K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2010, 22:47   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Jobcenter JSV vil ikke imødekomme skånebehov (liggemulighed til

opfølgningssamtale) og mit forslag om hjemmebesøg er afslået med krav

om "fri attest" fra egen læge, at det ikke er muligt at møde op til

opfølgningsamtale.

Frist 14 dage.


JSV ønsker en partshøring i forbindelse med revurdering af flexjobbevilling og

har vedlagt 4 stk. bilag:

1) Arbejdsevnevurderingsjournal (uden mine rettelser indskrevet)

2) Speciallægeerklæring (ikke neutral og omhyggelig, købt af kommune)

3) Progressionsrapport fra anden aktør (fyldt med faktuelle fejl)

4) Kontinuation/journalblade fra JVS.

Frist 6 dage.


Hvis nogen vil være så elskværdige at kommentere på den fremgangsmåde, bliver det modtaget med kyshånd.

Det er ret fordrejet (nægter fx ikke at møde op) og en partshøringfrist senest på 6. dagen efter modtagelse finder jeg ret urimelig, når jeg modtager så få og "ufærdige" bilag ...


Hej jeg går ud fra ovenstående og andre indlæg, at du er fleksjobber og har fået afslag på førtidspension ikk?

Jeg tænker i forbindelse med revurderingen af fleksjobbevilling... Tjek denne paragraf §74 C, om de har opfyldt den ud fra de 4 punkter, du har skrevet(ovenstående). For i forbindelse med revurderingen skal de nemlig tage stilling til, om der skal søges førtidspension (§ 74c nr. 4) Det er netop ud fra en samlet redegørelse, de skal lave i revurderingen af fleksjob-bevilling. Hvis de ikke har taget stilling til de 4 punkter i § 74 C, synes jeg, du bør henvise det i partshøringen.... Nævne § 74 c og at de ikke har taget stilling til de 4 punkter i paragraffen, som de skal i redegørelsen i forbindelse med revurdering af fleksjob-bevilling....
Link til loven med § 74 c: https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=127214#K7

Så spørgsmålet er, om der foreligger en redgørelse...

Og nævn også gerne dem om, at der findes ingen sanktioner ved at fratage en fleksjobbevilling... principafgørelse nr. 17-10 (her er tale om at de ville fratage ledighedsydelse/sygedagpenge - og det måtte de ikke)

Kan du følge mig? Jeg håber... hehe

Hvilken ydelse er du på nu?

Sidst redigeret af curls; 18-09-2010 kl. 22:50.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 23:09   #12
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Tusind tak, Curls!

Ja, bevilliget flexjob i 2004, afslag på §17 (søgt 2005, afslag 2010), siden 2004 fået udbetalt ledighedsydelse.

Vil læse §'erne og principafgørelsen, finder jeg sidstnævne under Ankestyrelsen?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 23:33   #13
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Tusind tak, Curls!

Ja, bevilliget flexjob i 2004, afslag på §17 (søgt 2005, afslag 2010), siden 2004 fået udbetalt ledighedsydelse.

Vil læse §'erne og principafgørelsen, finder jeg sidstnævne under Ankestyrelsen?
jeps, skriv tallet 17-10 i SØGEORD: http://www.ast.dk/afgoerelser/principafgoerelser/

Håber det kan bruges...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 00:26   #14
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Tak, Curls, har forlængst fundet Principafgørelse 17-10 (jeg er ved at lære det af Jer...)

Helt jordnært:
Kan jeg, med rette, sige i min partshøring, at jeg ikke kan godkende og underskrive Arbejdsevnevurderingsjournalen, idet mine rettelser ikke er indskrevet, men blot er vedlagt til slut på to selvstændige sider?
Samt påpege at i en sådan vurdering bør indgå alle bilag i Pensionssagen, som nu ligger i BAN (beskæftigelsesankenævnet)?

Og du, der er så stiv i §'er:
"Jeg skal gøre dig opmærksom på, at det kan få konsekvenser for udbetaling af ledighedsydelse, såfremt modtageren ikke deltager i opfølgningssamtaler efter Lov om aktiv socialpolitik §74c. Dette fremgår af samme lovs §74b, stk.1nr.5 og stk 5, med mindre det lægeligt kan dokumenteres, at man ikke kan deltage."

I §74c ligger jo netop "din §74c, stk.3 nr.4" (grundlag for pensionssag), men i Retsinformation, som så dækker forskellige love, ikke?

...sidste spørgsmål er bare så'n lidt lovstofnysgerrighed :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 09:33   #15
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Tak, Curls, har forlængst fundet Principafgørelse 17-10 (jeg er ved at lære det af Jer...)

Helt jordnært:
Kan jeg, med rette, sige i min partshøring, at jeg ikke kan godkende og underskrive Arbejdsevnevurderingsjournalen, idet mine rettelser ikke er indskrevet, men blot er vedlagt til slut på to selvstændige sider?
Samt påpege at i en sådan vurdering bør indgå alle bilag i Pensionssagen, som nu ligger i BAN (beskæftigelsesankenævnet)?

Og du, der er så stiv i §'er:
"Jeg skal gøre dig opmærksom på, at det kan få konsekvenser for udbetaling af ledighedsydelse, såfremt modtageren ikke deltager i opfølgningssamtaler efter Lov om aktiv socialpolitik §74c. Dette fremgår af samme lovs §74b, stk.1nr.5 og stk 5, med mindre det lægeligt kan dokumenteres, at man ikke kan deltage."

I §74c ligger jo netop "din §74c, stk.3 nr.4" (grundlag for pensionssag), men i Retsinformation, som så dækker forskellige love, ikke?

...sidste spørgsmål er bare så'n lidt lovstofnysgerrighed :-)
Hmm før jeg svarer på ovenstående, vil jeg lige spørge:

Havde lægen sagt, at du ikke kan deltage i en opfølgningssamtale? Har du det på skrift? Eller hvad gjorde, at du absolut ikke kunne komme til samtalen før?

Og er der tale om, at de vil få dig til at komme til en ny samtale nu her? Vil du deltage i denne?

Har du prøvet at få indhentet alt, hvad der ligger i din sag (aktindsigt) ? Ved du hvilken match, du er i?
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 11:42   #16
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Jeg har IKKE meldt ud, at jeg ikke vil komme til samtale, men at skånebehov skal respekteres (tidspunkt på dagen, oplysning om ca. varighed af mødet, liggemulighed) samt oplyst at bisidder vil deltage.
Alt på skrift og vedlagt A4-side med skånebehov.
Der er meldt afbud til et møde, som griber ind i min daglige træning, der er accepteret som et skånebehov i Jobplan i juli i år.

Egen læge vil gerne udtale sig om skånebehov, men efter anmodning fra Jobcenter (attest).

JVS anmoder om "fri attest" via mig fra egen læge, om at jeg IKKE KAN KOMME til opfølgningssamtale, hvad jeg ikke har nægtet og naturligis vil jeg det, når skånehensyn overholdes (tidspunkt på dagen og primært et liggeunderlag i denne forbindelse).

Sidste aktindsigt er fra BAN august i år.

Jeg spugte om matchgruppe i sidste brev til JVS 8. september i år - intet svar i sidste brev fra JVS 14. september.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 20:28   #17
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Jeg har IKKE meldt ud, at jeg ikke vil komme til samtale, men at skånebehov skal respekteres (tidspunkt på dagen, oplysning om ca. varighed af mødet, liggemulighed) samt oplyst at bisidder vil deltage.
Alt på skrift og vedlagt A4-side med skånebehov.
Der er meldt afbud til et møde, som griber ind i min daglige træning, der er accepteret som et skånebehov i Jobplan i juli i år.

Egen læge vil gerne udtale sig om skånebehov, men efter anmodning fra Jobcenter (attest).

JVS anmoder om "fri attest" via mig fra egen læge, om at jeg IKKE KAN KOMME til opfølgningssamtale, hvad jeg ikke har nægtet og naturligis vil jeg det, når skånehensyn overholdes (tidspunkt på dagen og primært et liggeunderlag i denne forbindelse).

Sidste aktindsigt er fra BAN august i år.

Jeg spugte om matchgruppe i sidste brev til JVS 8. september i år - intet svar i sidste brev fra JVS 14. september.
Jeg prøver lige at sende en udkast til dig... over privat besked... Den er ret lang... Så må du lige rette til osv....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2010, 14:11   #18
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Tusind tak, Curls, den vil blive gransket og - er jeg sikker på - blive til gavn og glæde :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til ankesag LM Fyn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 511 09-02-2015 00:34
Flytning midt i sygedomsforløb. raunde Alt det andet 7 16-05-2014 19:29
ankesag muren65 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 25-01-2012 08:50
svar fra statsforvaltningen ang ankesag,ftp. Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 03-01-2011 19:25
Ankesag - Advokat? Eller? Element Spørgsmål ang fleksjob 3 16-11-2009 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension