K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-03-2015, 20:48   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er helt sikket en almindelig standardskrivelse

man skal huske at så længe man ikke er tilkendt pension eller indstillet til pension
så er målet stadig job eller uddannelse på almindelig vilkår eller fleksjob

så kan altså ikke se noget absurd i det
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2015, 00:42   #12
Hovedpine
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2013
Lokation: København
Indlæg: 21
Styrke: 11
Hovedpine er ny på vejen
Tak for alle svarene

Hvad angår det med job osv. er man jo efterhånden vandt til det.

Jeg har dog ikke givet udtryk for, at jeg ønsker at modtage råd og vejledning vedrørende ansøgning om førtidspension på det foreliggende grundlag, men ansøgt om førtidspension på det foreliggende grundlag.

Under alle omstændigheder regner jeg ikke med alverden. Det bliver nok noget ressourceforløb af en art i denne omgang, og så kan kommunen jo koge suppe på det nogle år.
__________________
Arbeit macht frei
Hovedpine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2015, 08:43   #13
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hovedpine Se meddelelser
Tak for alle svarene

Hvad angår det med job osv. er man jo efterhånden vandt til det.

Jeg har dog ikke givet udtryk for, at jeg ønsker at modtage råd og vejledning vedrørende ansøgning om førtidspension på det foreliggende grundlag, men ansøgt om førtidspension på det foreliggende grundlag.

Under alle omstændigheder regner jeg ikke med alverden. Det bliver nok noget ressourceforløb af en art i denne omgang, og så kan kommunen jo koge suppe på det nogle år.
Men hvilken paragraf har du søgt efter og har du kvitering på at de har modtaget og opfattet din ansøgning som en ansøgning...

For så lyder brevet lidt underligt, for så skal du jo istedet indkaldes til udfyldelse af papirer til rehabiliterings teamet

Husk at har du søgt på det foreliggende, så kigger rehabiliterings teamet ikke på ressourceforløb m.v men kun på om de støtter din ansøgning eller ej.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2015, 10:22   #14
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Kære Hovedpine

det er meget vigtigt at du kender til § omkring det at søge pension selv.

se dette link til DUKH

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...on-pa-to-mader

hvis du kun ønsker at kommunen skal tage stilling til om du skal have fp eller ej, så er det en §17 stk 2 du søger ( du skal bide mærke i stk 2 . )

hvis du kun søger § 17 er det også på foreliggende men så kan kommunen også kigge på andre muligheder eks. ressourceforløb.

derfor er det også vigtigt, som Gisne skriver, at du beder om en kvittering på hvad det er du har ansøgt om.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2015, 15:02   #15
Hovedpine
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2013
Lokation: København
Indlæg: 21
Styrke: 11
Hovedpine er ny på vejen
Undskyld det sene svar. Føler mig til tider magtesløs og rystet over at være oppe mod dette bureaukrati fra helvede.

Men altså: en ansøgning om førtidspension på det foreliggende grundlag, er vel - ja - en ansøgning om førtidspension på det foreliggende grundlag eller findes der flere måder at gøre dette på?

Hvad angår ressourceforløb, er denne syltekrukke vel netop opfundet til folk som mig, der er i "fare" for at komme på ftp?

Jvf. fx:
"Førtidspension er nu primært målrettet personer over 40 år. Men som udgangspunkt skal de også først deltage i et ressourceforløb. Hvis det helt åbenbart ikke tjener noget formål at forsøge at udvikle arbejdsevnen, kan kommunen tilkende førtidspension, uden at borgeren først har været igennem et ressourceforløb."

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...0fremover.aspx
__________________
Arbeit macht frei
Hovedpine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2015, 15:13   #16
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det har betydning efter hvilken paragraf du har søgt efter om rehabiliterings teamet kigger på andet som ressourceforløb eller om de kun tilkendegiver om de støtter din ansøgning eller ej.

Altså er der søgt efter paragraf 17 stk. 2 = de tager kun stilling til om de støtter din ansøgning eller ej og intet andet

Er der søgt efter paragraf 17 = kan de vælge at kigge på andre muligheder som fx. Ressourceforløb også.

I hvertfald er min egen erfaring efter en tur gennem systemet at så længe det ikke er papirer på at ens arbejdsevne er uden udviklingsmuligheder, ja så er det op af bakke. Først da jeg havde papir på at der ingen udviklingsmuligheder er gik fp igennem.

Måske du netop er indbudt til møde, fordi jobcenteret også er i tvivl om præcis hvordan du søger fp.

Har du kvitering på at de har modtaget din ansøgning?
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2015, 15:34   #17
Hovedpine
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2013
Lokation: København
Indlæg: 21
Styrke: 11
Hovedpine er ny på vejen
Tak gisne

Nej, har ingen kvittering, men det må jeg jo skaffe så, og ja måske... Må jo hører min sagsbehandler, hvad der i det hele taget foregår...
__________________
Arbeit macht frei
Hovedpine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension