K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-01-2012, 13:43   #11
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Jeg selv har været i revalidering, hvor jeg fra starten af sagde, at jeg - når revalideringen var overstået - ville være selvforsørgende med 20 timer/ugen.

Desværre gik revalideringen ikke som forventet (det var for hårdt for mig).
Så kan du kun få dagpenge som deltids-forsikret på dimittendsats.
A-kassen forlanger at du kan arbejde 37 timer om ugen hvis fuldtids-forsikring ønskes.
Dimittendsats for fuldtids-forsikret er 646 kr. om dagen.

Jeg tror du har fået dårlig rådgivning før start på revalidering.
Revalidering foregår på fuld tid osse når man er på skole.
Derfor mener jeg det er en dårlig idé at starte i revalidering når man kun magter at arbejde 20 timer om ugen.



Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 15:23   #12
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Ekseleven: Jeg har ikke været medlem af fagforening eller a-kasse.

Derfor mener jeg det er en dårlig idé at starte i revalidering når man kun magter at arbejde 20 timer om ugen.

Hvad mener du med dette? At jeg slet ikke skulle have været i revalidering? Eller?
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 12:31   #13
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Ekseleven: Jeg har ikke været medlem af fagforening eller a-kasse.

Derfor mener jeg det er en dårlig idé at starte i revalidering når man kun magter at arbejde 20 timer om ugen.

Hvad mener du med dette? At jeg slet ikke skulle have været i revalidering? Eller?
Hej Mumrik

Du behøver ikk at være medlem af a-kasse eller fagforening i den tid du er under revalidering.
Når man får en ny uddannelse er det muligt at blive medlem af a-kassen og få dagpenge efter de regler der findes for nyuddannede.
Her kan du læse om reglerne.
https://www.borger.dk/Emner/arbejde-...eld2Bookmark12

Jeg mener at de bør fraråde folk at starte på revalidering hvis helbredet kun tillader at arbejde 20 timer om ugen. Der er stor risiko for at noget går galt og man ikk kan klare revalideringen.

Du skriver at det var for hårdt at være i revalidering og derfor er stoppet. Din arbejdsprøvning skulle derfor have vist at revalidering var urealistisk.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 12:56   #14
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hej Se meddelelser
Hvad kan jeg forvente efter en virksomhedspraktik hvor jeg har arb. I 20 timer ugentlig? Skal jeg mon i arb.sprøvning? Eller kan jeg blive tilbudt revalidering? Jeg er i tvivl om jeg kan arb. 37 timer. Pt arbejder jeg 4 timer om dagen. Derfor er reva måske også urealistisk. Men man skal vel revalideres før flexjob kan komme ind i billeder? Jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal beskæftige mig med fremover. Jeg skal snart tale med sb sikkert vil hun vide hvordan det går både arb.smæssigt. Hvor mange timer jeg kan klare osv og så vil hun sikkert også vide hvordan det går smertemæssigt og træningsforløb osv.
Hej Hej.
I princippet, ja.
Læs Supersus indlæg #7
Det hedder sig at alle muligheder skal undersøges. Derved kunne det også være relevant med revalidering.
Der er mange måder at blive revalideret på.
Sniffe.
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 20:53   #15
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Hej Eks. Jeg har slet ikke været i arbejdsprøvning inden reva-start. Jeg har været i et par forløb hos ekstern samarbejdspartner, men altså ikke som egentlig arbejdsprøvning.

Måske blev jeg sendt i revalidering fordi jeg oprigtigt troede på, at jeg kunne blive selvforsørgende (på 20 timer/ugt).

Men set i bakspejlet så burde der nok i første omgang have været sat en arbejdsprøvning igang...
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 20:55   #16
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
tillæg til ovenstående...

Men man burde vel så kunne bruge min revalideringsperiode som arbejdsprøvning? Eller?
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2012, 02:02   #17
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Hvad er du blevet revalideret til?
Hvad var formålet med revalideringen?
Har du fået lavet en jobplan? Og hvad står der i den?
Sniffe
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2012, 11:24   #18
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Hej Sniffe.

Blev revalideret i en gammel uddannelse, jeg har. Men ALT var blevet lavet om i forhold til den gang, jeg fik uddannelsen. Min koncentrationsbesvær, hukommelse, stressoverfølsomhed satte ind, og gjorde at jeg ikke kunne fuldføre

Formålet med reva var, at jeg kunne blive selvforsørgende (men er det ikke det, at alle revalideringer går ud på?).

Jobplanen blev ikke fulgt og derfor ingen revalideringsydelse mere. Søger nu om fleksjob, men tror det bliver en hård kamp, da jeg har fået afslag fra JC men sagen er nu i BAN og håber så, at de giver medhold.
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2012, 12:11   #19
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Hej Sniffe.

Blev revalideret i en gammel uddannelse, jeg har. Men ALT var blevet lavet om i forhold til den gang, jeg fik uddannelsen. Min koncentrationsbesvær, hukommelse, stressoverfølsomhed satte ind, og gjorde at jeg ikke kunne fuldføre

Formålet med reva var, at jeg kunne blive selvforsørgende (men er det ikke det, at alle revalideringer går ud på?).
Nej, grunden til at du får tilkendt revalidering, er netop fordi du har en begrænsning i din arbejdsevne. Hvis ikke du har det, kunne du jo bare tage uddannelsen på "normale" vilkår. Læs her: https://www.retsinformation.dk/forms...x?id=127214#K6

Jobplanen blev ikke fulgt og derfor ingen revalideringsydelse mere. Søger nu om fleksjob, men tror det bliver en hård kamp, da jeg har fået afslag fra JC men sagen er nu i BAN og håber så, at de giver medhold.
Jeg håber linket virker på trods af jeg har en anden farve på
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 00:27   #20
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Hej Sniffe

Jo jo linket virker skam og har også skimmet det igennem, puha så mange ord er lige i overkanten for mig og min koncentration. Men tak for det
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ansættelse efter praktik forløb energizer Spørgsmål ang fleksjob 15 12-09-2013 21:05
Praktik efter sygemeldt på fleksjob MetteMusen Spørgsmål ang fleksjob 15 15-11-2012 22:51
praktik overstået hvad så limaje Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 16-03-2012 16:59
Praktik ophør - hvad så? Sejtand Jeg er kommet i praktik. 6 28-06-2011 15:50
praktik efter 18 mdr. på ledighedsydelse. kmj1205 Spørgsmål ang fleksjob 3 08-01-2011 14:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension