K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-11-2015, 11:33   #1
vimmerdame
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
vimmerdame er ny på vejen
Blot et svar

Hej håber der en nogle der kan hjælpe mig med svar da jeg har gransket online meget længe og kan ikke finde svar.

Kan jeg få et højskoleophold under et ressourceforløb. ????
De siger nej og siger alle de tilbud der er i forløbet er de samme som på højskolen.
Jeg har nerveskader i hele venstre side,klohånd,højre hånd kraftnedsættelse,blodprop i hovedet,atrofi i venstre side,tabt alt mit hår ( stress betonet så har paryk på 10ende år) hjerteproblemer,kan OP på OUH, diskos på 3 nakkehvirvler,sammensunket mellem skuldreblade,så har fået en hump, slidegigt i ben,nakken.. urinsyregigt. Skal i ultralyd og have set på mine hænder og fødder da der er noget rivende galt.. men de kan ikke finde ud af dette... blevet set af 9 forskellige speciallæger, diagnose..sjælden neurologisk sygdom.. JA.. men dur ikke til en disse på kommunen. så er i gang igen på 25 år... er så træt...

De siger der er et tilbud på kommunen sundhed... kontakter dem, men det ene sted siger de er for kol og hjertepatienter, det andet sted for xl borger men de kan ikke hjælpe mig da jeg har haft blodprop og nerveskader.
Så nu står jeg IGEN og ingen hjælp. Hvorfor er der ingen kasse hvor jeg skal være.. Hvor skal jeg være ??
vimmerdame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2015, 11:50   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Umiddelbart tænker jeg at et højskoleophold vil være for krævende til at indgå i et ressourceforløb. Vil tro det sidestilles med en uddannelse. Hvilket højskoleophold er det du gerne vil på?

Er du og din koordinerende sagsbehandler igang med at udarbejde rehabiliteringsplanens indsatsdel (planlægge hvad dit forløb skal indeholde)?

Har du set dette katalog der er udarbejdet med forslag til hvad et ressourceforløb kan indeholde? https://www.google.dk/url?sa=t&rct=j...ZU7CTBQmzZDzHA

Sidst redigeret af Akvamarin; 09-11-2015 kl. 11:54.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2015, 11:50   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ud fra det du skriver ja så er det ikke noget under at du er rigtig træt...af det hele..

Ressourceforløb kan bestå af mere eller mindre alt...men men det er kommunen der beslutter hvilke tilbud de har i deres kommune...

Hvis der så ikke er noget tilbud der passer til dig...ja så bør du klage over dette...

Du skal ikke klage til ankestyrelsen da de ikke har noget med det at gøre...

Du kan klage til borgmesteren og hele kommunalbestyrelsen...

Har din kommune en borgerrådgiver....ja så forsøg at tage det på med denne også...

Det er langt fra sikkert at du vil få noget ud af at klage...men du kan håbe på at der sidder en eller flere fornuftige personer som godt kan se det urimelige i at der ikke findes et tilbud til dig...

Desværre er det blevet sådan at de forskellige kommuner ja de opretter nogle "standard" tilbud...og så forsøger de at få tilpasset borgerne ind i disse tilbud...

Det var faktisk ikke meningen med reformen og med ressourceforløb...

Meningen var at de netop skulle tilpasse de forskellige forløb ud fra hvad den enkelte borger har brug for...men men som altid...ja så kommer der økonomi ind over og det betyder at de skal spare så meget som overhovedet muligt...og det er derfor de har lavet disse "standard" tilbud som de forsøger at få borgerne passet ind i...

Skal du klage så bør du skrive nøjagtig ind hvad det er der gør at lige du med dine helbreds problemer ikke passer ind i de forløb kommunen har...

Du bør holde alle følelser og udtryk ude af klagen...

Hold den saglig, præcis, kort (så kort som muligt) og konkret...

Ikke for at tage modet fra dig...men det er desværre op af bakke når man ikke passer ind i deres kasser...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2015, 11:51   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Prøv at gå tilbage til dem, der siger nej og fortæl. hvad du har skrevet her og bed dem komme med forslag til, hvordan du kommer videre med de hindringer, du oplever
.
Du er jo god til at skrive, så benyt endelig den udvej, så tingene findes på skrift.

Held og lykke.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2015, 12:26   #5
vimmerdame
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
vimmerdame er ny på vejen
Tak for jeres svar.. Har læst i pjecen som du gav et link til. Tænker bare de koster meget for kommunen for hver borger. Et højskole ophold med livstil ,kost og motion og socialsamvær koster 1250 kr pr uge. og må sige det er da billigt i forhold til det de tilbyder os borger. Og eftersom jeg er meget ensom,ingen kontakt til familien så vil det give mig meget mere end et tilfældigt kursus.
Og ser jeg folk er det på et værtshus og det betyder alkohol/misbrug.. og det kan jeg ikke styrer.. har været afhængig af spiritus og ønsker ikke den vej igen. ( selv om det var nemt den gang ingen tanker og få smerter... ) Men må jo se hvad de siger den 9 december til det første møde inden jeg bliver indstillet til et evt rec.forløb
vimmerdame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2015, 19:09   #6
Snøvs
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2012
Lokation: Rudersdal
Indlæg: 36
Styrke: 12
Snøvs er ny på vejen
1250 kr er da billigt...

Jeg tænker, at 1250 kr. pr. uge er billigt. Specielt set i lyset af det sociale element også. Men opholdet skal tilpasses din fysiske formåen.

Har selv været i et individuelt forløb hos fysioterapeut mhb. på at effektivisere min træning, så der kunne frigøres kræfter til arbejde. 10 x ½ time om ugen, udelukkende samtaler. Og ud fra min agtindsigt kan jeg finde en pris på omkring 10.000 kr.

Klø på, hvis du mener, at det er det rette for dig.
Snøvs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2015, 19:55   #7
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
På et højskole ophold er man i gang mange timer dagligt med aktiviteter. 2-3 timer formiddag og 2 -3 timer eftermiddag plus måske også om aftenen. Dvs 25-30 timer per uge. Hvis man kan klare det, vil en kommune sige man kan arbejde. At gå til samtale hos en fys ½ time på en uge i 10 uger er langt fra det samme som et højskoleophold.

Men jeg tænker du måske kan få tilbudt et forløb på et værksted eller andet sted der både tilbyder aktiviteter og socialt samvær. Jeg kender en der har været i et forløb på Kofoeds Skole og en anden der var et sted på Frederiksberg, der hedder Paraplyen. Hvor i Danmark bor du Vimmerdame?

Sidst redigeret af Akvamarin; 09-11-2015 kl. 19:59.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2015, 21:07   #8
vimmerdame
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
vimmerdame er ny på vejen
Ja timetallet kan være højt, men jeg kan få færre timer på skemaet. Havde jeg sidste gang jeg var der. Og nej er ikke det samme som at gå på arbejde da mit skema havde lange pauser og jeg havde selv planlagt mit ophold.. men igen.. fik mere energi og lyst til samvær. var meget aktiv.
Jeg bor i Esbjerg kommune og hvad de kan byde ind med ved jeg ikke pt.
Men snakkede med jobcenter igen i dag og jeg presser på med højskolen. Men det er ikke hendes beslutning og hun har ingen indflydelse herpå.
Det er ikke de samme tilbud på landsplan.

Mener bare det stadigvæk er billigst for samfundet det ophold.. jeg taber mig, bliver aktiv og mere social, får undervisning ,vejledning. Jobcenter siger godt nok de ikke har mulighed for at følge mig så.. hvilket er forkert.. kan de da sagtens. er kun et spørgsmål om samarbejde mellem mig og dem. Og det er udlærte lærer m.m der er der. Kan overhovedet ikke se noget problem i det.
vimmerdame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2015, 21:56   #9
Snøvs
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2012
Lokation: Rudersdal
Indlæg: 36
Styrke: 12
Snøvs er ny på vejen
Højskole og samtaler hos en fys kan ikke sammenlignes. Mit indlæg gik på at sætte prisniveauet i perspektiv. Og der bruges rigtig mange penge forkert i systemet. Så med din motivation for opholdet skal du endelig kæmpe for det

(Forløbet hos Fysioterapeuten var desuden fuldkommen fejlslagen, hvilket sagsbehandleren er 100% enig i. 10.000 smidt på gulvet og spild af min tid og ressourcer)
Snøvs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2015, 22:47   #10
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vimmerdame Se meddelelser
Ja timetallet kan være højt, men jeg kan få færre timer på skemaet. Havde jeg sidste gang jeg var der. Og nej er ikke det samme som at gå på arbejde da mit skema havde lange pauser og jeg havde selv planlagt mit ophold.. men igen.. fik mere energi og lyst til samvær. var meget aktiv.
Jeg bor i Esbjerg kommune og hvad de kan byde ind med ved jeg ikke pt.
Men snakkede med jobcenter igen i dag og jeg presser på med højskolen. Men det er ikke hendes beslutning og hun har ingen indflydelse herpå.
Det er ikke de samme tilbud på landsplan.

Mener bare det stadigvæk er billigst for samfundet det ophold.. jeg taber mig, bliver aktiv og mere social, får undervisning ,vejledning. Jobcenter siger godt nok de ikke har mulighed for at følge mig så.. hvilket er forkert.. kan de da sagtens. er kun et spørgsmål om samarbejde mellem mig og dem. Og det er udlærte lærer m.m der er der. Kan overhovedet ikke se noget problem i det.
Tja, jeg har ingen konkret viden på området.
Måske du er heldig at det kan lade sig gøre. Jeg har bare svært ved at se det kan forenes.

Din tilstand under dit første ophold på højskole var vel bedre, end nu hvor du er tildelt ressourceforløb.

Hvad har rehabiliteringsteamet sagt skal være formålet med ressourceforløbet?
Du skal finde en højskole du kan præsentere for din sagsbehandler, hvor formålet med dit ressourceforløb bliver tilgodeset.

Tænker om Egmont højskole kunne være en højskole, hvor det kan lade sig gøre, Kender du den? https://www.egmont-hs.dk/om-skolen

Hvordan var du afsted sidst? Betalte du selv?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension