K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-07-2013, 19:18   #1
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Flexydelsesordningen

Min mand blev visiteret til fleksjob i 2005. Han har i dag modtaget et brev ang indbetaling til flexydelsen. Er det en god ide at betale til det? Der står noget med at man uafbrudt skal have været medlem af a-kasse, men det har han jo ikke været siden 2005, da han opsagde den pga han ikke kan få penge derfra alligevel ved ledighed... Så kan han slet ikke få flexydelse når tid kommer? Han er 32 år.
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 19:34   #2
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
se først her, derefter så spørg i jc.
det handler om antal år man har indbetalt til efterløn/fleksydelse, og når han er 32 år kan det nok nåes, men spørg. https://www.borger.dk/Sider/Kan-jeg-...eksydelse.aspx

hvis han er ledig til den tid, så husk at når ledighedsydelse stopper ved 60-61 års alderen er der stor forskel på den ydelse han vil få.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 20:29   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
hvis han er ledig til den tid, så husk at når ledighedsydelse stopper ved 60-61 års alderen er der stor forskel på den ydelse han vil få.
Det passer så ikke at ledighedsydelsen stopper ved 60 eller 61 år...

Man kan få ledighedsydelse hele vejen frem til folkepensionen hvis man ikke går på fleksydelse/efterløn...

Førhen ville man kun kunne få kontanthjælp når man blev 60 ½ år og hvis man var gift...ja så ville man ikke kunne få kontanthjælp pga ægteskabsforsørgelse...

Men det er blevet lavet om med de nye regler i fleksjob og førtidspensions reformen...

Så nu kan man få ledighedsydelse på kontanthjælpsniveau hele vejen frem til folkepensionen og den er IKKE reguleret af ægtefælleindkomst og formue...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 21:38   #4
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Det passer nu ikke helt, at man fra de 60 år kun kan få den laveste ledighedsydelse.

Der står faktisk at fra efterlønsalderen (pt 60 år ) og frem til folkepensionen kan man HØJST få HØJESTE ledighedsydelse i SAMMENLAGT 6 mdr.
D.v.s. at ved fx. korte ledighedsperioder fra de 60 år får man stadig højeste ydelse indtil 6 mdr ledighed er opbrugt. Men så falder hammeren til gengæld også.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 22:31   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ha ha det skal nok passe når du siger det Mik16 ;-)

Du er meget bedre når det kommet til økonomi og fleksjob end jeg er...

Hvorfor jeg måtte ind i denne tråd var alene fordi østerbro skrev at man IKKE kunne få ledighedsydelse efter 60 - 61 år...og det er jo lavet om så man godt kan....hvilket er rigtig godt nyt for dem som ellers ville være kommet under gensidig forsørgelse...

Det var bare for at få denne misforståelse ryddet af vejen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2013, 08:24   #6
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Tak for jeres svar, jeg prøver linket
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2013, 18:45   #7
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mimse Se meddelelser
Der står noget med at man uafbrudt skal have været medlem af a-kasser....
Jo-Ja
Det kommer nu ikke an på om man har været medlem af a-kasse, men om man har indbetsalt til eftererløn.
(Efterløn administreres dog af a-kassen)
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2013, 09:58   #8
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Han har ikke været medlem af en a-kasse siden 2005 og han har ikke indbetalt til efterløn... Kan han så ikke bruge ordningen til noget?

__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2013, 16:03   #9
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det har da været et krav at være medlem af en a-kasse for at kunne indbetale til efterlønsordningen. Til gengæld har der ikke været krav om fagforeningsmedlemsskab.
Du kan læse om fleksydelsesordningen på borger.dk
ttps://www.borger.dk/Sider/Kan-jeg-faa-fleksydelse.aspx?NavigationTaxonomyId=a160b

Sidst redigeret af stampe; 08-07-2013 kl. 16:05.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2013, 16:48   #10
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Opgørelse og pauser

Citat:
Oprindeligt indsendt af mimse Se meddelelser
Han har ikke været medlem af en a-kasse siden 2005 og han har ikke indbetalt til efterløn... Kan han så ikke bruge ordningen til noget?

Man kan bede Ydelseskontoret og a-kassen(de administrerer efterlønsindbetalingerne) om en opgørelse over hvor længe man har indbetalt, og om man har mulighed for at genoptage indbetalingerne.

Personligt betaler jeg, men jeg har desuden mulighed for at "pause" i næsten 5 år, hvis jeg på et tidspunkt skulle få brug for det.
Det handler om at jeg har tilmeldt mig efterlønsordningne den dag den startede.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension