpe. På forhånd tak.

Venlig hilsen,

octagon
Kære Hansemand,

Dette var oplægget til tråden og det er dette jeg hele tiden har svaret ud fra, dine spørgsmål og din søgen skulle måske have haft en selvstændig tråd.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 25-06-2010 kl. 18:29.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2010, 10:30   #23
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
Til Ragdoll og Hexi, I har fuldstændig ret, jeg fik blandet den sammen med en en anden tråd jeg har startet, undskyld.
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2010, 12:30   #24
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
hej alle,
har lavet en hel ren tråd om skatteprocenterne:

www.k10.dk/showthread.php?t=13336
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2011, 12:35   #25
jes64
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
jes64 er ny på vejen
Hej QUOTE

Jeg har selv undersøgt det igennem pensionstyrelsen og min kommune.Og konklusionen er at der ingen tidsbegrænsning er mht.at tage din pesnion med til et land i europa.Uden for europa er reglen at du kun kan rejse ud i enten en kort periode på 3 måneder eller i en samhængene periode på 9 måneder indefor et kanlender år...............Håber at du kan bruge mit svar




Citat:
Oprindeligt indsendt af octagon Se meddelelser
Hej forum,

Jeg er en mand på 45, som netop er blevet tilkendt førtidspension grundet epilepsi. I denne forbindelse har jeg overvejet at flytte til udlandet - men nu er jeg blevet forvirret. I brevet fra min kommune hvori de bevilliger pensionen, skriver de, at jeg kun må være i udlandet en del af året; mens jeg i adskillige indlæg i diverse fora har læst at det er ok at flytte til udlandet, så længe det drejer sig om en række bestemte lande.

Så nu er jeg temmelig forvirret - håber at nogle her på forum'et kan hjælpe. På forhånd tak.

Venlig hilsen,

octagon
jes64 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2011, 12:41   #26
octagon
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2008
Indlæg: 15
Styrke: 16
octagon er ny på vejen
Hej Jes64,

- Det kan jeg helt afgjort; tak for hjælpen!

Venlig hilsen,

octagon
octagon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2011, 13:25   #27
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jes64 Se meddelelser
Hej QUOTE

Jeg har selv undersøgt det igennem pensionstyrelsen og min kommune.Og konklusionen er at der ingen tidsbegrænsning er mht.at tage din pesnion med til et land i europa.Uden for europa er reglen at du kun kan rejse ud i enten en kort periode på 3 måneder eller i en samhængene periode på 9 måneder indefor et kanlender år...............Håber at du kan bruge mit svar
Det er vist et forsimplet svar du har fået der fra pensionsstyrelsen og kommunen og mest svar på hvordan du må rejse og stadig beholde din bopæl i danmark...


i hovedtrækkende er det sådan her...

Er du på førtidspension efter 2003 så kan du få din fulde pension udbetalt hvorend du bor i hele verden...

førtidspensionister før 2003 og folkepensionister kan få hele pensionen udbetalt i eu lande men mister pensionstillæg hvis de slår sig ned i resten af verden udenfor eu... der er det således kun grundbeløbet der udbetales.

Det svar du har fået er nok også mest beregnet til førtidspensionister før 2003 og folkepensionister hvor pensionen består af grundbeløb og pensionstillæg... førtidspensionister efter 2003 får en samlet pension der ikke er splittet op i et grundbeløb og et pensionstillæg og har derfor en stor fordel hvis man vil flytte ud af eu ...

Skat trækkes i udbetalingslandet danmark indenfor eu... udenfor eu er det dobbeltbeskatningsaftalen der afgør hvem der har beskatningsretten... er der ingen dobbeltbeskatningsaftale kan man risikere at skulle betale skat i begge lande...

...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2011, 13:36   #28
octagon
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2008
Indlæg: 15
Styrke: 16
octagon er ny på vejen
Hej Hexi - Tak for opdateringen; det var godt at vide
octagon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2011, 13:44   #29
jes64
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
jes64 er ny på vejen
Hej igen.

Den eneste ulempe er at du skal betale skat i Danmark når det drejer sig om visse eu lande som f.eks spanien der ikke har en ulingsaftale med danmark.Du kan finde de lande som ikke har en udligningsaftale med Danmark på pensionstyrelsens hjemme side

Reglen er den at der i de lande som ikke har en skatte udlingsaftale med Danmark.Og hvor du derfor skal betale skat i Danmark.Kan du til gengæld få lægehjælp osv.uden betaling ligesom i danmark.Dvs.at du ikke behøver at tegne sundhedsforsikring Det er vel også værd at tage med Husk at få lavet et blåt sygekirngkort hjemme fra hvis du flytter til et EU land eller udenfor EU Det skal du bruge sammen med dig gule sygekringskort som legitimation.

Citat:
Oprindeligt indsendt af octagon Se meddelelser
Hej Jes64,

- Det kan jeg helt afgjort; tak for hjælpen!

Venlig hilsen,

octagon
jes64 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2011, 13:55   #30
jes64
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
jes64 er ny på vejen
Hej HEXI

Kan se at du bor i bulgarien Er det er godt land at bosætte sig i ?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Det er vist et forsimplet svar du har fået der fra pensionsstyrelsen og kommunen og mest svar på hvordan du må rejse og stadig beholde din bopæl i danmark...


i hovedtrækkende er det sådan her...

Er du på førtidspension efter 2003 så kan du få din fulde pension udbetalt hvorend du bor i hele verden...

førtidspensionister før 2003 og folkepensionister kan få hele pensionen udbetalt i eu lande men mister pensionstillæg hvis de slår sig ned i resten af verden udenfor eu... der er det således kun grundbeløbet der udbetales.

Det svar du har fået er nok også mest beregnet til førtidspensionister før 2003 og folkepensionister hvor pensionen består af grundbeløb og pensionstillæg... førtidspensionister efter 2003 får en samlet pension der ikke er splittet op i et grundbeløb og et pensionstillæg og har derfor en stor fordel hvis man vil flytte ud af eu ...

Skat trækkes i udbetalingslandet danmark indenfor eu... udenfor eu er det dobbeltbeskatningsaftalen der afgør hvem der har beskatningsretten... er der ingen dobbeltbeskatningsaftale kan man risikere at skulle betale skat i begge lande...

...
jes64 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Til udlandet med sin førtidspension. Nicklas Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 68 16-03-2018 06:25
Førtidspension - ophold i udlandet? forvired Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 15-03-2010 23:15
Førtidspension i udlandet zuza Nyt om loven 6 15-12-2009 17:38
Førtidspension i udlandet.... BSFoto Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 23-04-2009 14:41
Fleksjob/førtidspension - udlandet zuza Nyt om loven 0 02-09-2008 10:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension