K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2012, 23:46   #21
hej
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 85
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
hej er ny på vejen
Question Opdatering af min situation og spørgsmål

Jeg har været sygemeldt og modtaget sdp siden medio aug. 2011. Jeg har været i virksomhedspraktik i 8 uger, som sluttede i feb. og har siden været til en fys.samtale og psyk.samtale i jobcenteret, mhp at tackle kroniske smerter. Det var faktisk ok. Jeg træner fortsat i et fitnesscenter, efter et træningsforløb i kommunalt regi, så godt jeg nu kan. Jeg har stadig smerter, og de kommer og går og er nogle gange værre end andre gange. Jeg har fået noget muskelafslappende medicin, som min læge mente, jeg kunne have gavn af sammen med smertestillende med.
Ind imellem, hvis jeg ikke har haft ondt i f.eks 3 dage (meget længe), tror jeg nærmest, at jeg er kureret og kan vende tilbage til normalt arbejdsmarked igen, og har forslået sb en revalidering. Jeg har overvejet noget med kontor.Hgv 1 år og derefter 2 år som voksenelev (hvis det da ellers er muligt at finde elevplads)
Jeg har talt med en soc.rdg. fra min fagforening, som råder mig til at gå efter en revalidering. "Man skal have prøvet revalidering før evt fleksjob er en mulighed". Jeg er bare så meget i tvivl, om jeg kan klare det. Hvad hvis det ikke går? Jeg har været til reumatolog, og han foreslår "lettere arbejde". Jeg har problemer med ryg, led og har smerter dgl. i varierende grad.
Lige nu venter jeg bare på, hvad der skal ske. Jeg har prøvet at skrive til sb. nogle gange. Hun synes, jeg skriver meget. Jeg har måske skrevet omkring 4 gange. Hvordan kommer man ellers i kontakt med sb? og desværre får man ikke svar alligevel. De har garanteret travlt. Der kommer måske lige pludselig et brev om at "du kan desværre ikke modtage sdp længere....?" Er der nogle der har lignende historier eller gode råd til, hvad jeg skal gøre? Skal jeg bare vente eller være mere aktiv på nogle måder? HEJ
hej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2012, 00:22   #22
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Hej Hej.
Personligt synes jeg det kunne være en god ide at gå efter en reva.

Inden en revalidering begynder skal der laves en jobplan og den skal følges. I jobplanen kunne du så få skrevet ind, at du vil have ret til ændringer og omlægning undervejs på din uddandelse. Således kunne du måske slå to fluer med et smæk. (afklaring og reva på en gang)
Håber det vil lykkeds for dig
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2012, 09:03   #23
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du siger ja til Ravalidering, og ikke kan komme tilbage til ordinært arbejde(altså fuld tid), mister du retten til genoptagelse af sygedagpenge.

Derfor er det vigtigt at du har et godt overblik over dit helbred, og muligheder på sigt.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2012, 10:35   #24
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Efter revalidering skal man kunne klare et almindeligt job.
Start derfor kun på revalidering hvis du føler dig sikker på at helbredet holder til det.

Jeg fik ny uddannelse på revalidering hos jobfirmaet HKI for nogle år siden.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 20:29   #25
hej
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 85
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
hej er ny på vejen
*Min situation er den, at jeg efterhånden har været på sdp i 7 måneder. Jeg har gået til fys. genoptræning/ryggymnastik, har været gennem virksomhedspraktik 20 timer pr uge i 2 måneder. Jeg har foreslået (på skrift) en revalidering indenfor kontor, men ved ikke om jeg magter 37 timer. Jeg vil anse min sygdom som stationær. Jeg har ondt i ryg og led dagligt i varierende grad. Jeg har været hos reumatolog som siger "lettere arbejde" og end videre "ingen specifik behandling". Diagnose: lettere hypermobile led, ikke fuldt udviklet fibromyalgi.*
*Jeg har talt med en soc.rdg. fra min fagforening, som foreslår, at gå efter en revalidering. Soc.rdg mener, at jeg ellers vil ryge kontanthjælp. Jeg har søgt om aktindsigt og afventer dette i øjeblikket.*
*Er der nogle, som har nogle gode råd til, hvad jeg skal foreslå sb? Hun foreslog selv smerteklinik, men der er 2 års ventetid. Har dog i mellemtiden talt med fys. og psykolog, også på kommunen, mhp kroniske smerter. **
*Er det overhovedet muligt at søge et fleksjob uden at have fået en revalidering først?
hej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 20:47   #26
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er faktisk omvendt

hvis man ikke forventer man kommer til at arbejde 37 timer, så er revalidering lige meget
så kigger man på fleks, hvis man aldrig kommer til at kunne arbejde 37 timer mere

men her kommer så problemet at det skal være varig og ingen behandlingsmuligheder
den er svær og få kommunen til at vurdere
lægekonsulenten i kommunen skal i hverfald vurdere man ikke kan klare et ordinær arbejde længere.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 22:08   #27
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hej Se meddelelser
*Min situation er den, at jeg efterhånden har været på sdp i 7 måneder.

Jeg har gået til fys. genoptræning/ryggymnastik, har været gennem virksomhedspraktik 20 timer pr uge i 2 måneder. Jeg har foreslået (på skrift) en revalidering indenfor kontor, men ved ikke om jeg magter 37 timer.

Jeg vil anse min sygdom som stationær. Jeg har ondt i ryg og led dagligt i varierende grad. Jeg har været hos reumatolog som siger "lettere arbejde" og end videre "ingen specifik behandling". Diagnose: lettere hypermobile led, ikke fuldt udviklet fibromyalgi.*

*Jeg har talt med en soc.rdg. fra min fagforening, som foreslår, at gå efter en revalidering. Soc.rdg mener, at jeg ellers vil ryge kontanthjælp. Jeg har søgt om aktindsigt og afventer dette i øjeblikket.*

*Er der nogle, som har nogle gode råd til, hvad jeg skal foreslå sb? Hun foreslog selv smerteklinik, men der er 2 års ventetid. Har dog i mellemtiden talt med fys. og psykolog, også på kommunen, mhp kroniske smerter. **

*Er det overhovedet muligt at søge et fleksjob uden at have fået en revalidering først?
Hej hej,

Hvad siger sin sagsbehandler selv? Du er jo allerede oppe på 7 mdr. og falder for varighedsbegrænsningen om 5 mdr.

Hvad var udfaldet af din job prøvning på 2 mdr.? Blev den ikke godtaget som en arbejdsprøvning og hvis ikke hvorfor var du så heri?

Det er ikke dig der skal "foreslå" din sagsbehandler noget, du skal efterspørge hende/ham om hvad der videre skal ske i din afklaring under sdp. Dog bør du hentyde til din jobprøvning, for denne har vel ikke været uden mening? Hvad skulle du ellers med denne?

Vær samarbejdsvillig, men søg afklaring. Sdp. er kun en kortvarrig ydelse og derfor skal alle parter arbejde effektivt.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 22:27   #28
hej
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 85
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
hej er ny på vejen
Jeg fik at vide at, det var en virksomhedspraktik, jeg var i og ikke en arbejdsprøvning. Soc.rdg i fagforeningen sagde dog, at det er det samme, men at de i kommunen ikke vil kalde det arbejdsprøvning. Det var mhp at vurdere, om jeg kunne komme op på fuld tid. Det var meningen, at jeg kun skulle have været der i 4 uger, men pga oplæring ville de kun have mig hvis jeg minimum kunne være der i 8 uger, så det fik jeg grønt lys for af kommunen. Skånehensyn var *nedsat arbejdstid og ingen tunge løft.
Jeg har kun en sagsbehandler og jeg har prøvet at skrive nogle gange til hende, men hun reagerer ikke rigtig på mine mails. Jeg regner med at jeg snart skal til møde igen da det er ved at være længe siden, hvis ikke jeg helt er blevet glemt.
hej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 22:37   #29
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ok hej, i første omgang skal du vide at ikke alle fagforeninger har check på sygedagpenge reglerne og "glemmer" ofte at de udløber efter 52 uger, som i din sag, i flg. min overbevisning!!

Jeg røg selv ud af sdp. i 2007 og var i fuld overbevisning om at jeg skulle være på denne ydelse da jeg jo var syg, men sådan er det jo ikke. HK Kbh. var desværre ikke til hjælp.

Du, skal evt. med hjælp fra din fagforening blive ved med at spørge din sagsbehandler ved jobcenter hvad der videre skal ske og hvad job prøvningen skulle til for.


Du skal ikke anklage han/hende for noget, men gå efter at samarbejde og spørge til hvordan du/I kommer videre med din sag. Svarer hun ikke sender du mailen igen med cc. jobcenter chefen og efter flg. hans/hendes chef og efter flg. borgmesteren vil jeg tro.

Jeg har selv været deropad med min ftp sag. Men tro på din egen sag og samarbejd såvidt det er dig muligt, dog skal du også have de svar på status og evt. muligheder du har brug for.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 22:39   #30
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
En revaliderings - jobplan skal være realistisk.

Hvis man f.eks. måske overvejer, at man kan arbejde i et helt andet fagområde med et 37 timers job, så er revalidering en god mulighed, f.eks. kontorarbejde. En uddannelse til kontor. Men jeg mener dog, at revalidering også er mange ting. Jeg var selv i revalidering, hvor målet i jobplanen blot var at finde ud af, hvor mange timer, jeg kunne klare og man mente, at fleksjob var målet. (det var dog vist efter gamle regler, og jeg var på kontanthjælp inden da).

En sagsbehandler kan godt sige, at hvis revalideringen er formålsløst, så går man videre til f.eks. overvejelse om fleksjob skal være målet. Men som udgangspunkt er det rigtigt, at alle muligheder såsom revalidering skal være afprøvet før et fleksjob kan komme på tale. (og f.eks. behandlingsmuligheder og lidelsen væsentligt nedsat og varigt)

Jeg har set flere herinde, som er røget på kontanthjælp efter revalidering, fordi deres jobplan vare urealistisk, hvor man ikke kunne klare jobplanen. Man får kun revalideringsydelse, hvis man følger jobplanen. Man kan få ydelsen i op til 5 år, dog mulighed med forlængelse.

Men der er så også andre punkter, man kan forlænges efter. Måske du selv kan bedst sætte dig ind i, om der er et andet punkt, du ville kunne forlænges efter § 27:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop (der er 7 punkter).
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ansættelse efter praktik forløb energizer Spørgsmål ang fleksjob 15 12-09-2013 21:05
Praktik efter sygemeldt på fleksjob MetteMusen Spørgsmål ang fleksjob 15 15-11-2012 22:51
praktik overstået hvad så limaje Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 16-03-2012 16:59
Praktik ophør - hvad så? Sejtand Jeg er kommet i praktik. 6 28-06-2011 15:50
praktik efter 18 mdr. på ledighedsydelse. kmj1205 Spørgsmål ang fleksjob 3 08-01-2011 14:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension