K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-01-2012, 23:51   #1
stiglic
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2011
Indlæg: 38
Blog Indlæg: 4
Styrke: 13
stiglic er ny på vejen
Advokat-hvordan

Hej
Jeg vil lige høre om man kan få en god advokat som kan hjelpe i førtidpensio eller flexjob sager.
Er der nogen herinde som har erfaring om man stå bedre med avokat eller hvordan.
Jeg synes ikke min a-kasse kan gør ret maget ud over at rådgive mig.
stiglic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 01:36   #2
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Det kommer an på hvad du vil bruge den advokat til.
Det er ikke det samme som en socialrådgiver. Du bliver nok nødt til at forklare dig lidt nærmere.
Har du prøvet at kontakte din fagforening?
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 07:59   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Ud fra det jeg har læst på K10 er der vist mange, der har følt, at de penge de har betalt til en advokat kunne være brugt bedre.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 10:13   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Der er ofte stor forskel på hvad en advokat kontra en privat socialrådgiver kan tilføre en sag.

Socialrådgiverne har den store kompetence at vi er uddannet til at forstå de vurderinger der er i en given sag, samtidig med at vi har utroligt meget Jura med i bagagen (inden for social lovene)
De fleste jurister har INTET begreb om hvorfor der bliver lavet forskellige vurderinger, i f.eks. en ressourceprofil, men generelt har de en del mere jura-viden, dog sjældent indenfor social jura, der har vi socialrådgivere en del mere pensum...

Advokater har også større muligheder for at køre en decideret sag mod kommunen. Men her skal sagen så være principiel, ellers kommer du selv til at stå med hele regningen hvis i ikke får ret ved domstolene...

Og som en bi note er der oftest også stor forskel på timelønnen...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 12:05   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Har KUN positivt at sige om brugen af Advokat i min mands sag...hvis altså lige man ser bort fra timelønnen

Vi havde simpelthen ikke andre alternativer da det prellede totalt af på sb, chef, Borgmester og lign personager at min mand fastholdt de ulovlige tiltag der skete i hans sag.

Advokatens ord havde magt, også i Ankenævnet, det havde min mands egne ord tilsyneladende ikke, skønt han ikke sagde andet og mere end Advokaten sagde

(Jow jow, vi er alle lige for loven!)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 17:26   #6
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Der er jo flere herinde, og helt sikkert også rigtig mange "ude i det rigtige liv", der har haft stor glæde af en advokat indover... -fx også denne person:

http://avisen.dk/_docs/Udskrift-af-dombogen.pdf

Har selv "tjent" flere hundrede tusinde kroner på en advokat udgift på kr. 17.600,-


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 16:14   #7
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Der er jo flere herinde, og helt sikkert også rigtig mange "ude i det rigtige liv", der har haft stor glæde af en advokat indover... -fx også denne person:

http://avisen.dk/_docs/Udskrift-af-dombogen.pdf

Har selv "tjent" flere hundrede tusinde kroner på en advokat udgift på kr. 17.600,-


.

Til nærmere info:

De flere ...hundrede tusinde kroner... er sygedagpenge og ledighedsydelse i 5 år og 3 måneder, et beløb på knap 1/en million før skat og godt 600.000,- efter skat... -og det krævede kun 3 "dyre" breve fra en advokat

Og når man ikke er berettiget til kontanthjælp, er det jo penge lige ned i foret


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 16:22   #8
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Dem jeg har kendskab til kan jeg kun sige, at det er fuldstændig ligegyldig om det er advokat, privat sagsbehandler eller Fanden selv der kører kontakten til kommunen her. ALT preller af, for her er mantraet åbenbart, at går den så går den, så alt kommer åbenbart pr automatik en tur forbi BAN.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 16:30   #9
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
Dem jeg har kendskab til kan jeg kun sige, at det er fuldstændig ligegyldig om det er advokat, privat sagsbehandler eller Fanden selv der kører kontakten til kommunen her. ALT preller af, for her er mantraet åbenbart, at går den så går den, så alt kommer åbenbart pr automatik en tur forbi BAN.

Hmmm, nu er omdrejningspunktet jo ikke om sagen ender i BAN, eller ikke!

Dét, der er det spændende i udfaldet af sagerne er vel; resultatet ???


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 16:34   #10
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
Dem jeg har kendskab til kan jeg kun sige, at det er fuldstændig ligegyldig om det er advokat, privat sagsbehandler eller Fanden selv der kører kontakten til kommunen her. ALT preller af, for her er mantraet åbenbart, at går den så går den, så alt kommer åbenbart pr automatik en tur forbi BAN.
Ja, det har du ret i, derfor findes der domstolerne som afklarer tvister.

Men alle disse begrænsninger som findes i retssystemet , man kan slet ikke varetage sine sager uden en advokat.

Jeg har været utilfreds kun med en advokat, som jeg brugte til afklaring af en sag. De andre advokater har været for mig guld værd i kroner og øre.

Men der er mange brodne kar blandt advokater, derfor skal man forhøre sig godt om, før man beslutter sig til, at betale advokatens timeløn.

Jeg kan slet ikke forestille mig et liv uden vished om, at jeg har en advokat, som jeg kan stole på.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Advokat Blondie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 109 11-01-2013 18:35
Advokat Wibsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 20-10-2011 14:04
Advokat! raunde Alt det andet 1 23-02-2010 15:14
Advokat ja-ma Spørgsmål ang fleksjob 13 23-09-2008 19:19
Advokat Hejdien Politik og Samfund 0 18-05-2008 11:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension