K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2015, 12:34   #1
Phtls
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2012
Indlæg: 9
Styrke: 0
Phtls er ny på vejen
Ny beregning af erhvervsevnetab ved ressourceforløn

Jeg fik pga af PTSD i 2012 tilkendt et midlertidig erhvervsevnetab på 50%
Jeg var på daværende tidspunkt under revalidering og på revalideringsydelse.

Jeg er fra ASK sat til at tjene de maksimale 443.000 (2012 sats) hvilket efter deres beregninger giver en årsindtægt på ca 360.000,-

Siden er det dog gået den forkerte vej. og fra 1.3.2015 er jeg blvet bevilget et ressourceforløb på 1-5 år. Der er intet andet i planen, end jeg skal følge min behandling i bl.a psykiatrien. Ingen planer om job prøvning etc - endnu.

Mit spørgsmål er så:
I 2012 var jeg på revalidering ca 20 timer om ugen, med revalideringsydelse og fik tilkendt 50% erhvervsevnetab.

I 2015 er min ervhervsevne 0 og der er ikke umiddelbart udsigt til tilbagevenden til hverken revalidering eller job prøvning hvorfor mit Resourceforløb også kun omtaler behandling. Burde mit erhvervsevnetab ikke sættes op? altså måske 60-85%?

Fortsat rigtig god dag

Mvh
Adam

Sidst redigeret af Phtls; 23-02-2015 kl. 12:55.
Phtls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2015, 13:20   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Din erhvervsevnetabs erstatning handler egentlig ikke om din erhvervsevne. Det er for så vidt ligegyldig om din erhvervsevne er 0 eller 25%.

Det handler om din evne til at tjene en løn og hvad du tjente i kroner og ører før du fik PTSD og hvad du tjener nu. Det er denne difference det handler om.

Fx. Du kan kun arbejde få timer med får en rigtig høj timeløn kan give samme erhvervsevnetabs erstatning som en der kan arbejde flere timer, men som har en lille timeløn.

Du må igang med at regne på din indtægt istedet for din erhvevsevne og evt. Tage kontakt til ASK.

Vær bare opmærksom hvis de mener at min erhvervsevnetabs erstatning skal sættes op, vil den være midlertidig så længe du er i ressourceforløb, da ASK jo ikke kan beregne din fremtidige indtjening før du er færdig i ressourceforløb m.v og enten er i job eller pensioneret.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2015, 14:09   #3
Phtls
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2012
Indlæg: 9
Styrke: 0
Phtls er ny på vejen
Tusinde tak for svaret.
Det var klart og tydeligt!

Og ja mht hvorfor den er midlertidig er det jo helt forståeligt!
Man kan jo ikke afslutte en sag der ikke er afsluttet, så at sige!

Fortsat god dag!
Phtls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2015, 14:16   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Forvent dog mega mega mega lang sagsbehandlings tid.

Min midlertidige erhvervsevneerstatning skal nu endelig udregnes efter jeg fik førtidspension 1/4 2014 og her efter næsten et år er de ikke nået til min sag endnu
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension