K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2012, 15:15   #1
uffo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2012
Lokation: 5672
Indlæg: 42
Styrke: 13
uffo er ny på vejen
Jeg en arbejdsgiver

Jeg, en ulønnet arbejdsgiver.

Først lige min sygesag kort, da den desværre ikke er meget anderledes fra andres.

Sygemeldt for ca. 3 år siden med rygproblemer, discospolaps og med de problemer der følger med det. Har selvfølgelig været gennem hele rumlen, genoptræning – sygehuse - speciallæger og efterfølgende arbejdsprøvning.

Kan i dag kun holde til et par timers arbejde om dagen, ellers fungerer min tilværelse slet ikke.

For 6 mdr. siden røget ud af sygedagpenge systemet, og skal forsørges af min kones pension. Status er nu, at alt hvad vi/jeg har opbygget gennem et langt liv (er nu 57 år) er brugt huset ryger på tvang, og alt af værdi er omsat belånt for at overleve til nu.

Så langt så godt. Nu til min rolle som ulønnet arbejdsgiver.

Først tillykke til ”mit firma” Faaborg-midtfyn kommune- Job-center.

Allerede her får jeg et indre syn. Kan i huske Obelix og Asterix der besøger et offentligt kontor i Rom. De skulle bruge en eller anden blanket, og blev drevet rundt i den store bygning, fra kontor til kontor, og ingenting ville lykkedes, lige indtil Obelix tog sagen i egen hånd, og ondulerede et par romere. Overført til vores verden, er det nok derfor der er kommet ”vagter” på mange job-centre rundt omkring i vores dejlige land.

Disse prægtige mennesker der holder ro og orden må med på lønningslisten.
De næste jeg sætter på lønningslisten, er selvfølgelig Jobcenterchefen-sagsbehandlere-jobkonsulenter-læger-lægekonsulenter-psykologer-psykriatere og div. teams.

Alle disse brave medarbejdere skal have en stor tak for at spilde 3 år af mit liv, og for at få min tilværelse lagt i ruiner. Der er sikkert mange flere der skal på lønningslisten, der skal jo nogle folk til at holde det store maskineri i gang.

Ja, hvad gør man så.?

Jeg er en halvgammel fyr, som er fra den tid hvor man opførte sig ordentligt og anstændigt, vi har prøvet at opdrage vores børn til at have empati for andre, og i det hele taget at have en ordentlig moral.

Det der med moral-forståelse empati, er ikke noget vi bruger i ”mit firma” Faaborg-midtfyn kommune Job-center.

Så sidder man og tænker i starinslysets skær(strøm koster jo) med tæppet godt op om ørene(varme kommer jo heller ikke gratis).

Tankespil.

Jeg ku da lave ulovligheder, stjæle rane lave et kup, det kunne måske kaste lidt mønt af sig til overlevelse. Vi skal lige her have i mente, at moral, det er ikke noget der bruges mere.

Det kan gå 2 veje.

1 vej. Jeg fik tilranet mig kapital uden at blive opdaget. HURRA, og dog, flere på lønningslisten. Hjælp til den/de sagesløse det måtte gå ud over, og så selvfølgelig til snupejner fra politiet der skal efterforske.

2 vej. Hovsa jeg blev skisme snuppet af den tidligere ejner fra politiet. HURRA, jeg har tag over hovedet, og lidt mad får man vel også. Familien har lidt flere penge imens jeg rusker tremmer. Konen kan selvfølgelig på sigt blive træt af at den gamle sidder i fængsel, så vil hun skilles, men ha ha der har vi lagt en fin detalje ind, det skal koste penge at blive skilt, så den går ikke. Også her får vi nogle flere på lønningslisten, igen hjælp til dem det går ud over-politi advokater – dommere - retsvæsen.

Py ha da, det bliver godt nok dyrt for ”mit Firma” Faaborg-midtfyn med alle de ansatte.

Tankespillet fortsætter, er jeg dårligere stillet ved at bruge vej 1 eller 2
Næ, det kan kun blive bedre. Risikoen er så bare at bestyrelsen i ”mit firma” Faaborg-midtfyn jobcenter, begynder at mene at nu bruger jeg for mange penge af ”firmaets” kasse, og så hjælper mig til en tålelig tilværelse.

Gud bevarer Danmark.

Ps.
Disse tanker ville jeg aldrig have fået, dengang jeg troedepå, at her i Danmark behandler vi hinanden ordentligt. Tænker også på gode gamle Robin Hood, jeg ved hvor der er en skov, mon der er nogle derude der vil med.?

God Weekend
uffo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2012, 17:58   #2
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Hej uffo
Rigtig træls situation, du er havnet i, og desværre er du ikke alene.
Jeg tror vi er mange, der er vågnet brat fra vores (naive??) tro på, at der i det danske samfund er et sikkerhedsnet for dem, der skulle være så uheldige at få brug for det. Det er der absolut ingen garanti for . Nogen har fået den hjælp de rettelig har haft krav på, og vil derfor måske hævde, at vi så sandelig har et godt velfærdssystem... Men alt, alt for mange får ikke engang tilnærmelsesvis det, der kunne betragtes som en anstændig behandling

Det bedste ville nok være, hvis vi kunne trænge igennem til folk i al almindelighed - altså alle de raske, der håber de bevarer et godt helbred, men som forventer at få hjælp, hvis sygdom skulle ramme dem. De fleste har jo nok en lige så naiv barnetro i behold, som vi havde, inden vi bragede ind i systemet.

Hvad der skal til for at vække folks interesse og få dem til at indse, at der er noget HELT galt, ved jeg ikke, men tænker tit, at den kamp vi syge hver især tager intet nytter førend medierne begynder oprigtigt at interessere sig for problematikkerne.
Der er sgu så mange dødsyge programmer i tv om fuldstændig ligegyldige ting... Der burde være nogle journalister og programchefer derude, det fik interesse for at fortælle, hvordan det virkeligt er. I stedet giver de masser af taletid til folk som Joakim B Olsen og co., der igen og igen giver det indtryk, at langt de fleste syge mennesker blot er nasserøve, der burde tage sig sammen... Argh... hvor ville det være skønt, hvis der virkelig kom fokus på syges vilkår i landsdækkende tv...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2012, 18:19   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Vi lever jo heldigvis i et demokrati med en tredeling af magten. Så det er og bliver politikerne, vi skal påvirke. Den lovgivende magt.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2012, 18:33   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Meget fint med den lovgivende magt, men hvad nytter den, hvis dem der skal udøve den ikke gør det inden for de skrevne rammer?

Tænker ofte, hvis alle sagsbehandlere og andre kommunale ansatte dog bare gjorde hvad der står i loven, så ville det hele se langt bedre ud.
Der er ikke altid noget galt med lovene, men med dem der fortolker dem.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2012, 18:47   #5
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
@Stampe: Poltikerne - og dette er en påstand - er primært interesseret i at blive genvalgt og derfor MEGET påvirkelige i forhold til vælgernes holdninger. De kan derfor have en interesse i at forholde ting for befolkningen og tegne et glansbillede, som slører tingenes sande natur...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2012, 23:38   #6
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Handling skaber forvandling

Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Hej uffo
Rigtig træls situation, du er havnet i, og desværre er du ikke alene.

alt, alt for mange får ikke engang tilnærmelsesvis det, der kunne betragtes som en anstændig behandling

Det bedste ville nok være, hvis vi kunne trænge igennem til folk i al almindelighed - altså alle de raske, der håber de bevarer et godt helbred, men som forventer at få hjælp, hvis sygdom skulle ramme dem.

.... tænker tit, at den kamp vi syge hver især tager intet nytter førend medierne begynder oprigtigt at interessere sig for problematikkerne.

Der er sgu så mange dødsyge programmer i tv om fuldstændig ligegyldige ting... Der burde være nogle journalister og programchefer derude, det fik interesse for at fortælle, hvordan det virkeligt er.

Argh... hvor ville det være skønt, hvis der virkelig kom fokus på syges vilkår i landsdækkende tv...

Ganske rigtigt, og DERFOR skal vi, i stedet for kun at debattere på sider som k10, bombardere journalister/aviser/tv-stationer/radiostationer med FAKTA fra virkeligheden - vanvittige sager der kan underbygges med alle de dokumenter og hemmelige telefonoptagelser, som tilsyneladende ( ifølge indlæg herinde) ligger rundt om i hjemmene, hos en god del af k10's brugere - HVORFOR SKER DET IKKE?

Jeg er så heldig at bo i en kommune med en Borgerrådgiver - og ALT hvad der kan sendes forbi hans kontor bliver det da.

Og ALLLE afgørelser, hvor der er grundlag for at klage over noget, bliver der klaget over.

Hvad gør I derude??
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2012, 11:50   #7
uffo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2012
Lokation: 5672
Indlæg: 42
Styrke: 13
uffo er ny på vejen
Det er op af bakke, dem man starter med at klage over,er dem man klager til. Sagen forhales, endelig kommer sagen for BAN, nu ligger min sag på en hylde efter 4 måneder har de ikke endnu overhoved set på den. Hvis man nu fik ret i sin klage efter det lange forløb, er det jo forsent, skibet er gået ned.
Ja, medierne burde bombes med alle disse uanstændigheder der foregår. Min fornemmelse er at såkalt raske der ikke har været i sygesystemet tror ganske enkelt ikke på hvad man siger, for sådan er det ikke i dagens danmark, der må ligge noggeet andet bag.

Helenekr
Det er nemlig rigtigt, lovgivningen er alt for vag. Ord som bør, kan burdes aldrig bruges de bliver tolket efter økonomi.
En ting ville hjælpe gevaldigt, hvis div. kommuner skulle betale sygepenge så lang tid en sag kørte, kom der anderledes skred i tingene.
uffo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2012, 12:36   #8
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Hej Uffo

Jeg er selv havnet i en situation der minder rigtig meget om din men bare ovre i Odense kommune.

Nu har jeg så også fået frataget min kontakt-person her fra d.1-1

Det er hårdt at se hvordan det går ned ad bakke for én især når man som os ikke har kræfter til at klage eller gøre noget ved tingene pga sygdom.

Jeg aner ikke hvordan jeg skal klare mig i fremtiden da kommunen har fastlåst mig på kontanthjælp.

Jeg har overvejet meget her i den senere tid at gå til medierne og fortælle dem min lange og triste historie men da jeg står og skal finde en anden bolig her indenfor det næste års tid og selv finansiere det er det kun det jeg kan overskue her og nu.

Når jeg forhåbentligt får flyttet så har jeg lovet mig selv at gøre noget ved den situation som vi desværre er mange der står i.

Hilsen Birkes-musen
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2012, 12:43   #9
uffo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2012
Lokation: 5672
Indlæg: 42
Styrke: 13
uffo er ny på vejen
Forstår dig selvfølgeligt til fulde
Har også tænkt tanken om at bruge div medier for at råbe op, men er der nogen der ved hvem man skal kontakte for at få skred i det, mit indtryk er de syntes det ikke er særligt interessant?
uffo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2012, 12:58   #10
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Når det gælder medierne er de jo forskellige, med forskellige journalister og grundlæggere der også har hver især deres politiske syn på tingene.

Personligt ville jeg vælge nogle kendte kunstnere der er kendte for at tage de svages parti.

Nogle af dem formidler deres politiske holdninger igennem de film de har produceret.

Nogle gange er der også kendte kunstnere der går forrest når der er lands-indsamlinger på tv. Det plejer at gøre indtryk på befolkningen når disse kunstnere stiller sig frem i medierne.

En anden mulighed er at de de laver et film-manuskript udfra de historier vi kan give dem.
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Som arbejdsgiver og flexjob Abraxus Dit og Dat 10 23-09-2013 22:56
momsregistreret arbejdsgiver spritta Spørgsmål ang fleksjob 4 20-09-2013 15:44
Lønnen fra arbejdsgiver venterogventer Spørgsmål ang fleksjob 1 13-08-2013 19:30
kontakt til arbejdsgiver ene Spørgsmål ang fleksjob 2 07-06-2013 15:34
Må min arbejdsgiver det???? Zastrow Spørgsmål ang fleksjob 4 29-11-2011 18:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension