K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2010, 15:38   #1
Hubble
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
Hubble er ny på vejen
Frakendelse af førtidspension

Hej alle er ny herinde men faldt lige over siden da jeg surfede rundt, og tak for en side hvor man endelig måske kan få svar på sine spørgsmål.
Jeg fik førtidspension før 2003 og fik tilkendt den mellemste pga angst og nogle andre psykiske lidelser. Med tiden fik jeg det værre og værre, og efter et par indlæggelser søgte jeg om førhøjelse af min pension, og fik den højeste førtidspension. Jeg er en person der bekymre mig meget, og da man hører så meget i medierne om, at alle de nye der bliver førtidspensioneret muligvis skal på en midlertidig pension, så gør det ikke mine bekymringer mindre.
Mit spørgsmål er om man på den gamle førtidspension før 2003, overhovedet kan blive frakendt sin pension, eller få den ændret til en lavere pensionstype. Jeg har i det sidste år fået det lidt bedre psykisk, i hvert fald sådan at jeg kan have en tålelig hverdag, så jeg er bange for at jeg muligvis kan få min pension ændret fra den højeste til den mellemste som jeg startede på, eller få den helt frakendt. Jeg har været inde at læse på vælfærdsministeriets hjemmeside, noget om "retten til førtidspension" selv om man arbejder, og noget om at en pension efter de gamle regler ikke kan frakendes, eller ændres til en lavere pensionstype, men ved ikke om det betyder, at en pension overhovedet ikke om nogen omstændigheder kan frakendes eller nedsættes.
Måske er det et dumt spørgsmå,l men det vil betyde meget for mig at få noget at vide på området, så håber meget at nogen herinde på siden kan hjælpe mig.

Mange Hilsner den bekymret.
Hubble er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 16:13   #2
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hej Hubble

Først vil jeg sige, velkommen til, det var godt du fandt herind, her er mange der som dig lider af angstprægede sygdomme og du får god mulighed for at dele erfaringer med dem.

Nej du kan ikke få frakendt din pension og den kan ej heller sættes ned, da du er på den gamle førtidspension er det en livslang pension, eller ihvertfald til du bliver folkepensionist.

Hvis du arbejder ved siden af, hvilket jeg ikke tror du gør, så kan din pension dog sættes ned når du tjener over en vis grænse, for så at sige helt at forsvinde når og hvis du tjener rigtig meget. Jeg kan ikke lige huske den øvre grænse, men du må tjene 60.000+ om året før de begynder at trække i din pension.

Så du behøver ikke at bekymre dig



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 16:35   #3
Skovblomst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Skovblomsts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2006
Lokation: Fyn
Alder: 48
Indlæg: 114
Styrke: 18
Skovblomst er ny på vejen
Undskyld jeg lige hopper ind i din tråd Hubble jeg håber ikke at det gør noget

Men jeg håbede på at Ragdoll måske kunne fortælle mig om hvordan man så står når man har fået pension på den nye ordning efter 2003...Kan den blive frakendt??

Skovblomst
__________________
Skovblomst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 16:43   #4
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
jegh ar ellers hørt om flere der har mistede deres pension ved at klage osv dem fra før 2002/03.der er snakke om de vil gøre pension midlertidligt på et par år så tages dem op igen men om de er kommet fra den ide igen aner jeg intet om
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 16:47   #5
nutcase
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2010
Indlæg: 9
Styrke: 0
nutcase er ny på vejen
Jeg har en kronisk hjerte sygdom og fik tilkendt førtidspension Aug. 2008. Kan jeg nogensinde får den taget fra mig?
(jeg kan aldrig får det bedre og med tiden har jeg det dårligere)
nutcase er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 17:03   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Skovblomst Se meddelelser
Undskyld jeg lige hopper ind i din tråd Hubble jeg håber ikke at det gør noget

Men jeg håbede på at Ragdoll måske kunne fortælle mig om hvordan man så står når man har fået pension på den nye ordning efter 2003...Kan den blive frakendt??

Skovblomst
Ja den kan godt blive frakendt efter 2003.

Men kun hvis kommunen opdager at man arbejder ved siden af, uden kommunen ved det. Eller man har fået sin arbejdsevne tilbage.
der skal rigtig meget til og kommunen skal så vudere ens arbejdsevne på ny.
så hvis man har "rent mel i posen", er det absolut ikke noget man skal frygte.

midlertidigt pension er en fin ting for nye som søger pension, unge med psykiske lidelser i 5 år.

har nemlig en famillien som har fået det langt bedre efter et par år på pension og fået en stor hjælp af en psykolog.

før kunne denne personen ikke gå ude for en dør og var bange for andre mennesker. Nu er der ingen problemer med at rejse alene til udlandet og holde ferie.
Men hvorfor starte i arbejde, når man får penge af kommunen.

så man skal se det, fra forskellig vinkel.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 17:08   #7
nutcase
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2010
Indlæg: 9
Styrke: 0
nutcase er ny på vejen
Tak for dit svar. Jeg har 100% "rent mel i posen" så skal jeg ikke bekymrer mig selv mere om en mulig frakendelse. Jeg ville gerne være sikkert.
Hvis jeg var i arbejde så ville det nok slå mig ihjel.
Godt din familie medlem har fået det bedre. Men i mit tilfælde, går det ned bakken med helbredet.
Thats life!
nutcase er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 17:16   #8
Skovblomst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Skovblomsts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2006
Lokation: Fyn
Alder: 48
Indlæg: 114
Styrke: 18
Skovblomst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Ja den kan godt blive frakendt efter 2003.

Men kun hvis kommunen opdager at man arbejder ved siden af, uden kommunen ved det. Eller man har fået sin arbejdsevne tilbage.
der skal rigtig meget til og kommunen skal så vudere ens arbejdsevne på ny.
så hvis man har "rent mel i posen", er det absolut ikke noget man skal frygte.

midlertidigt pension er en fin ting for nye som søger pension, unge med psykiske lidelser i 5 år.

har nemlig en famillien som har fået det langt bedre efter et par år på pension og fået en stor hjælp af en psykolog.

før kunne denne personen ikke gå ude for en dør og var bange for andre mennesker. Nu er der ingen problemer med at rejse alene til udlandet og holde ferie.
Men hvorfor starte i arbejde, når man får penge af kommunen.

så man skal se det, fra forskellig vinkel.
Pyhaa... jeg blev ellers helt bange for at de bare sådan kunne tage den igen uden grund

Jeg har yderst hæmmene angst, og den eneste behandling jeg får er piller, så med mindre der kommer en mirakkelpille, eller jeg bliver tilbudt en psykolog eller lign. så tvivler jeg stærkt på, at jeg nogensinde får det bedre..

Hvad angår den med at starte i arb. når man får penge af kommunen, så tror jeg at de fleste meget hellere vil slippe af med deres "skavanker" og selv kunne tjene sine penge og komme ud i den virklige verden, eller med andre ord, få et liv

Mange tak for svaret
__________________
Skovblomst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 17:21   #9
nutcase
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2010
Indlæg: 9
Styrke: 0
nutcase er ny på vejen
Du har ret. Dengang jeg blev syg var det mit drømjob jeg mistet. Hvis jeg kunne arbejde igen så ville det være godt. Men arbejde er en overstået kapital i min bog.
nutcase er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 17:28   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
skovblomst

det har helt ret i, jeg vil også hellere i arbejde end at være i kommunens system.
har altid haft arbejde og havde et super job og har taget en lang uddannelse.
men når læger og arbejdsprøvning viser og skriver ingen erhversevne.
så hedder det pension. Mangler bare et svar fra kommunen.

Sidst redigeret af MTVRV1; 22-02-2010 kl. 17:30.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Frakendelse af en ydelse... phhmw Skal kommuner ikke overholde loven? 2 14-08-2013 10:57
Frakendelse ved Indtægt ved siden af FTP schjodtz Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 18-05-2013 19:08
Skånejob og frakendelse af førtidspension Sdrj Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 28-05-2009 00:11
Frakendelse af § 100 paula Alt det andet 5 24-08-2008 18:45
Frakendelse kræver ændring i forhold zuza Nyt om loven 0 22-01-2008 23:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension