K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-04-2012, 10:55   #11
asti
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Lokation: nordjylland
Indlæg: 83
Styrke: 13
asti er ny på vejen
Hej

Ledighedsydelse er det kontanthjælp eller sygepenge
asti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2012, 11:01   #12
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Ledighedsydelse er det du får når du er godkendt til fleksjob og enten er syg eller uden fleksjob.

Kommer man i fleksjob fra kontanthjælp skal man have været ansat i 9 mdr før man er berettiget til ledighedsydelse.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2012, 16:05   #13
jansørensen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2011
Indlæg: 29
Blog Indlæg: 3
Styrke: 14
jansørensen er ny på vejen
tak for svar,syntes det umidbart er svært at læse hvilken paragraf der gælder her for mig,men det må nævnet jo vide hvor jeg har sendt klagen ind til,ved at de ikke kan modregne hvis det er erhvervsevnetab erstatning,kan bare ikke forstå hvis man bliver trukket i ledighedsydelsen ved tabt arbejdsfortjeneste,hvad er så ideen i at få tabt arbejdsfortjeneste når der bliver modregnet i det,det er jo netop det man har tabt ved ikke at kunne gå på arbejde at man får det,har osse læst hos en advokat at såfrem man bliver modregnet i en ydelse,kan man forlange-kræve at forsikringsselskabet skal betale det beløb der bliver modregnet i ydelsen,jeg har en advokat på som der kører sagen for mig ang, ulykken,så vi må se hvad der sker,fortsat god dag til alle
jansørensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2012, 16:23   #14
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Det slår mig lige - der er måske forskel på tabt arbejds fortjeneste og erhvervsevnetab.

Måske der er nogen der ved det???
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2012, 16:49   #15
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Ja, der er forskel på tabt arbejdsfortjeneste og tabt erhvervsevne.

Erstatning for tabt arbejdsfortjeneste, får du kun indtil din table erhvervsevne er gjort op.
Jeg ved ikke hvordan jeg skal forklarer det. Men det må vel være noget med, at tabt erhvervsevne er en erstatning for den erhvervsevne du har mistet.
Hvorimod tabt arbejdsfortjeneste er i forhold til det du tjente, da du kom til skade, og det er jo forskelligt, alt efter hvilket job du har. (Giver det mening?)

Et andet godt spørgsmål til Jan:
Hvordan er din tabte arbejdsfortjenenste regnet ud?
Er det med, eller uden det tilskud du får fra kommunen?
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2012, 16:58   #16
jansørensen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2011
Indlæg: 29
Blog Indlæg: 3
Styrke: 14
jansørensen er ny på vejen
ja der er forskel,tabt arbejdsfortjeneste er det tab der har været ved at man ikke har kunne arbejde i en periode ved feks en arbejdsskade eller en ulykke,kan osse få det hvis man feks har et meget syg familemedlem,barn feks, erhvervsevne tab er det tab som har mistet ved feks en skade-ulykke m,m, har man feks før ulykken-skaden kunne arbejde 20 timer ved feks et fleksjob og efter skaden kun kan arbejde 10 timer, er erhvervevne tab ca 50 procent,dog med fradrag hvis man feks er fleksjobber,og har en varig sygdom-nedsættelse af ens arbejdeevne i forvejen før skaden,sådan har jeg læst mig til,men andre må gerne rette mig..loven er jo lidt svær at læse ind imellem
jansørensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2012, 17:29   #17
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Men Jan, Jeg mener:
Har forsikringsselskabet regnet din tabte arbejdsfortjeneste ud, med det kommunale tilskud? Eller uden det kommunale tilskud?
Var du ikke i fleksjob da du kom til skade? Eller er der noget jeg har misforstået?

Jeg er bare nysgerrig.
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2012, 23:05   #18
jansørensen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2011
Indlæg: 29
Blog Indlæg: 3
Styrke: 14
jansørensen er ny på vejen
hej,beklager det sene svar,jo jeg var i fleksjob da jeg kom til skade ved en trafikulykke,i den beregning-beløb jeg har fået for tabt arbejdsfortjeneste er incl, tilskud fra kommunen,dvs at jeg arbejdet i fleksjob i 20 timer ugentlig og fik ca 20 000 brutto i månedsløn hvor så virksomheden fik tilskud af kommunen til min løn,der er så blevet lagt 25 procent oveni fra feriepenge og pensionopsparing m.m.i den samlede udregning.
jansørensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 11:23   #19
asti
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Lokation: nordjylland
Indlæg: 83
Styrke: 13
asti er ny på vejen
Til Tumnus

Janen så har det vel ikke noget at gøre med at man er på sygedagpenge ,og at kommunen søger førtidspention,jeg kan få sygedagpenge til november,så har jeg gået i et år,og de har lovet mig at jeg får svar til juni om jeg får førtidspentionen.
asti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 11:53   #20
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg misforstod dit indlæg, læste det måske for hurtigt (sker så tit for mig)

Jeg får selv for erhvervsevnetab - og det var det jeg svarede på.

Beklager
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Modregning i ledighedsydelse (tab af erhvervsevne) Tante12 Spørgsmål ang fleksjob 21 23-06-2015 14:09
MIN ledighedsydelse 2013, modregning af egenpension i ledighedsydelse Fyret2011 Alt det andet 4 04-02-2013 19:38
vedr. modregning i ledighedsydelse. energizer Alt det andet 19 15-03-2012 12:30
Modregning i ledighedsydelse OBS ! Knopf Spørgsmål ang fleksjob 1 31-12-2011 00:02
Modregning i ledighedsydelse lisser Spørgsmål ang fleksjob 1 30-12-2011 02:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension