K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-03-2016, 20:23   #1
Dan Johansen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2013
Indlæg: 30
Styrke: 12
Dan Johansen er ny på vejen
2 timer er for lidt

Min sagsbehandler siger at 2 timer ugeligt er for lidt i fleks da det hele beløb er støtte.
Jeg står og skal i endnu en praktik da Det indtil nu ikke har kunnet hjælpe mig. Arbejdsprøvning 5 mdr med praktik. Efter følgene 5 mdr i praktik igen med 2 timer ugeligt. Kan ikke mere end 2 timer.

Da jeg fik at vide at jeg skulle i praktik igen og at 2 timer ikke var nok fik jeg det dårligt så jeg nu går til psykolog da jeg har skizotopisk typisk. Jeg får voldeligetanker der kommer når jeg er presset. Nu skal kommunen have en rapport fra psykolog og derefter skal jeg til kommunens speciallæger som sagsbehandleren sagde det.
Kunne jeg bare overstå min praktik så havde jeg undgået psykologer og komunens læger. Hjælp mig er 2timers fleks nok?
Dan Johansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2016, 20:27   #2
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
2 timer er vel officielt minimum - selvom nogle bliver hevet afsted ved evne til endnu mindre.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2016, 20:40   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er for at få presset dig op i tid...ikke andet...

Hvis du vil have det fra din sagsbehandler...så bed hende om lovhenvisninger til hvor det står at 2 timer om ugen er for lidt i et fleksjob...

Dette vil sagsbehandleren ikke kunne give dig...

Sakset fra en offentlig hjemmeside om fleksjob

Citat:
Fleks betyder arbejdstid, der matcher dit behov
Fra 1. januar 2013 har det været muligt med fleksjob på ganske få timer – helt ned til én time om ugen. Det giver mulighed for at få løst mindre opgaver i din virksomhed, som ellers kan være svære at finde faste ansatte til.
Kilde: http://www.fleks.nu/virksomheder

Så din sagsbehandler lyver for dig når denne siger noget andet...

Der er kun en årsag til hvorfor sagsbehandleren siger det og det er for at få presset dig så langt op i tid som muligt..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2016, 21:48   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Du kan jo ikke mere end du kan.

Og hvis sb mener, at det er for lidt, så må hun jo arbejde hen mod en førtidspension.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2016, 21:54   #5
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Ved du hvad? Når de give folk fleksjob 45 minutter!!! om ugen - så kan de også nøjes med, at du tager 2 timer! Jeg synes faktisk, at der var en grænse på 2 timer - før klokken ringer førtidspension. Det synes jeg, de sagde ved mit møde.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2016, 22:29   #6
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Efter min mening bør man klage hvis man bliver visiteret til et mikrofleksjob - altså et fleksjob under ti timer om ugen.

Der er i dag nogle gråzoner på dette område...

En klage har IKKE opsættende virkning, så indtil ankestyrelsen evt har behandlet klagen vil afgørelsen ikke blive ændret.
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2016, 16:37   #7
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
Jeg har for nyligt spurgt DUKH om det samme og de sendte mig nedenstående link.

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...mer-i-fleksjob

Jeg er selv blevet vurderet til en arbejdsevne på 2,5 time om ugen. Men jeg tror at det bliver nærmest umuligt at finde et job med så få timer der samtidig tilgodeser mine skånebehov - så hvis jeg får valget vil jeg hellere have en førtidspension og så finde et frivilligt arbejde.
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2016, 14:24   #8
LoveFairy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2012
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 67
Styrke: 13
LoveFairy er ny på vejen
Ja det passer jo ikke hvad din sb siger. Jeg fik fleks, min arbejdsprøvning viste 2x20 min om ugen. Skulle have klaget, men orkede ikke mere lige der. Har været ledig siden...

Held og lykke!
LoveFairy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2016, 15:59   #9
Snøvs
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2012
Lokation: Rudersdal
Indlæg: 36
Styrke: 12
Snøvs er ny på vejen
Jeg er tilkendt fleks med udgangspunkt i en arbejdsprøvning, der viste 1 time om ugen pr. 1/2 2016.
Jeg har heller ikke orket at klage, da jeg i første omgang bare er lettet over at ressourceforløbet er slut.
Jeg har fået oplysninger om, at nogle kommuner har deres egne interne regler for, hvad der er for få timer til fleks. F.eks. 5 timer. Men det afhænger selvfølgelig af den politiske dagsorden i kommunen...
Snøvs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2016, 16:30   #10
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
Jeg håber, at det er ok, at jeg stiller et spørgsmål til LoveFairy og Snøvs, som jeg mener også er relevant for Dan.

"Det er dog en betingelse, at kommunen vurderer, at der er mulighed for, at borgerens arbejdsevne kan udvikles, således at borgeren kan øge sin arbejdsindsats indenfor en rimelig periode".

Vurderede jeres kommuner, at I ville kunne øge arbejdstiden, eller lukkede de bare øjnene for det?

Jeg bliver rigtig ked af det, når jeg læser det I skriver.

Hilsen Jette
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension