K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-11-2017, 18:27   #1
Oelund-
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2017
Indlæg: 5
Styrke: 0
Oelund- er ny på vejen
Exclamation Kan ikke få forlænget paragraf 56

Hej....
Er ny i dette forum, og er usikker på om mit spørgsmål kan besvares her !
Har gennem 2 år haft paragraf 56 pga migræne ( Har haft den tidl hos anden arbejdsgiver)....
Men på grund at øget sygefravær på min arbejdsplads, vil de ikke forlænge min paragraf 56...
Så hvad gør jeg, kan jeg tilbydes en anden form for ydelse feks nedsat arbejdstid med støtte, el skal jeg bare vente på jeg evt bliver fyret, er det ikke bedre at fastholdes på arbejdsmarked ????
Min arbejdsgiver foreslår afspadsering i stedet for sygefravær , men det kan vel ikke være den rigtige måde at gøre det på?
Hvor skal jeg henvende mig i min kommune el i fagforeningen for at få råd og vejledning
Oelund- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2017, 19:09   #2
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg formoder at det er arbejdsgiveren der nægter at forlænge paragraf 56 og ikke kommunen?
For jeg har ikke hørt om noget maximum antal sygedage man kan have for at få paragraf 56 forlænget.

Har du en ide om hvor mange timer du kan klare om ugen uden sygedage?
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2017, 19:19   #3
Oelund-
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2017
Indlæg: 5
Styrke: 0
Oelund- er ny på vejen
Hej Nørd
Ja det min arbejdsskiver der ikke vil forlænge ��
Og mht til hvor mange timer jeg kan arbejde er det jo svært at svare på, er plaget af formentlig hormonel migræne og nogen uger går det fint og andre ikke-der er desværre ikke det store mønster i det, men tænker da 20 timer el mere arbejder lige nu 32... håber det giver mening ��Er vildt frustrer og det hjælper desværre nok ikke på min migræne ��
Oelund- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2017, 20:05   #4
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Du skal passe på med at fortsætte med at presse dig selv, det har jeg selv gjort og har nu ødelagt men arbejdsevne noget så eftertrykkeligt.

Grunden til at jeg spørger dig om antallet af timer du kan klare er for at finde ud af om du måske er i målgruppen for fleksjob eller om du bare bliver nødt til at gå "normalt" ned i tid.

Jeg ved ikke om du har hørt om/læst om fastholdelsesfleksjob, jeg synes at du skal forsøge at tale med din chef om at gå den vej.
Desværre kan det være svært hvis de ting I allerede har forsøgt ikke er dokumenteret i din personalemappe.
For man skal have arbejdet på at forsøge at fastholde dig i 12 måneder inden man kan forsøge sig med fastholdelsesfleks og hvis din arbejdsgiver allerede nu siger fra kan det jo være et problem.
http://www.cabiweb.dk/fleksjob/fastholdelsesfleksjob/

For at være i målgruppen af fleksjob skal man have nedsat arbejdsevnen med ca. halvdelen, hvilket er omkring 18,5 time, men der skal også tages højde for effektiv arbejdsevne og skånehensyn.
Nogle kommuner tager tallet 18,5 meget bogstaveligt mens andre mener at man godt kan få fleksjob på 25 timer, så det er meget forskelligt.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2017, 20:21   #5
Oelund-
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2017
Indlæg: 5
Styrke: 0
Oelund- er ny på vejen
Uhh det lyder indviklet ! Tænker at hvis jeg bliver ved med at være syg så bliver jeg vel fyret... hvilket jo ikke er godt for hverken mig el min kommune...kan sikker ikke blive i mit job med andre funktioner så det ville nok blive med nedsættelse af min arbejdstid... men hvor pokker skal skal jeg gå hend og gå hjælp til min fagforeninger el kommunen der skal vel forelægge noget jeg kan gå videre med til min arbejdsgiver ...er helt i vildrede
Oelund- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2017, 20:34   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Altså kommunen har jo givet dig en §56...så mon ikke du bør forsøge at gå til dem for at høre hvordan du skal forholde dig til din arbejdsgivers udmeldning..

Så gå op på dit jobcenter eller ring og få en aftale der..

Du kan evt samtidig kontakte din fagforening for at høre hvordan de forholder sig til situationen..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2017, 20:43   #7
Oelund-
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2017
Indlæg: 5
Styrke: 0
Oelund- er ny på vejen
Super, det vil jeg gøre
1000 tak for hjælpen
Oelund- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2017, 20:58   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Følg Webs råd i første omgang....

Kære Oelund-

Bliv her på din tråd fremover, fordi der dukker mange spørgsmål op i fremtiden.

Tag det roligt, fordi nu har du k10 til alle dine spørgsmål.

Du indgår, under ingen omstændigheder, frivillige aftaler om nedsat tid.

Læs lidt på gode råd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Nå, så arbejdsgiver ønsker, du skal bruge afspadsering, trods arbejdsgiver modtager refusion fra første fraværstime fra en §56 aftale.

Hvordan mon man, kommunen og arbejdsgiver, administrerer det?

Information:
http://endo.dk/panelspørgsmål/§56-re...se-pga-sygdom/

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 23-11-2017, 08:32   #9
Oelund-
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2017
Indlæg: 5
Styrke: 0
Oelund- er ny på vejen
Tak Peter....
Min arbejdsgiver ønsker ikke at forlænge min paragraf 56 og mener i fremtiden jeg kan bruge afspadsering ....vil læse det link du har lagt ind og så henvende mig påkommunen så må vi se
Oelund- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2017, 12:14   #10
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Har du snakket med sin fagforening, syntes det lyder mærkeligt at han bare vil stoppe $56 og vil presse dig ud i afspadsering tror ikke det er lovligt
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension