K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2016, 08:46   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Syg løve Se meddelelser
De vil have at jeg skal gå op i timer men har sagt jeg har gjort alt hvad jeg kan men det er de ligeglade med
De skal se det med egne øjne, groft sagt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Nu vil kommunen gøre alt, for at få dokumenteret, hvor mange timer du kan arbejde.

Her er det dit helbred, smerter etc der bestemmer hvad og hvor mange timer du kan arbejde og ikke stupide meget positive sagsbehandlere som kun har et eneste ønske med deres positive fremtoning: at få dig op i timer.

Du indtager IKKE mere smertestillende medicin end lægerne har ordineret for at klare flere timer.

Du møder altid op, men går hjem når du ikke kan mere.

Kommunen interessere sig ikke for diagnoser men udelukkende din arbejdsevne.
Peter har fuldstændig ret.

Når du er i en arb.prøvning, så er det vigtigt, at du møder op hver eneste dag, så vidt du på nogen måde er i stand til det.
Undgå så vidt muligt, at ringe og sygemelde dig.

Hvis du en morgen har det så skidt, at du vil være tilbøjelig til, at ringe og sygemelde dig, så møder du op, og fortæller hvordan du har det, og så går du hjem igen.

Du skriver, at du i en tidligere arb.prøvning har vist, at du kan klare 6 timer om ugen.
Hvis kommunen i din næste arb.prøvning laver en plan, hvor du f.eks. skal arbejde 2 timer om dagen, så tager du det positive ansigt på, og siger "Jeg skal gøre hvad jeg kan", eller noget i den stil.

Hvis det så viser sig, at det er for meget med de 2 timer dagligt, så møder du op, fortæller hvordan du har det, og så går du hjem igen.

Du skal ikke kun fortælle dem hvordan du har det, du skal lade dem se det.

Hvis du ringer og sygemelder dig, så vil resultatet sandsynligvis blive, at kommunen skriver, at du har haft for lidt fremmøde til, at de kan vurdere dig, og så vil de enten forlænge din arb.prøvning eller finde en ny.

Derudover vil jeg kraftigt anbefale dig, at skrive dagbog, for dagbogen vil være din dokumentation for hvordan dit liv fungerer når du er i job.
Prøv at undgå alt for meget "føleri", for det er mit indtryk, at div. sb'ere kun har hovedrysten tilovers for det.
Eks. på dagbog kan du se her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Derudover kan det være en god idé at bruge sin læge, hvis denne ellers er rimelig fornuftig.
Nogle gange kan det være nok med en snak i telefonkonsultationen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2016, 10:03   #12
Syg løve
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2015
Indlæg: 5
Styrke: 0
Syg løve er ny på vejen
Alt smærtestillinde medicin er stoppet pga alvorlige bivirkninger og jeg er ikke overvægtig mit piskesmæld er i følge af en trafik ulykke og de kroniske smærter havde jeg før det er pt på sygedagpenge og 40 år om 4 mnd
Syg løve er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2016, 10:56   #13
Snøvs
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2012
Lokation: Rudersdal
Indlæg: 36
Styrke: 12
Snøvs er ny på vejen
Det er ekstremt ressourcekrævende at være i praktik. Det kan derfor virke uoverskueligt at skrive dagbog.

Men det er det vigtigste i hele processen. Skriv gerne for alle dage - og dage hvor du evt. ikke er i arbejde. Sørg for at beskrive alle følger af praktikken: øgede smerter, hovedpine, træthed, søvnbevsær, kognitive udfordringer etc.

Pt. kan du sige, hvad du kan klare. Men det er kun dokumentationen, der tæller.

Hvis der tilknyttes en konsulent, så sørg for at have tæt kontakt til denne. Fremsend den foreløbige udgave af dagbogen hver uge. Skriv en ekstra mail, hvis det hele bare bliver for meget. Helst inden du bare ligger under dynen...

Jeg har være i to praktikforløb, og har haft glæde af at skrive min dagbog i skemaform. Det overskueliggør de forskellige elementer i dagbogen, f.eks. beskrivelse af arbejdsopgaver, hjemmeaktiviteter (også bare hvile), symptoner etc.

Desværre er man i sådan periode nødt til at fokusere på sin tilstand og ikke "blot" leve med den som et vilkår.

Held og lykke.
Snøvs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2016, 12:00   #14
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Det er ikke korrekt at man altid skal afklares inden for mindst 2 fag. jeg blev afklaret til fleks på baggrund af 1 arbejdsprøvning på 3 mdr. som viste arbejdsevne på 1 time 3 x om ugen med massive skånebehov, i 2013.(jeg er nu tilk. førtidspension).

min arbejdsprøvning var veldokumentert, dvs. med dagbog hver dag i perionden fra før under og efter jeg kom hjem fra "arbejdsdagen", beskrivelse af smerteniveau. jeg mødte op alle dage, og gik hjem når jeg ikke kunne mere.

men jeg ved godt det er forskelligt fra kommunen til kommune , desværre, men blot for at sige at det KAN lade sig gøre med kun en arbejdsprøvn.

så til trådstarter, det må være fordi der er noget der mangler at blive dokumenteret i din første arb.prøvn.

blev dine skånebehov ikke overholdt? overholdt du selv dine skånebehov?
mødte du op alle dage?
blev du afprøvet i forskellige funktioner?
skrev du dagbog i perioden, og blev denne afleveret til din jobkonsulent ved afslutningen af din arbejdsprøvn. ?

hvis ikke disse ting var i orden kan det være derfor du skal igennem runde 2.

hvis de var i orden, vil jeg foreslå at du nu kontakter din jobkonsulent/sagsbeh. SKRIFTLIGT og beder om en begrundelse på hvorfor din første arbejdsbejdsprøvn. ikke er godkendt. din sagsb/jobkonsulent bør besvare dig skriftligt på dette, da dette skal bruges i din sag fremadrettet. accepter ikke et mundtlig forklaring.

vh og pas på dig
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2016, 12:07   #15
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Man skal ikke nødvendigvis igennem 2 arbejdsprøvninger, men man skal afprøves bredt.
Så hvis det første sted kan afprøve en bredt, så er den arbejdsprøvning nok.
Med andre ord: kommer an på hvad de kan sætte en til det sted
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2016, 15:17   #16
Snøvs
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2012
Lokation: Rudersdal
Indlæg: 36
Styrke: 12
Snøvs er ny på vejen
Min første praktik var velbeskrevet og veldokumenteret. Jeg mødte op og var positiv MEN...

kommunen syltede min sag, og inden jeg klagede og fik min sag genoptaget, var praktikken forældet (ældre end ½ år)!!!

Så tid er en faktor.

Der var ingen helbredsmæssige ændringer i min sag mellem de to praktikperioder.
Snøvs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2016, 23:05   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Snøvs Se meddelelser
Det er ekstremt ressourcekrævende at være i praktik. Det kan derfor virke uoverskueligt at skrive dagbog.

Men det er det vigtigste i hele processen. Skriv gerne for alle dage - og dage hvor du evt. ikke er i arbejde. Sørg for at beskrive alle følger af praktikken: øgede smerter, hovedpine, træthed, søvnbevsær, kognitive udfordringer etc.

Pt. kan du sige, hvad du kan klare. Men det er kun dokumentationen, der tæller.

Hvis der tilknyttes en konsulent, så sørg for at have tæt kontakt til denne. Fremsend den foreløbige udgave af dagbogen hver uge. Skriv en ekstra mail, hvis det hele bare bliver for meget. Helst inden du bare ligger under dynen...

Jeg har være i to praktikforløb, og har haft glæde af at skrive min dagbog i skemaform. Det overskueliggør de forskellige elementer i dagbogen, f.eks. beskrivelse af arbejdsopgaver, hjemmeaktiviteter (også bare hvile), symptoner etc.

Desværre er man i sådan periode nødt til at fokusere på sin tilstand og ikke "blot" leve med den som et vilkår.

Held og lykke.
Lige præcis.

I forb. med min sidste afprøvning var jeg tilknyttet en ekstern aktør, og min konsulent derfra var et utroligt rart og sympatisk menneske, måske fordi han selv havde lidt at slås med.
Da jeg læste hans rapport var det meget tydeligt, at han havde læst min dagbog.
Så ja, det kan være guld værd, at skrive en udførlig dagbog.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2016, 23:36   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Lige præcis.

I forb. med min sidste afprøvning var jeg tilknyttet en ekstern aktør, og min konsulent derfra var et utroligt rart og sympatisk menneske, måske fordi han selv havde lidt at slås med.
Da jeg læste hans rapport var det meget tydeligt, at han havde læst min dagbog.
Så ja, det kan være guld værd, at skrive en udførlig dagbog.
Det er sindsygt svært at sætte sig ind i hvordan andre mennesker har det med sygdom. Specielt hvis man ikke selv er syg.

Men selv syge imellem er det svært da vi alle opfatter det forskelligt..

Så klart at det hjælper at skrive dagbog så man på den måde kan forklare hvordan man har det i hverdagen.

Problemet er bare om de læser ens dagbog. Det gør de hvis de oprigtigt ønsker at hjælpe en.

Så det er altid bedst at få skrevet den dagbog, både for dem men også for sig selv. Man har det at glemme hvordan man har haft det når der er gået lidt tid.
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2016, 08:34   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Og dagbogen bør sendes til sagsbehandler og jobkonsulent hver uge.
På den måde vil de ikke kunne påstå, at have været uvidende om din situation.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension