K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-01-2012, 20:05   #1
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
Jeg har idag fået dette svar fra min sagsbehandlers leder:

Beskæftigelsesindsatslovens § 74 giver ingen mulighed for at bevilge et individuel kompetenceafklaringsforløb eller ½ dags forløb til borgeren, hun er ikke ansat eller kan dokumentere at hun skal ansættes i fleksjob.
Hun har brugt sin ret jf. samme lovs § 73B til op til 6 ugers selvvalgt uddannelse.
Hun er derudover ledig i mere end 12 måneder og skal henvises til anden aktør jf. § 73c.

Venlig hilsen
XXX

jeg har været ansat i kontor i 3 år og blevet arbejdsløs. Det sidste år har jeg søgt som e gal både kontor og andre stillinger men som alle ved er der rift om jobs! Og som ufaglæret bliver jeg lagt nederst i bunken. derfor har jeg bedt kommunen om at bevillige jeg som minimum kan få aflaret de realkompetencer jeg har og få papire på det så jeg ikke er helt ude i kulden som arbejdsløs flexer! Men nej de vil heller punge penge i 2. akør istedet for at opkvalificere mig. Kan de virkeligt nægt med arme og ben og nærmest sørge for jeg ikke har et job?

det skal siges beløbet til afklaringen er omkring 200kr for en halv dag og 400 for en hel og indtil videre drejede det sig om en halv dag!
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 20:44   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Ja, § 74 gælder kun for dem som allerede er i job, eller som skal starte i et.

Men husk på denne i § 73 når du skal til anden aktør:
Stk. 3. Personen skal have mulighed for at vælge mellem flere aktører.
Det vil sige at de SKAL give dig flere valgmuligheder...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 21:52   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du skulle have brugt de 6 ugers udannelse inden for de 12 mdr. ledighed ellers kan man ikke få dem.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2012, 01:08   #4
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
ok

Men kan det passe der ikke kan findes dispensation eller at opkvalificerende kurser omgørs til aktivering istedet på at snide penge ud på at holde mig arbejdsløs?
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2012, 10:21   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Kort og godt ja.

man vudere hvis folk ikke tager sig et kursus inden for de første 12 md er det som så med intr. så er der kun aktivering.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2012, 10:40   #6
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
Men jeg har brugt retten og 12 måneder senere stadig arb løs....
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2012, 11:35   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
http://www.sr-bistand.dk/netbrevkass...var.asp?id=540

så ja kun 6 uger kursus og ikke mere
hvis man vil tage uddannelse eller skifte til noget andet, så er man på lige fod med raske og ude af systemet.
kommunen har ingen pligt til at give uddannelse eller andet som kan forbedre dine chancer for at få et job.
er helt enig i aktivering er helt lige meget og spild af penge.
men kommunen har desværre ingen muligheder for et større udannelse forløb
når man er på fleks
så hedder det revalidering
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2012, 19:33   #8
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
Ok så må jeg forklare igen det drejer sig IKKE om en udannelse men en afklaring på faktiske kunnen og så få papire på det? Vi taler ikke lange eller korte udannelse men en halv dags afsættelse til at få papire på en udannelse man har i praksis. for at kvalificere til job det kan jeg ikke se er at stille på lige linie med raske
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2012, 19:47   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
jeg forstå ikke rigtig hvad du mener

du skriver
afklaring på faktiske kunnen og så få papire på det
du har vel lavet et cv og hvis du ikke har nogen uddannelse, så kan du jo ikke skrive det.

går da udfra du har lavet et cv med en jobkonsulent, hvor man skriver dine kvalifikationer ned. alså dine erfaring fra tidligere job.
du har måske også haft løbende kursus
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2012, 02:45   #10
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg fanger den heller ikke, du starter med at skrive du INGEN udd har (inden for faget) men slutter med at skrive at du bare skal bruge en halv dag for at få en udd.

Inden har du taget noget modul tam tam (og så er det udd) eller også er det noget opkvalificerende noget altså et kursus og kursus er IKKE det samme som udd.

Og lige gyldigt er du stillet som en rask, altså kursus holdes inden for det første år som ledig uanset hvor kort tid det tager og udd er inden som alle andre eller ved at søge revalidering.

Så det er en mulighed at søge revalidering, til en rigtig udd inden for faget, dog må det ikke vare under 18 måneder og skal som udgangspunkt være en SU berettiget udd.
MEN du har så rimelige chancer for at få tilkendt reva din arbejdsevne er nedsat og det højner dine chancer betydeligt for at få et job.

En anden mulighed er at søge andre typer af jobs, som flekser er man jo altså ikke afklaret kun i forhold til en type fag, og det antages at du kan klare andre fag.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det er virkeligt svinsk og sørgeligt Abraxus Politik og Samfund 3 26-09-2012 16:44
Kan det virkelig passe?. Tullee Alt det andet 17 29-10-2010 10:55
kan det virkelig passe !! Garfield Dit og Dat 17 06-10-2010 18:22
kan det virkelig passe? jensen79 Spørgsmål ang fleksjob 34 15-03-2010 14:30
Kan det virkeligt passe? Kims Dit og Dat 10 19-04-2007 10:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension