K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-12-2014, 07:18   #11
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Der er lavet ny sepciallægeerklæring ved neurolog som beskriver forværringer siden sidste erklæring (2011) og som beskriver hvad min jurist kalder meget vigtigt: årsagssammenhæng, altså at det udelukkende er pga. Skaden at jeg har de gener og forværringer jeg har.

At der igen beskrives årsagssammenhæng, skulle gøre at forsikringsselskabet vil få svært ved at vinde en evt. Ankesag (de ankede også i 2012 og tabte)

Men siden 10/11 efter ASK modtog neurologenserklæring og lavede en partshøring (den udløb 25/11) er intet sket - så nu venter vi igen.

Min jurist har lige sendt klage afsted til direktøren for ASK og vi krydser fingere for at det sætter lidt gang i dem.

I følge min jurist er det nu gået helt i stå inde i ASK (som hun sagde" det virker som om de nu er så bange for at træffe forkerte beslutninger, at de helt er holdt op med at træffe beslutninger") og hun er glad for at hun ikke kun har arbejdsskadesager, for så ville hun da gå fallit (hun skal nemlig først betales efter sagen er slut og alt efter erstatningens størrelse)

Men det er sk..... Træls bare at vente når der ikke mangler flere oplysninger eller undersøgelser, men kun en %sats som skal sendes ud, det burde da for pokker ikke tage lang tid
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2014, 08:03   #12
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Problemet er nok, at der er mange i køen og få ressourcer til at behandle sagerne.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2014, 08:12   #13
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Problemet er nok, at der er mange i køen og få ressourcer til at behandle sagerne.
Problemet er at ASK har lavet så mange fejl i deres afgørelser ifølge kammeradvokaten, så rigtig mange sager skal gå om + soldater med PTSD sager også skal gå om.

Det giver et kæmpe promlem med alt for mange sager til for få jurister. Samtidig blev direktøren fjernet efter kammeradvokatens redegørelse og en ny indsat som skal rydde op i ASK
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2014, 10:18   #14
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Der er lavet ny sepciallægeerklæring ved neurolog som beskriver forværringer siden sidste erklæring (2011) og som beskriver hvad min jurist kalder meget vigtigt: årsagssammenhæng, altså at det udelukkende er pga. Skaden at jeg har de gener og forværringer jeg har.

At der igen beskrives årsagssammenhæng, skulle gøre at forsikringsselskabet vil få svært ved at vinde en evt. Ankesag (de ankede også i 2012 og tabte)

Men siden 10/11 efter ASK modtog neurologenserklæring og lavede en partshøring (den udløb 25/11) er intet sket - så nu venter vi igen.

Min jurist har lige sendt klage afsted til direktøren for ASK og vi krydser fingere for at det sætter lidt gang i dem.

I følge min jurist er det nu gået helt i stå inde i ASK (som hun sagde" det virker som om de nu er så bange for at træffe forkerte beslutninger, at de helt er holdt op med at træffe beslutninger") og hun er glad for at hun ikke kun har arbejdsskadesager, for så ville hun da gå fallit (hun skal nemlig først betales efter sagen er slut og alt efter erstatningens størrelse)

Men det er sk..... Træls bare at vente når der ikke mangler flere oplysninger eller undersøgelser, men kun en %sats som skal sendes ud, det burde da for pokker ikke tage lang tid
Tak for din update, ikke just opmuntrende

Der blev også fra fagforeningens side tidligere på ugen skrevet direkte til direktøren. Håber det hjælper, bare lidt...

Årssagssammenhæng, genialt ord

Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Problemet er nok, at der er mange i køen og få ressourcer til at behandle sagerne.
Enig, men køen bliver jo bare længere og længere og længere...
Og det er et kæmpe problem for dem, der venter på en afgørelse. I vores tilfælde er det med det yderste af neglene, vi hænger i pga. meget stort indkomsttab.
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2014, 13:32   #15
Pivo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2014
Indlæg: 21
Styrke: 11
Pivo er ny på vejen
Ditto.... min sag har OGSÅ ligget siden april. Ifølge min advokat skal jeg ikke forvente min TAE før et godt stykke inde i 2015
Pivo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2014, 19:18   #16
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pivo Se meddelelser
Ditto.... min sag har OGSÅ ligget siden april. Ifølge min advokat skal jeg ikke forvente min TAE før et godt stykke inde i 2015
Ok, det var lang tid, men håber da at det går lidt hurtigere!
Min mand er under omskoling via revalidering, og har været det i 15 måneder - mangler stadig 3. Det ligger 100% fast, at han ikke kan varetage sit tidligere job, hvilket også utallige speciallæge erklæringer viser.

Så derfor kan jeg bare ikke forstå, at det skal trække sådan i langdrag, det burde være bevilget fra dag 1 i revalideringsstart.
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2014, 10:41   #17
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Desværre kan man nok ikke gøre så meget andet end at krydse fingre. I al fald al held og lykke.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2014, 00:34   #18
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Desværre kan man nok ikke gøre så meget andet end at krydse fingre. I al fald al held og lykke.
Tak skal du ha'
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2014, 19:18   #19
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Så kom svar fra ASK på juristens direktørklage.

De beklager meget, men har et større antal sager end sædvanligt og derfor laver de en prioritering som hedder at de behandler de ældste sager først hvor borgeren endnu ikke modtager erstatning eller hvor borgeren er økonomisk presset.

Fordi jeg modtager midlertidig erhvervstabs erstatning er jeg ikke en særlig prioteret sag.

Men de regner alligevel med at færdig behandle Mengraden (den er blevet genoptaget i april 2014) i løbet af de næste tre måneder.

Ikke et ord om hvornår de når til beregningen af erhvervstabet, for den midlertidige ydelse jeg modtager nu er alt for lille, da jeg næsten ingen pension modtager (8000 kr om mdr.)

Men heldigvis kan vi da betale vores regninger, netop fordi jeg skal blive ved med at modtage den løbende ydelse indtil der kommer en endelig afgørelse - så det er da rart endelig at vide det
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2014, 02:46   #20
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Så kom svar fra ASK på juristens direktørklage.

De beklager meget, men har et større antal sager end sædvanligt og derfor laver de en prioritering som hedder at de behandler de ældste sager først hvor borgeren endnu ikke modtager erstatning eller hvor borgeren er økonomisk presset.

Fordi jeg modtager midlertidig erhvervstabs erstatning er jeg ikke en særlig prioteret sag.

Men de regner alligevel med at færdig behandle Mengraden (den er blevet genoptaget i april 2014) i løbet af de næste tre måneder.

Ikke et ord om hvornår de når til beregningen af erhvervstabet, for den midlertidige ydelse jeg modtager nu er alt for lille, da jeg næsten ingen pension modtager (8000 kr om mdr.)

Men heldigvis kan vi da betale vores regninger, netop fordi jeg skal blive ved med at modtage den løbende ydelse indtil der kommer en endelig afgørelse - så det er da rart endelig at vide det
1000 tak for din update - min mand modtager ikke erstatning, og økonomisk er vi sindsygt pressede. Fagforeningen har taget fat i højeste instans, og dagen efter kom der svar, at der er givet besked til teamet om at se på sagen. Så venter spændt!

Rigtig glædelig jul
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension