K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-03-2009, 09:16   #1
pjuske
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2008
Lokation: fyn Middelfart kommune
Indlæg: 134
Styrke: 16
pjuske er ny på vejen
gode råd når man lige er blevet enlig mor,hvad kan man få hjælp til

hejsa

som de fleste nok ved,er jeg blevet enlig mor efter vold fra min mand,som jeg nu skal skilles fra,er der nogen der ved hvad man kan få hjælp til og hvor man søger dette ?????


glæder mig meget til at høre fra jer der har lidt erfaring.



på kommunen siger de at jeg selv skal finde et sted at bo,så det er jeg i gang med lige nu.


TAK

pjuske
pjuske er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 10:34   #2
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Hej pjuske.

Hvis du ikke allerede har gjort det, så skal du sørge for separationspairerne nu, for du skal også skynde dig at søge boligsikring, når du finder Jeres nye sted at bo og man får mere i ydelse, når man er enlig.
Jeg glemte/vidste det ikke og gik glip af den første måneds boligsikring...
Så skal du også søge forhøjet børnetilskud og ja.. - hvad hedder den nu? Børnechecken skal man også søge om, at den bliver forhøjet.
- Og så er det en superide, at henvende sig til Statsforvaltningen for at få et stykke papir på afgørelse/aftale om børnebidrag.
Hvis din x ikke betaler bidraget til tiden, kan man vise afgørelsen til kommunen og så lægger de ud og forsøger bagefter, at inddrive dem hos x'en.
Man kan også bede dem om, at de automatisk betaler børnebidraget, for så er man fri for at bekymre sig om, om de penge kommer og gør det til tiden.

Det var lige, hvad jeg kommer i tanker om.
Håber snart, at du finder en bolig.
Mella
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 10:48   #3
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
hej igen - her kan du læse om de forskellige tilskud man får, når man er enlig forsørger:

https://www.borger.dk/Emner/familieb...ield2Bookmark1
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 11:17   #4
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Hej pjuske,
Dette er ikke om den økonomiske hjælp, du kan få som enlig, men noget jeg har tænkt på i forbindelse med den vold, du oplevede.

Lige nu har du nok rigeligt at se til med at finde ny bolig og alt muligt andet praktisk, så du måske ikke har overskud til også at være opmærksom på dine reaktioner ovenpå volden. Reaktionen kan komme senere, både hos dig og hos børnene.

Du skal derfor være opmærksom på, at du kan få bevilget psykologhjælp via din egen læge, MEN det SKAL være inden for 6 måneder efter hændelsen, ellers skal du betale selv - og det kan godt blive uoverkommeligt som enlig. Vær også opmærksom på, om børnene har brug for at få bearbejdet begivenhederne, så de ikke senere i livet kommer til at sidde med problemerne.

Masser af og gode ønsker for et godt liv for jer.
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 11:31   #5
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Pjuske, jeg synes det er lige lovlig skrapt at du skal ligge og støve en bolig op, oven på alt det du har gennemgået/gennemgår, så hvis jeg var dig ville jeg ringe til Krisecenter Odense Rødegårdsvej 91. 5000 Odense C på tlf. nr. 65911328 og søge rådgivning, for jeg ved da at kommunerne normalt har rådighedsret over et hvis antal boliger i det almennyttige byggeri.

Ellers prøv Krisecentrenes hotline 70203082 .... begge har døgnåbent.

Og så skal du lige have en mega- fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 13:15   #6
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pjuske Se meddelelser
på kommunen siger de at jeg selv skal finde et sted at bo,så det er jeg i gang med lige nu.
Som Hyanna reagerer jeg også på dette.
Kommunen råder over minimum hver 4. bolig, der bliver ledig i de almennyttige boligselskaber. For at komme i betragtning til disse boliger skal man stå på en akutliste på kommunen (tror jeg det hedder).
Kontakt kommunen og spørg hvordan man kommer på denne akutliste, og jeg tror ikke på, at de kan slippe afsted med at sige, at du ikke er i denne målgruppe fordi du nu bor hos dine forældre.
Den eneste ulempe som jeg umiddelbart kan se, ved at få en bolig via akutlisten, er at du så må tage hvad du kan få.
Jeg har kendskab til situationer, hvor f.eks. en enlig mor med en pige på ca. 7 år fik en et-værelses lejlighed, og en enlig mor med 2 børn på ca. 4 og 8 år som fik en to-værelses lejlighed.
Men hvis du først får en lejlighed i et "fornuftigt" boligselskab, så har du mulighed for at blive skrevet op til noget større/bedre i det samme selskab.
De fleste selskaber har så en regel om, at man skal have boet i lejligheden i f.eks. 2 år før man kan få en anden bolig, men hvis du render ind i dette problem skriver du til selskabets organisationsbestyrelse (hovedbestyrelse) og søger om dispensation fra denne regel.
Held og lykke
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lige blevet godkendt til flex med skal på barsel om max 3 månder ?? missmotter Spørgsmål ang fleksjob 4 22-08-2011 21:19
Enlig mor, børnepenge og skat, hjælp søges! AnnetteH Dit og Dat 3 03-05-2010 10:41
Trusler - hvad er I blevet truet med? zuza Det er da strengt ! 7 05-08-2008 20:32
Første gang jeg skulle sige: jeg er lige blevet bevilliget en førtidspension.... bettina Dit og Dat 15 28-03-2008 17:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension