K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-05-2014, 21:27   #1
minismandag
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Lokation: Faaborg/Midtfyn
Alder: 48
Indlæg: 41
Styrke: 13
minismandag er ny på vejen
rehab møde i morgen

jeg er ved at gå ud af mit gode skind af nervøsitet for møde med rehabilitering i morgen.

jeg tager min mand med og min private rådgiver. Men jeg har ingen ide om hvordan det foregår og om jeg overhovedet vil bive klogere.

får jeg mon svar med det samme???
sater så fleks eller ressurseforløb efter 8 år s kamp.

fortæl gerne om jeres erfaringer.

det her er Faaborg Midtfyn kommune.
minismandag er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2014, 22:49   #2
Takecare
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2012
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 3
Styrke: 12
Takecare er ny på vejen
Jeg var til rehab møde idag, skriver til dig imorgen : )
Takecare er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2014, 00:28   #3
Lotus1981
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2014
Lokation: Faaborg-Midtfyn
Indlæg: 40
Styrke: 11
Lotus1981 er ny på vejen
Jeg var til rehab møde også i faaborg Midtfyn, for. En lille måned siden. Jeg syntes at de alle var okay søde, de lyttede til hvad både jeg og min bisidder havde at sige. Selvfølgelig endte min paragraf 17 med et afslag fordi jeg er under 40 og fordi jeg ikke har været i nogle arbejdsprøvninger. De opfordrede til et ressourceforløb, og som min sb sagde hvis det ikke går, så ansøger vi om en førtidspension igen. Så alt i alt havde jeg en okay positiv oplevelse... Jeg startede faktisk med at spørge lægen om hun vidste hvad min sygdom var for noget og bad hende forklare det, så jeg vidste at hun egentlig havde styr på min sygdom.
Lotus1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2014, 07:04   #4
minismandag
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Lokation: Faaborg/Midtfyn
Alder: 48
Indlæg: 41
Styrke: 13
minismandag er ny på vejen
god ide med at spørge om de ved hvad det handler om. For mit vedkommende syns jeg ressourceforløb er som at pisse i bukserne- det ændre ikke på hvad jeg kan magte.

og mit problem er at jeg pt har det nogenlunde( det har taget mig 8 mdr at komme ovenpå sidste mislykkede praktik) så jeg glemmer lidt hvor dårligt jeg får det ved de mindste tiltag.

så ligenu føler jeg at fleks er det rigtige for mig. også fordi jeg har en bekendt der har et muligt job til mig . men ja syns bare dt hele snurre rundt i bøtten på mig.
minismandag er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2014, 07:31   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Sådan, Lotus1981...

... det er godt vi andre også får de positive oplevelser med disse møder med Rehabilliteringsteam. Hvis alle bare ville gøre som du og spørge ind lægen i teamet.

"Jeg startede faktisk med at spørge lægen om hun vidste hvad min sygdom var for noget og bad hende forklare det, så jeg vidste at hun egentlig havde styr på min sygdom"

Naturligvis, skal man have en indikation på lægens viden, generelt.

Mødet er jo ret vigtigt for ens videre liv og man er jo hovedpersonen i sagen.

Problemet opstår først når borgeren sidder tilbage med en følelse af at man skal argumenterer imod forkerte udsagn fra embedsfolk der bare skøjter henover både bisidder og borgeren ønsker og spørgsmål.

Minismandag, lad os hører hvordan du oplever mødet, måske med de samme personer.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-05-2014, 07:35   #6
minismandag
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Lokation: Faaborg/Midtfyn
Alder: 48
Indlæg: 41
Styrke: 13
minismandag er ny på vejen
jeg skal nok melde tilbage. mødet er klokken 1110 så der er noget tid endnu med sommerfugle i maven
minismandag er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2014, 09:11   #7
Takecare
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2012
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 3
Styrke: 12
Takecare er ny på vejen
Jeg var til rehab møde igår, jeg havde jobkonsulent med som min bisidder. Vi blir hentet ved vente værelse af mun sagsbehandler. Da jeg trådte ind i rummet sad der 6 personer, ialt var vi 9 inkl. mig. Jeg husker ikke hvor alle sammen kom fra, men hvad jeg kan huske var en sekretær fra jobcenter som bare skal skrive tingene ned, også var der indnu 2 fra jobcneter hvor den ene havde lidt højre stilling, en læge fra en anden hospital fra en anden kommune, en fra sundheds et eller andet og den sidste var noget psykologi, men jeg var ikke sikker. De lagde ud at spørge med hvordan man synes det går, og en af dem snakker om det flere behandlings muligheder der var rund omkring, her skal du pas på og fastholder at du ikke kan mere end det du kan, da jeg har fornemmelse af at muligheder som de tilbyder mig er tegn på at det vil forbedre muligheder for at du skal afprøve og udvikler og på senere sigt som de mener at du kan arbejde mere eller øde mere, trods at du er stationær og er arbejdsprøvet, jeg er blevet spurgt ind til skånehensyn på praktikplads om der var problemer, og om man har prøvet mig i en anden brance, her fik jeg klum i halsen, fordi jeg kun er afprøvet inden for min brance, men jeg agumenteret med at jeg har et fleksibelt arbejdsplads med chef som er til at snakke med og der blevet taget hensyn til min symtomer og sygedage uden problemer, og at jeg med sandynlighed ikke finder et bedre sted, fordi de ligger tæt på hvor jeg bor og det giver mig tryghed til at gå og fra arbejde. Vigtigt at man fastholder at man har prøvet alt inden for behandligsmuligheder og man ikke bleve revet med med deres ideer som kan se ud som en gode hensigt fra deres side , men jeg opfatter som sagt som at man skal afprøvet , så man kan mere. Jeg gik i stå på nogle af deres spørgsmål da jeg ikke hel forstå hvad deres hensigt var, her kan en bisidder være en god hjælp. Jeg brød sammen da der spurgte ind til min familie min hverdag, fritid. Jeg kunne ingen ting og her gik jeg i dybten med min symtomer som jeg fornemmer at ikke alle ved hvordan det føles, her skal du fastholder igen at der findes ingen behandlingsmulighed inden for din sygdom , eller hvad nu du fejler. For nogle af dem vil personligt mene at man nok skulle få det bedre. Det endte med at tiden gik og de blev nød til at slutte og de var enige om at fleksjob med skånehensyn var det rette for mig, alle sammen er venlige, men jeg fornemmer at ikke kun ærligt svar er nok men en svar baseret på din viden fra andres erfaring fra K10 hjælper rigtigt meget. Men ellers har det været meget positiv. Men man er hel ødelagt efter mødet, det er godt hvis du kan få noget massage bageefter , det vil lindre på din spænding så du også kan falde i søvn. Held og lykke med det pøj pøj
Takecare er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2014, 13:23   #8
minismandag
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Lokation: Faaborg/Midtfyn
Alder: 48
Indlæg: 41
Styrke: 13
minismandag er ny på vejen
så er jeg kommet hjem. Mødet gik stille og roligt og jeg følte virkelig de anerkendte de problemstillinger jeg har.
jeg er tilkendt ressourceforløb i 3 år mhp ro og ingen pres. kan kun sige jeg er MEGET lettet og tilfreds.

Jeg havde slet ikke behøvet at være så bange for de var søde og venlige og hjalp endda hvis jeg manglede ord.
Jeg føler mig langt om længe forstået.
minismandag er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2014, 13:35   #9
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
rigtig godt at høre at det foregik i en ordentlig tone og en god oplevelse
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension