K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2012, 18:21   #1
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
taget fra dr 1
Der kan ligge en stor menneskelig og økonomisk gevinst lige om hjørnet, hvis politikerne ændrer det system, der parkerer tusindvis af unge mennesker med psykiske lidelser på livslang førtidspension. Det skriver Morgenavisen Jyllands-Posten søndag.

Halvdelen kan blive helbredt
Halvdelen kan i løbet af en årrække blive så raske, at de ikke behøver førtidspension, siger overlæge Morten Birket-Smith fra Liaisonpsykiatrisk Forskningsenhed fra Bispebjerg Hospital på baggrund af en analyse af unge med sindslidelser.

LÆS MERE http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/201...5.htm?rss=true

Mund os med Cp kan blive fri ?? af dette handicap ??
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom

Sidst redigeret af Webmaster; 20-02-2012 kl. 19:58. Årsag: Link indsat som loven forskriver skal være der når man kopiere ting fra nettet
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 18:32   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Frygter lidt klap jagt på alle unge pensionister, men der er da nogle som måske ville være beder stillet hjælp,det er tros forfærligt, hvis han har ret og nogle bare er plantet på pension er der jo også socialt ansvars løs.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 19:06   #3
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Nu var der jo ingen tale om det sociale system i det her, egentlig må man sige at hvis det virkelige rigtigt at så mange kan helbredes, så er det jo nærmest et miraklet, der behøver høj prioritet, også fortsat undgå politikerne vender hele miraklet til noget der kan spare penge, for det kræver afgjort penge at redde folk fra at forsumpe i deres psykiske sygdom.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 20:05   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
psykiatrien har ingen ressourcer, som der skal til, for at dem videre i livet
men nu skriver han så arbejde, hvor mange timer er det så

fordi nogen som måske kan arbejde i 15-20 timer efter en massiv i behandling
de kan ikke få fleksjob, for dem skal der også skæres ned til benet på.

jeg kan og komme nok aldrig til se hvordan en ny refom kommer til at hænge sammen

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vej86 Se meddelelser
Mund os med Cp kan blive fri ?? af dette handicap ??
husk det er fysisk og det er ikke det han snakker om
udelukkende psykisk lidelser
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 20:20   #5
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
psykiatrien har ingen ressourcer, som der skal til, for at dem videre i livet
men nu skriver han så arbejde, hvor mange timer er det så

fordi nogen som måske kan arbejde i 15-20 timer efter en massiv i behandling
de kan ikke få fleksjob, for dem skal der også skæres ned til benet på.

jeg kan og komme nok aldrig til se hvordan en ny refom kommer til at hænge sammen


Ihvertfald ikke som en spare reform!! Der skal investeres for at kunne spare på sigt. At bare spare uden investeringer vil tabe så mange på gulvet og fratage mange mennesker et anstændigt liv. Det er rigtig trist!
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 20:31   #6
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Nej cp er også kognitiv for nogle er 90% af cpèn kognitiv
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 20:40   #7
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af §ABC Se meddelelser
Nu var der jo ingen tale om det sociale system i det her, egentlig må man sige at hvis det virkelige rigtigt at så mange kan helbredes, så er det jo nærmest et miraklet, der behøver høj prioritet, også fortsat undgå politikerne vender hele miraklet til noget der kan spare penge, for det kræver afgjort penge at redde folk fra at forsumpe i deres psykiske sygdom.
hørt!!

Folk med diverse 'apartheder' kan for fleres vedkommende godt passe en mindre tjans, og dermed bevare en menneskelig værdighed og noget livsindhold.

Hvordan der så skal sorteres og vurderes i den brogede flok, er en anden snak...
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 21:56   #8
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
gad vide om det så også gælder os unge der har været i "udvikling" i årevis allerede!!! og som er mod slutningen!!!

er simpelthen så angstprovokerende med den nuværende debat om unge på ftp når man er 27 og bange for at blive holdt på lav ydelse yderligere 10 år i deres såkaldte udvikling! der bliver en masse selvmord det er sikkert og vidst!
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 00:13   #9
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jeg tænker da, at han bestemt har fat i noget, selvom jeg ikke skal kunne sætte procenter på.
I min tid i sygedagpenge, der kunne jeg mærke tydelig forskel på de forløb, hvor borgeren fik psykiatrisk/psykologisk behandling ift. dem der ikke gjorde! Både i forløbenes længde, men også ift. hvor folk endte henne rent forsørgelsesmæssigt.
Der gives jo bestemt ingen garantier, fra min side i hvert fald, men jeg synes faktisk det giver sig selv, at kan man få den rette psykiske behandling med det samme, så vil det da selvfølgelig give det bedste resultat, ligesom et brækket ben helt sikkert bliver bedre i længden, ved at få lagt gips på med det samme.

Ved godt det klinger negativt i alt det med reformen, som jeg personligt/fagligt også afventer med et vist tilbageholdt åndedræt, men det er nu ikke alt jeg kan være uenig i, og gode tiltag, som ville kunne forhindre folk i at komme på førtidspension, ville jeg til enhver tid byde velkommen!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 00:44   #10
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Thumbs down

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vej86 Se meddelelser
Halvdelen kan i løbet af en årrække blive så raske, at de ikke behøver førtidspension, siger overlæge Morten Birket-Smith fra Liaisonpsykiatrisk Forskningsenhed fra Bispebjerg Hospital på baggrund af en analyse af unge med sindslidelser.
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vej86 Se meddelelser
Professor i klinisk psykiatri ved Aarhus Universitet Poul Videbech vurderer, at lidelser som angst og depression kan helbredes i 70-80 procent af tilfældene, mens for eksempel skizofreni er mere problematisk.
Gør lige opmærksom på, at det er nok ikke helt tilfældigt, at netop disse læger bliver bedt om at ytre deres mening, for at bearbejde Den Offentlige Mening, forud for den bebudede lovgivning.

Både Morten Birket-Smith og Poul Videbech har været mest aktive i speciale "hypokondri" (Funktionelle Lidelser), så jeg er ikke det mindste i tvivl, at her ligger der et skjult budskab om, at både disse læger og politikere - i virkeligheden - vil behandle disse unge mennesker, som om de er hypokondere.

At støtte initiativet på denne baggrund er det samme som at være enig i, at største parten af unge psykisk syge er hypokondere. Det skal der nok komme meget skidt ud af.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aktiviteter for pensionister Supercarla Nyttigt at vide for Førtidspensionister 24 28-11-2011 15:19
Køb af hus for pensionister martinper Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 17-07-2009 01:06
Førtids- pensionister tvinges i job Stella Fremtiden for fleksjob og førtidspension 5 02-01-2009 03:54
sygedagpenge pensionister MORFI Dit og Dat 1 28-10-2008 23:42
Pensionister betaler for skattelettelser Stella Politik og Samfund 31 04-09-2007 14:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension