K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-01-2016, 22:14   #1
hgj
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2015
Indlæg: 7
Styrke: 0
hgj er ny på vejen
ledighedsydelse og PFA udbetaling

Hej med jer.
Jeg har netop i går fået tilkendt fleksjob 3x3 timer ugl. pga kræft, senfølger og lymfødem. Hidtil har jeg fået sygedp og "invalidepension" fra PFA. Jeg er pr. dd overført til ledighedsydelse og hende på kommunen jeg kan stille spørgsmål kommer først tilbage på mandag..... Mit spørgsmål er:
Bliver PFA udbetalingen (som er fra privat forsikring) modregnet ledighedsydelsen?
Nogle steder synes jeg, jeg kan læse den ikke gør og andre gør den måske. Så jeg er lidt forvirret og så er der bare lang tid til på mandag....
På forhånd tak
hgj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2016, 22:22   #2
Snøvs
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2012
Lokation: Rudersdal
Indlæg: 36
Styrke: 12
Snøvs er ny på vejen
Tab af erhvevsevne modregnes ikke. Som jeg læser det, modregnes der kun indtægter, som man skal betale arbejdsmarkedsbidrag af.
Snøvs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2016, 22:56   #3
hgj
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2015
Indlæg: 7
Styrke: 0
hgj er ny på vejen
Tak Snøvs. :-)
hgj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2016, 13:45   #4
hgj
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2015
Indlæg: 7
Styrke: 0
hgj er ny på vejen
opdatering på PFA udbet.

Lige en lille opdatering i forhold til mit spørgsmål i går.
Jeg har talt med PFA og blevet informeret om, at når jeg begynder at arbejde i fleksjob vil udbetalingerne stoppe.....
Men hvis jeg er "arbejdsløs" fortsætter udbetalingerne
Dvs. det kan på ingen måde betale sig for mig at komme i arbejde
Så mærkeligt "system". Den rare dame sagde at de naturligvis ville kigge på min sag og vurdere, men det er nærmest utænksomt at de fortsætter med udbetalingerne hvis/når jeg kommer i arbejde.
Så bottom line er, hvis jeg får et fleksjob på de 3x3 timer ugl jeg er tilkendt bliver vi nødt til at flytte fra hus og hjem over i en lille lejlighed (hvis det er til at finde) og hvis jeg ikke finder et job kan vi blive boende uden de store problemer. Det giver godtnok absolut ingen mening.....
hgj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2016, 19:45   #5
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Min tab af erhvervsevne forsikring siger, at de, hvis jeg kommer i job, vil se på hvor stor min indtjening er i forhold til det, jeg tjente før jeg blev syg. Min forsikring er tegnet med det formål at sikre mig den samme indkoms,t som jeg havde før jeg blev syg. Det gør den godt nok ikke helt, men det hjælper rimeligt.

Prøv at nærlæse forsikringsbetingelserne. Det er lidt ligesom på jobcenteret. Medarbejderne har ikke altid helt styr på reglerne. Så man skal selv læse op på det og så argumentere, når man ikke mener de følger betingelserne.

Hvor gammel er du hgj? Min forsikring bliver desværre kun udbetalt til og med det år, hvor jeg fylder 60
Da jeg tegnede den, var det tanken, at jeg skulle kunne gå på efterløn ,når jeg fylder 60, men sådan er det jo desværre heller ikke længere. Og forsikringsdækning bliver ikke strukket ,selvom efterlønsalderen/fleksydelsesalderen er steget.

Sidst redigeret af Akvamarin; 15-01-2016 kl. 19:48.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2016, 22:54   #6
hgj
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2015
Indlæg: 7
Styrke: 0
hgj er ny på vejen
Jeg er 45 og desværre er betingelserne fra en "gammel" tandplejerpension, der blev ændret til alm privat indbetalt pension. Og PFA damen fortalte også om deres udregningsmodel, der er noget hen i retning af det du skriver med at de tager fleksydelsen, flekslønnen og modregner det den løn jeg fik før (var selvstændig). Når det kommer til stykket, skal jeg selvfølgelig finde ud af hvilket beløb de laver regnstykket ud fra. Om det er på den løn jeg udbetalte til mig selv hver måned eller og det er årsomsætningen eller hvad. Ved bare ikke lige hvem der kan fortælle mig det....
Jeg kan se at jeg er dækket indtil 2035 og jeg må klart tygge mig igennem forsikringsbetingelserne et par gange eller 3 mere
hgj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2016, 15:02   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Til gengæld skal du jo tage et "passende" job, når det byder sig - ellers kan ledighedsydelsen forsvinde
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2016, 15:26   #8
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Til gengæld skal du jo tage et "passende" job, når det byder sig - ellers kan ledighedsydelsen forsvinde
Det skriver hgj da heller intet om at hun/han ikke har planer om. Det er jo hele ideen med fleksjob at man skal have et fleksjob.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2016, 10:23   #9
hgj
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2015
Indlæg: 7
Styrke: 0
hgj er ny på vejen
Akvamarin, jeg har nu også tænkt mig at tage et arbejde - skal faktisk til indledende jobsamtale i dag (har fået lov af kommunen, selvom jeg ikke har modtaget fleksbeviset i papirfor endnu)
Jeg undre mig bare over den "ulighed". Man skal da ikke have en ret dårlig arbejdsmoral, førend man bare holder den gående......
hgj er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension