K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2015, 14:44   #11
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Følgende om Holland er bl.a. at finde på nettet:

Citat:
Hollænderne har foretaget meget drastiske ændringer i deres førtidspensionssystem igennem
1980’erne og 1990’erne, hvilket bunder i at deres problem er større end f.eks. danskernes. Hollænderne
havde bragt sig selv i en meget svært situation, idet deres system har været administreret af arbejdsmarkedets
parter, der – groft sagt - har brugt ordningen som efterløn og arbejdsmarkedspension.
I Holland var det tidligere muligt at få førtidspension, når man havde mistet helt ned til 15 procent af
arbejdsevnen, hvilket i sagens natur var meget dyrt for systemet.
http://www.ae.dk/files/arkiv/velfaer...nsioner-av.pdf - side 5

Jeg kan ikke lige se, hvordan man skal kunne sammenligne det hollandske system med det danske. Specielt efter reformen i 2003 (bemærk at rapporten ovenfor er fra 1999 - altså før reformen), hvor det ikke længere er diagnosen, men arbejdsevnen, der er gældende for, om en ftp kan tildeles eller ej. Jeg kan derfor heller ikke se, hvad en generel genvurdering af alle ftp'ere skal kunne give, da jeg tror det antal af eventuelle frakendelser af ftp ikke måler sig med den arbejdsmæssige eller økonomiske indsats , der kræves...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2015, 16:23   #12
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
lA Cuere



Regler før 2093 kender jeg ikke ret godt , hvad der kræves for FTP dengang

Du er forud tidsmæssigt, vi er ikke nået til år 2093 endnu. Thi hi.

Der lever vi nok ikke mere. Ps. Regner med der sku stå år 2003, at der må have sneget sig en taste fejl ind.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2015, 16:30   #13
foetsie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2010
Indlæg: 119
Styrke: 14
foetsie er ny på vejen
For mennesker som er syge eller på førtidspension er det hollandske system et mareridt - stort set ikke eksisterende længere - det er nu en statslig styret organ der foretager alle vurderingen v. ledighed, sygdom, fleks/førtidspension, og det er statens mænd/kvinde du kæmper med og tro mig det er lige meget hvad du fejler - deres motto er: DU KAN ARBEJDE - TEORETISK, om du så også finder eller får et job er DIT PROBLEM IKKE STATENS.

Det kaldes nu at borgeren PARTICIPERER - læs: sejl i din egne sø og belast ikke samfundet.

Nu er NL meget liberal styret end DK er og forhåbentlig nogensinde vil blive.

Hvis man synes forslaget fra DA er slem så er den ikke så grov som reglerne er i Holland - og jeg taler ud af erfaring

Kan uendelig mere skrive om de forskelle der er mlm. NL / DK men det er og bliver lidt at sammenligne æbler med pærer - da landets styresystemer er forskellige.
foetsie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2015, 17:33   #14
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
lA Cuere

Smiler . Godt du har humor , det er skønt i disse tider

Du har ret , jeg skrev forkert årstal og har rettet det . Beklager


foetsie

Det var mig der spurgte om det hollandske system, kan bare huske der var ballade og de revudereðe . Ikke så meget mere kan jeg huske .

Jeg tror trods alle kampe man skal være glad for at leve i dk . Trods alt det der sker .
Siger derned ikke tingene bliver mere retfærdige af den grund , siger bare mange rundt i EU har det langt værre end os . Det er trist

Stribe FTP

Sidst redigeret af stribe; 07-04-2015 kl. 17:37.
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2015, 18:02   #15
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Udmeldingen fra DA er blot et udtryk for at de ikke har noget seriøst at beskæftige sig med og derfor ser frem til at skåle fadbamser med "den rene løkke" ...


Er man bare lidt kvik i roen, så sætter man DA's udmelding ind i en helhedskontekst og stiller spørgsmål ved HVORFOR DA kommer med sådan en udmelding.

Det handler måske et eller andet sted om, at når alle glor i retning af overførselsindkomster, så er det nemmere for DA's medlemmer uset at liste kapitalrovet ud af bagdøren.

Citat:
8,6 procent

Hvis virksomheder afskæres fra at snyde i skat, vil selskabsskatten i EU kunne sættes ned fra nu i gennemsnit 24,1 procent til blot 8,6 procent. Det vel at mærke uden at statskasserne mister indtægter. Det fremgår af beregningerne fra Tænketanken Europa.
Kilde http://www.avisen.dk/taenketank-ryd-...ls_315857.aspx
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2015, 18:36   #16
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 627
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Det er netop en politisk beslutning, at det er de svage i samfundet der skal betale.

Som Timeguest begrunder, så er der ingen firmaer der betaler i nærheden af det de skulle. I sær ikke de store udenlandske, må her klappe i mine hænder over det store samfundssind store danske firmaer udviser, hvor mærsk, lego, grundfoss bidrager væsentligt til det danske samfund.

Der er som sagt, alt for mange firmaer der snyder, også dem der er medlem af DA, 2/3 af alle firmaer i Danmark betaler ikke selskabsskat

Det er en politisk beslutning, at det skal være sådan og når man så tænker på, hvad de modtager i støtte fra det danske samfund, så tror man det er løgn.

Forstil jer, at 2/3 af de danske lønmodtager ikke betalte indkomstskat

Godt at stille spørgsmålet, HVORFOR kommer DA med sådan et asocialt og urimeligt forslag, mit bud er, de vil ikke have vi får sandheden at vide.

Hvis firmaer betalte det i selskabsskat som de skulle, så ville vi ikke skulle skære ned overfor de svage, børnene, de ældre, de syge osv. i dette samfund

Det er den lille mand i Danmark der bidrager med mest og husk det næste gang vi skal stemme
Reno er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 07-04-2015, 22:07   #17
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
le cuere

der er ikke sat nogen ydelser ned før, heller ikke med den nye reform

men det er rigtig at en førtidspension ikke stiger lige så meget de næste 5 år fra 2016, som den plejer at gøre

det betyder at alle på en førtidspension bliver fattigere
så hvis man så også tager 4000 kr.
så går det da helt galt


sjovt nok da der ikke et ord omkring det på tv2, udelukkende dr1
altså tv avisen

Samt at formanden for DA, mente at folk som ikke kunne arbejde overhovedet stadig skulle have fuld pension
med den nye reform af førtidspension må man sjovt nok ikke have nogen arbejdsevne

Sidst redigeret af MTVRV1; 07-04-2015 kl. 22:12.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2015, 23:27   #18
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Reno Se meddelelser
Det er netop en politisk beslutning, at det er de svage i samfundet der skal betale.
Det bliver svært at modsige ...


Citat:
Godt at stille spørgsmålet, HVORFOR kommer DA med sådan et asocialt og urimeligt forslag, mit bud er, de vil ikke have vi får sandheden at vide.
Hr. direktør i Dansk Arbejdsgiverforening Jørn Neergard Larsen forsøger sig blot i rollen som tryllekunstner.

Sturt, sturt nummer ...

Medens publikum har fokus på hans ene hånd, har han (og DA-medlemmer) tænkeligt den anden hånd dybt nede i "fælleskassen".


Citat:
DA-direktør: Danmark fremstår virkelig som et taberland
Kilde: http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2015/04/07/121039.htm

Og det kan man jo kun give ham ret i når man:

1) ikke formår at opkræve skat hos en række virksomheder og stoppe flugten af kapital til skattely igennem fx Luxembourg-finten,

2) ikke allerede har oprettet et lovpligtig register for opmåling af arbejdsbehovet og

3) giver mennesker som Hr. direktør i Dansk Arbejdsgiverforening Jørn Neergard Larsen al for stor medieopmærksomhed på et tvivlsomt grundlag.



Hr. direktør i Dansk Arbejdsgiverforening Jørn Neergard Larsen skal være velkommen i den offentlig debat igen, når ovenstående 3 punkter er udbedret!


Hvis arbejdsbehovet fx ikke kan dokumenteres til stede igennem et lovpligtig register over virksomhedernes arbejdsbehov, så er og bliver det en useriøs diskussion og man må antage, at der i stedet er en skjult agenda i Hr. direktør i Dansk Arbejdsgiverforening Jørn Neergard Larsen udmelding.
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2015, 00:11   #19
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Post Eller stuur stuur nummer

Ikke kan få ret mange af DA's medlemmer til at udvise "socialt ansvar"- og dermed rent faktisk ANSÆTTE, nogen fra de åh så dyre udskældte grupper- På trods af tilskud og andet bras.

De vil godt have *billig* arbejdskraft (østeuropæere), eller folk i evighedspraktik - men faste jobs? Nope. Deres våde drøm er vel, at ansætte folk i deltidsjobs undertakseret, så er det jo bare de *ansattes* problem: De kan da bare passe TO deltidsjobs... Ligesom i USA.

De har fået knald i låget i DA. Men os med overførselsindkomster må vel indse, vi er en slags andenrangs mennesker i vores eget land.

Hvis nu de der firmaer begyndte at betale deres selskabsskat? Nå nåj SKAT har de også trukket tænderne ud på- hvorfor skal jeg forresten betale restskat? De ved, da hvad jeg får- og har i lån? (Variabelrente til nu 16(!) % startede på 10% før Finanskrisen- til tvungen septictank ). Og min pension er steget med 14 kr/mdr.

Vi har det da for sjovt! Kan jeg mon slå telt op på DA'formandens grund, når huset ramler sammen fordi, der ikke er til vedligehold?
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2015, 01:03   #20
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pinny Se meddelelser
Ikke kan få ret mange af DA's medlemmer til at udvise "socialt ansvar"- og dermed rent faktisk ANSÆTTE, nogen fra de åh så dyre udskældte grupper- På trods af tilskud og andet bras.
Behovet for arbejdskraft vil jo fremgå af et arbejdsbehovsregister som arbejdsgiveren lovpligtes til at indberette arbejdsbehov til.

Kan behovet ikke dækkes af de såkaldte arbejdsparate, kan vi begynde at diskutere, hvordan vi så kan sikre en dækning af arbejdsbehovet.

Indtil et sådan arbejdsbehovsregister er oprettet, er og bliver den diskussion DA forsøger at løbe igang på bekostning af Danmarks svageste grupper både useriøs og under lavmål.


Citat:
De har fået knald i låget i DA.
De tænker vel blot at de er nogle snu banditter i jakkesæt, der nok skal få kringlet en profitmaximering til viksomhederne - koste hvad det vil for alle andre.


Citat:
Hvis nu de der firmaer begyndte at betale deres selskabsskat?
Du må da ha' drukket af natpotten ... skat er kun en udgiftspost!


Citat:
Vi har det da for sjovt! Kan jeg mon slå telt op på DA'formandens grund, når huset ramler sammen fordi, der ikke er til vedligehold?
Hans kone skulle vist iflg. BT være gået på efterløn, så hun tager sikkert gerne et bi-job hos dig, så du kan få vedligeholdt hytten - alle der kan skal jo arbejde - husk det!

En dårlig ryg er ingen hindring!

Men et evt. krav om "sort arbejde" er naturligvis!
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension