K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-05-2009, 13:36   #1
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Question jobkonsulenten

Hej alle i skønne mennesker på K10

Jeg stiller et kort spørgsmål som sikkert er stillet før, men jeg orker ikke at søge rundt efter svaret lige pt.

Nogen der ved i hvilken lov det er beskrevet at jobkonsulenten skal hjælpe fleksjobberen med at finde et arbejde? eller bare antydelsen af det...

Er ved at blive vanvittig da jobkonsulenten holder på at fleksjobberen selv skal finde sit job... Altid

Rigtig god regnvejrsdag til alle derude
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2009, 14:02   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
he-he...

Du kan jo spørge om, hvad han får sine penge for af kommunen.

Og hvis han intet gør, så klager du til kommunen, så finder de sikkert en anden jobkonsulent med bedre "resultater".

Du kan finde det under nyttige links... eks. fleksjobpjecen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2009, 14:13   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
§ 70. Kommunen giver tilbud om fleksjob til personer, som ikke modtager førtidspension efter lov om social pension eller lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension m.v., og som ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet.
Den her har jeg brugt ved samme påstand fra en jobkonsulent
  Besvar med citat
Gammel 18-05-2009, 15:28   #4
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Fra Hjortens egen " mund" : det er jobkonsulentens rolle at, finde et fleksjob,!!!! men self. skal du også selv være aktiv, så din jobkonsulent er bare et " dovent svin" !!!!!

Sorry mit sprog.. fra Helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2009, 15:53   #5
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Tusinde tak for jeres opløftende svar :-) Hun var sq lige ved at have mig overbevist om, at jeg tog fejl... Og så spurgte jeg herinde tidligere omkring jobkonsulentens ansvar og fik at vide at selvfølgelig kunne hun ikke finde noget vi andre ikke kan (finanskrise) og det er forståeligt, men hun gør intet for at hjælpe overhovedet og siger fortsat at det er eget ansvar at finde et job... nu smider jeg sq paragraf 70 i hovedet på hende.. så kan hun lære det.. hehe.. Undskyld galden, men ved jeg kan læsse af herinde uden at blive kigget skævt til ;-)

Hejdien: Rigtig dumt spørgsmål, men føler mig også lidt dum for tiden.. havde så meget styr på det med fleks men lige i tiden er det hele rendt ud som sisand.. hvilken lov hører den paragraf til som du omtaler?

Kram mimse
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2009, 16:27   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du kan finde den på linket nedenfor.

Men der er mange andre nyttige ting at læse i loven.

https://www.retsinformation.dk/Forms...d=115624#Kap2a

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2009, 16:30   #7
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Tak Zuza :-) Den kigger jeg lige nærmere på :-)
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2009, 18:15   #8
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
mimse

Det erikke dig der gal på den...det er din jobkonsulent....men kan de få en til at tro man er galt på den.....Ja så er deres dag reddet...og tro mig...de prøver alt det de kan.

Så bare fat i §'erne og smid dem i hovedet på hende...der vel en god grund til de har en titel der hedder jobkonsulent...ikk....
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2009, 19:39   #9
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Ja vift om dig med de §- hvis du kan huske dem:P

Hmm jeg blev FP før jeg overhovedet fandt ud af der var noget der hed en job konsulent. Har altid fået afvide jeg skulle finde et job selv, og blev læsset af i aktivering...
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2009, 11:47   #10
springflower
På vej til at lære K10
 
springflowers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2009
Lokation: Silkeborg
Indlæg: 2
Styrke: 0
springflower er ny på vejen
Hvor er det bare for meget, at du får at vide, at det kun er dig selv, der er ansvarlig for at finde et arbejde. Grrrr.

Jeg skal selv til 1. møde med en virksomhedskonsulent hos kommunen på tirsdag. Gud ved hvad det så er for en type menneske?
__________________
Alting spirer når man vander kærligt med åkander - Gnags
springflower er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må jobkonsulenten påpege ens beklædning? Fru-Andersen Alt det andet 29 29-04-2013 18:13
jobkonsulenten Mikkel-Nakskov Alt det andet 10 26-05-2011 20:13
jobkonsulenten Mølgaard Alt det andet 1 22-09-2010 20:35
For dårlig til fleksjob, siger jobkonsulenten - hvad nu?? Tino Er det overhovdet til at få fleksjob? 2 02-12-2008 14:18
Hvorfor forlanger jobkonsulenten 12 timer pr. uge ? blak401 Spørgsmål ang fleksjob 3 05-11-2008 15:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension