K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-04-2009, 21:45   #11
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
til Wersi hvorfor ialverden finder du dig i at blive i praktik et sted som allerede har meldt ud du ikke kan få lov at blive fastansat. trods 15 timer pr uge?
det kan da ikke være rigtigt...
ja undskyld det er ikke personlig kritik af dig,, men altså du er da bedre værd end det..
det gavner jo da heller ikke din selvtillid.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2009, 21:45   #12
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
jeg må ærligt indrømme at jeg kommer altså aldrig til være i praktik et sted 6 mån....aller aller højst 3 mån og så skal de være positive og næsten love mig et fleksjob på det sted,ja ellers vil jeg virkelig føle mig rigtigt godt udnyttet og samtidig skal komunen have en rigtig god grund til jeg har behov for være der i 3 mån da syntes det er totalt udnyttelse det der...er man blevet bevilliget et fleksjob i 3 timer dagligt burde de bruge tiden på finde et fast fleksjob til en i stedet for med eventuelt en prøvetid i stedet for (med løn selvfølgelig)...for sygt en arbejdsplads kan være bekendt have dig der i 6 mån uden løn specielt når de allerede ved du ikke kommer til arbejde der med løn..de burde skamme sig

Sidst redigeret af pruttenQ34; 13-04-2009 kl. 21:52.
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2009, 22:08   #13
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Jeg har læst andre steder her på K10, at nogen gerne lige vil se, hvordan arbejdsstedet er, om det er et sted, de kan klare osv... med måske op til 3 mdr´s praktik.....
Da jeg var hos ekstern aktør med henblik på at finde flex-job, fortalte han, at det almindelige er 1 måneds praktik. Hvis arb.giver så synes det er nødvendigt med længere praktik, kan man lave en aftale om, at hvis det kikser og ikke fungerer, så har det været gratis for arb.giver, men hvis det går godt og ender ud i en ansættelse, så betaler arb.giver løn for den ekstra måneds praktik.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2009, 22:37   #14
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Jeg vil Aldrig gå med til mere end 1 måneds praktik!! ( faktisk kun 1 uge!!)

Men nu er jeg jo også tilkendt fleksjob ( på kontanthjælp).

Men her kommer så noget nyt" ind.. da jeg var til: "Fælleskontaktforløbsmøde" i sidste måned.. spurgte jeg ind til, hvad der ville ske, når jeg nu snart har været tilkendt fleks, i snart 2 år, og stadig ikke har fået et job??

Ja det skulle jeg ikke bekymre mig om!!

Det ( mistede tilskud) fra Stat til kommune, var ikke mit problem.

Men De ( kommunen) kunne evt. finde på at sende en`, i Værkstedspraktik i 3-6 måneder.

Så det bliver jo spændende...

Men jeg tager det roligt til nu, orker sq ikke at blive ved med al det her shit, går rundt i min have og ser tingene gro ( li`som de grå hår) og nyder det lige nu.

Knus herfra Hellemor.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 08:58   #15
Wersi 56
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2007
Lokation: Sjælland.
Indlæg: 43
Styrke: 17
Wersi 56 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
til Wersi hvorfor ialverden finder du dig i at blive i praktik et sted som allerede har meldt ud du ikke kan få lov at blive fastansat. trods 15 timer pr uge?
det kan da ikke være rigtigt...
ja undskyld det er ikke personlig kritik af dig,, men altså du er da bedre værd end det..
det gavner jo da heller ikke din selvtillid.

Hej.
Tja HULDRA som du og i andre jo sikkert ved, er det flexjobteamet som "bestemmer" og i ved alle sikkert lige som jeg, når man er på ledighedsydelse, har man ligesom intet af skulle have sagt desværre.

Men jeg prøver at "holde skruen i vandet dgl". med 300 mg. dolol & 6 stk. ketogan, ved godt det ikke er særligt kløgtigt, men er oprigtigt bange for de kommer fra teamet og vil fratage min ledighedsydelse............medicinen er permanent resten af dette liv. Grunden hertil, er spinalstenose hvor de samtidig vil lave en stivgørende op. dette har jeg bestemt ikke lyst til så længe jeg kan "tøffe" rundt ved ejen drift.

Og ligeledes må jeg ikke føre motorkøretøj grundet denne medicin, men det er teamet totalt ligeglad med. MEN I DAG HOLDER JEG SQ EN SYGEDAG.

Håber i nyder det dejlige vejr.

Vh. wersi.

Sidst redigeret af Wersi 56; 14-04-2009 kl. 09:05.
Wersi 56 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 10:52   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
wersi har du en handleplan på det du er igang med hvad skal det hjælpe og hvordan skal det hjælpe dig i job ?

Der skal være et formål med en praktik hvad er formålet med din og hvad er tidshorisonten ?

Har du fået en kontrakt på den praktik og hvad står der i den ?

Har de forlænget dig og er der skrevet ned hvorfor og hvad formålet er med det ?

Har du overhovedet prøvet at klage over det ? det er rigtigt at man ikke må sige nej hvis det er noget beskæftigelse fremmede foranstaltninger men det virker jo ikke lige som om det er det du er i ...

Du skal ikke være så bange for at miste din ledighedydelse at du mister dig selv undervejs , det er i realiteten kun hvis du nægter at tage job at du kan miste din ledighedydelse ... det lyder helt vanvittigt det du er ude i og jeg har svært ved at se hvordan det kan føre til job ....
  Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 11:26   #17
Wersi 56
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2007
Lokation: Sjælland.
Indlæg: 43
Styrke: 17
Wersi 56 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
wersi har du en handleplan på det du er igang med hvad skal det hjælpe og hvordan skal det hjælpe dig i job ?

Der skal være et formål med en praktik hvad er formålet med din og hvad er tidshorisonten ?

Har du fået en kontrakt på den praktik og hvad står der i den ?

Har de forlænget dig og er der skrevet ned hvorfor og hvad formålet er med det ?

Har du overhovedet prøvet at klage over det ? det er rigtigt at man ikke må sige nej hvis det er noget beskæftigelse fremmede foranstaltninger men det virker jo ikke lige som om det er det du er i ...

Du skal ikke være så bange for at miste din ledighedydelse at du mister dig selv undervejs , det er i realiteten kun hvis du nægter at tage job at du kan miste din ledighedydelse ... det lyder helt vanvittigt det du er ude i og jeg har svært ved at se hvordan det kan føre til job ....

Hej.

Ja de har forlænget mig frem til d. 29-05 då. Og de skriver, at det er til for at afklares i forhold til jobmuligheder og styrke min arb. evne. og ligeledes siger områdelederen til mig, når vi når den skrevne dato, kan den forlænges yderligere, men direkte adspurgt lederen kan flex ikke opnås "kun praktik".

Kontrakt ? Det eneste stykke papir jeg har modtaget står der: Tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats ellers intet.

Om formålet siger de på jobcenteret: så går tiden jo med det.

Arbejder foregår i et Bo & naboskab det er faktisk det eneste sted de kan sende mig hen, grundet den korte afstand..........ellers kommer de til at betale for taxikørsel.

Vedr. Handleplan fik jeg en sådan lavet for cà lidt over et år siden, da jeg blev visiteret til flex........en som jeg selv har skrevet.

Og nej jeg har ikke haft klaget, sagen hertil, er denne: jeg kan godt lide, at arbejde med mennesker, men havde dog håbet på, at flex kunne opnås....jeg giver alt hvad jeg har i mig i disse timer, men er så også totalt færdig resten af dagen......eller om man vil.....intet liv og selv musikken har jeg opgiver...spiller orgel & keyboard......eller rettere har gjort.

Men lidt positivt er trods alt.......om to år hedder det flexydelse.

Vh. wersi.

Sidst redigeret af Wersi 56; 14-04-2009 kl. 11:31.
Wersi 56 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 11:33   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
wersi hvis du kan lide at være der og ikke har noget problem med det eller føler dig udnyttet så er det jo en god ting , og mon ikke også at det hjælper på det at du kan se enden ....

Det er ikke helt fint i kanterne det de gør ,men trives du med det så er der ikke nogen grund til at klage , dog er der en ting der slår mig og det er det du skriver

Citat:
..jeg giver alt hvad jeg har i mig i disse timer, men er så også totalt færdig resten af dagen
Det er forkert og det syntes jeg at du skal stoppe med , du kan jo skrive til dem at du giver alt hvad du har i dig men at det er for meget du har ikke noget liv når du kommer hjem og det bliver værre og værre og at du gerne vil have sat timerne ned , du kan tage en snak med din læge, en ting er at du arbejder gratis og at du trives med det , en anden ting er at du slet ikke har noget liv bagefter det er ikke ok ....

Så det ville jeg hvis jeg var dig gøre noget ved ,du kan bare skrige op hvis du vil have noget hjælp , du har jo været der så længe nu at du ved hvad det betyder for dig og dit helbred og da kommunen åbenbart har bestemt at det bare skal være "opbevaring" af dig ja så skal det sq være en opbevaring på menneskelig vilkår , det her kan de ikke være bekendt (og ve mig om de søger og leder efter et andet job til dig , vel gør de ej du er snart på fleskydelse )

de mister også snart deres refusion til dig ....
  Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 14:48   #19
Bitten
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Lokation: guldborgsund
Alder: 65
Indlæg: 21
Styrke: 18
Bitten er ny på vejen
Hej igen
Jeg har beskrevet højere oppe at jeg er ansat på et sygehus i nærheden ...men at jeg ikke var fastansat der endnu (det bliver man efter 3 gang man er forlænget)...da jeg blev ansat der, til at starte med i 3 mdr. var det nu med løn fra 1 dag.Selvom jeg er fleksjobber er jeg da ikke gratis arbejdskraft.

Hilsen Bitten
Bitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 15:30   #20
Wersi 56
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2007
Lokation: Sjælland.
Indlæg: 43
Styrke: 17
Wersi 56 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
wersi hvis du kan lide at være der og ikke har noget problem med det eller føler dig udnyttet så er det jo en god ting , og mon ikke også at det hjælper på det at du kan se enden ....

Det er ikke helt fint i kanterne det de gør ,men trives du med det så er der ikke nogen grund til at klage , dog er der en ting der slår mig og det er det du skriver



Det er forkert og det syntes jeg at du skal stoppe med , du kan jo skrive til dem at du giver alt hvad du har i dig men at det er for meget du har ikke noget liv når du kommer hjem og det bliver værre og værre og at du gerne vil have sat timerne ned , du kan tage en snak med din læge, en ting er at du arbejder gratis og at du trives med det , en anden ting er at du slet ikke har noget liv bagefter det er ikke ok ....

Så det ville jeg hvis jeg var dig gøre noget ved ,du kan bare skrige op hvis du vil have noget hjælp , du har jo været der så længe nu at du ved hvad det betyder for dig og dit helbred og da kommunen åbenbart har bestemt at det bare skal være "opbevaring" af dig ja så skal det sq være en opbevaring på menneskelig vilkår , det her kan de ikke være bekendt (og ve mig om de søger og leder efter et andet job til dig , vel gør de ej du er snart på fleskydelse )

de mister også snart deres refusion til dig ....
Hej.

Det er et rart sted, at være - flinke beboere & ligeledes personalet, de har alle samtidig en rigtig god form for humør og for mig er humoren det halve arbejde........sikkert også derfor jeg kæmper videre.

Korrekt de søger intet job til mig, er jeg sikker på......grundet de samtidig skal betale for taxikørsel............har det stående på skrift fra lægen, med disse tbl. jeg indtager dgl. må motorkøretøj ikke føres.

Håber i nyder det gode vejr og tak for tippene.

Vh. wersi.
Wersi 56 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor er arbejdspladserne henne? Indiansummer Politik og Samfund 20 21-05-2012 14:36
Forsikringsselskab - hvor har i henne... Ninja Alt det andet 20 08-12-2009 23:57
Hjælp- hvor er han henne buster Dit og Dat 4 11-11-2009 20:44
Hvor står jeg henne nu?? lunamaria Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 63 02-06-2008 19:48
Hvor er vi efterhånden henne? Stella Politik og Samfund 3 08-01-2008 17:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension