K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-01-2012, 03:37   #11
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Revalidering gives så vidt jeg ved kun til uddannelser der skal ende med ordinær beskæftigelse, og det kan man vel ikke forsvare hvis trådstarter allerede har fået bevist nedsat arbejdsevne?
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 07:55   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg mener, der har været skrevet herinde om, at man godt kan revalideres til fleks.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 09:42   #13
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Man kan via det forløb der kaldes for-revalidering godt komme på fleks efter forløbet...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 10:02   #14
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
vælg dine kampe

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hypermobil Se meddelelser
Jeg har idag fået dette svar fra min sagsbehandlers leder:

Beskæftigelsesindsatslovens § 74 giver ingen mulighed for at bevilge et individuel kompetenceafklaringsforløb eller ½ dags forløb til borgeren, hun er ikke ansat eller kan dokumentere at hun skal ansættes i fleksjob.
Hun har brugt sin ret jf. samme lovs § 73B til op til 6 ugers selvvalgt uddannelse.
Hun er derudover ledig i mere end 12 måneder og skal henvises til anden aktør jf. § 73c.

Venlig hilsen
XXX

jeg har været ansat i kontor i 3 år og blevet arbejdsløs. Det sidste år har jeg søgt som e gal både kontor og andre stillinger men som alle ved er der rift om jobs! Og som ufaglæret bliver jeg lagt nederst i bunken. derfor har jeg bedt kommunen om at bevillige jeg som minimum kan få aflaret de realkompetencer jeg har og få papire på det så jeg ikke er helt ude i kulden som arbejdsløs flexer! Men nej de vil heller punge penge i 2. akør istedet for at opkvalificere mig. Kan de virkeligt nægt med arme og ben og nærmest sørge for jeg ikke har et job?

det skal siges beløbet til afklaringen er omkring 200kr for en halv dag og 400 for en hel og indtil videre drejede det sig om en halv dag!
er det med rødt fremhævede som er dit problem ? eller
at de ikke vil bruge §74?
husk at de skal bringe dig nærmere arbejdsmarkedet
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 10:46   #15
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Hej Hypermobil
Kunne det være aktivlovens § 46 du tænker på, når du snakker revalidering?
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 11:15   #16
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af amaranth Se meddelelser
Revalidering gives så vidt jeg ved kun til uddannelser der skal ende med ordinær beskæftigelse, og det kan man vel ikke forsvare hvis trådstarter allerede har fået bevist nedsat arbejdsevne?
Så ved du forkert Reva gives som udgangspunkt med henblik på selvforsørgelse, ja, MEN der kan sagtens indføres andet formål end 100% selvforsørgelse, dvs at en FP´er godt kan revalideres med henblik på et skånejob eller fleks, såfremt reva´en opfylder de skånebehov borgeren har, det samme gælder for fleksere.

Altså hvis man er tilkendt fleks på fx 20 (det er KUN et eksembel) timer og finder en udd man kan holde til, det kan være den er modulopdelt af færre timer, kan gennemføres på længere tid end norm-tiden, eller der kan iværksættes andre støtteforanstaltninger (fx tolk, hævesænkebord, mentor og meget meget andet)

Samtidig skal de alm bestemmelser naturligvis være opfyldt, så som at der er en fair chance for job efterfølgende udd´en, er SU berettiget, ikke varer under 18 måneder og over 5 år (3½ kun ekstrem få får til mere end 3½) ol kriterier.

I teorien er det nemmere for en flekser at få tilkendt reva end for alle andre, fordi de tit har måtte skifte til et helt andet fag de aldrig har været i berøring med, og chancerne for at få et job efterfølgende derfor højnes betydeligt, ud over at de nærmest pr automatik opfylder kravet om at det er svære for dem at kunne tage en udd på norm vilkår.
Når det så er sagt skal det også siges at langt fra alle SB´ere er klar over at både fleksere og FP´ere faktisk har denne mulighed, eller måske??? nærmere ikke vil være klar over af økonomiske årsager, for denne gruppe er ikke ude af systemet efter endt reva, mens andre betragtes som værende helt ude, tit er det kun en ekstra udgift (uden den store gulerod) og det ved i alle at kommunerne er MEGET kede af at få i hus.

Sidst redigeret af LUM; 16-01-2012 kl. 12:01.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 13:25   #17
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
Jeg skal til KOMPETANCE AFKLARING det er noget man laver på f.eks titgen skolen hvor man eksemplevis kan få papire på man har en kontor uddannelse uden at have taget en fordi man har erverserfaring som svarer til at du tog udd. så man som ufagalær kan springe over udd. og få bevis. Muligvis med tillægs KURSER men ikke UDDANNELSE det er ganske simpelt. Jeg har ingen udd. andet end HF men har erverserfaring som jeg kan få omdannet til udannelses beviser! det øger muligheden for at få job for så er man faglært trods man ikke har taget uddannelsen. Afklaringen koster 200-400kr og det vil de ikke bevillige. Jeg kunne på 1 dag komme til og stå som faglært indenfor xx hvis det vurderes jeg har kompetancer nok i stedet for at jeg skal søge job som fuldstændigt ufaglært. ET Cv er ikke det samme. det er ikke et eksamenspapir på en udd. Jeg kan så ikke forstå argumenterne for jeg ikke må få papirene på de ting jeg som ufaglært faktisk har som faglært. papire tæller immervæk mere end at være ufaglært det giver sigselv.

jeg er ikke interesseret i at søge revalidering for jeg skal ikke have en uddannelse, jeg skal som maximum have supplerende kurser til en fuld udd. for ressten er i erhverserfaring som bliver omsat til fagligt kunnen.

Nogen der har en § hvor der står at fleksere skal bringes tættere på arbejdsmarkedet. Har lige læst §74 og der står intet om jeg ikke har ret til noget. jeg kan ikke finde §73 burde den ikke stå over 74??
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 13:55   #18
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
Særligt om varighed

§ 34. For personer, der er omfattet af § 2, nr. 1, kan der alene gives tilbud om vejledning og opkvalificering i op til i alt 6 uger

1) inden for de første 6 måneders sammenlagt ledighed, hvis personen er under 30 år og har en erhvervskompetencegivende uddannelse,

2) inden for de første 9 måneders sammenlagt ledighed, hvis personen er mellem 30 og 60 år, og

3) inden for de første 6 måneders sammenlagt ledighed, hvis personen er fyldt 60 år.

§ 35. For personer, der er fyldt 30 år, og som er omfattet af § 2, nr. 2, kan der alene gives tilbud om vejledning og opkvalificering i op til i alt 6 uger inden for den første sammenhængende periode på 9 måneder med kontanthjælp eller starthjælp.

§ 36. Tilbud om vejledning og opkvalificering, som består af korte vejlednings- og afklaringsforløb, jf. § 32, stk. 1, nr. 2, medregnes ikke i de 6 uger efter §§ 34 og 35, hvis tilbuddet har en varighed på op til 2 uger.

Stk. 2. Ved tilbud om vejledning og opkvalificering, som alene består af danskundervisning, jf. § 32, stk. 1, nr. 2, gælder varighedsbegrænsningen i §§ 34 og 35 ikke.

taget fra beskæftigelses loven. nogen der kan forklare §36 og om det kan bruges her?
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 13:58   #19
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du må forstå at kommunen ingen pligter har for at du kan få nogle papir med uddannelse.
har aldrig hørt om en ufaglært kan få papir på en kontor uddannelse udfra erfaring inden for området.
hvor stå det henne?
fleks betyder bare du har nogle skånebehov og på nedsat tid.
samt om der er krise eller du ikke lige kan få arbejde inden for kontor.
så må man tage noget andet ufaglært arbejde, Så du kan blive selvforsørgende

kan udmærket forstå dine argumenter, men kommunen har alså ingen pligt til at gøre noget. fleks er som helt en almindelig rask som søger arbejder. hvis denne ikke har papir på uddannelse. så kan man jo heller ikke få hjælp af kommunen.
dog kan man få de 6 uger valgfri kursus, når man er tildelt fleks
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 14:03   #20
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
du må forstå at kommunen ingen pligter har for at du kan få nogle papir med uddannelse.
har aldrig hørt om en ufaglært kan få papir på en kontor uddannelse udfra erfaring inden for området.
hvor stå det henne?
fleks betyder bare du har nogle skånebehov og på nedsat tid.
samt om der er krise eller du ikke lige kan få arbejde inden for kontor.
så må man tage noget andet ufaglært arbejde, Så du kan blive selvforsørgende

kan udmærket forstå dine argumenter, men kommunen har alså ingen pligt til at gøre noget. fleks er som helt en almindelig rask som søger arbejder. hvis denne ikke har papir på uddannelse. så kan man jo heller ikke få hjælp af kommunen.
dog kan man få de 6 uger valgfri kursus, når man er tildelt fleks
hvad får du så ud af §36??
if'lge beskæftigeleses loven har kommunen pligt til at opkvalificere arbejdsøgene eg. handicappede med udannelse. Handicappede må vel gælde alle flekser/ fp? Jeg er så ikke omfattet af den lov da jeg ikke er helt med på hvad der menes af uddannelse der skal være taget
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det er virkeligt svinsk og sørgeligt Abraxus Politik og Samfund 3 26-09-2012 16:44
Kan det virkelig passe?. Tullee Alt det andet 17 29-10-2010 10:55
kan det virkelig passe !! Garfield Dit og Dat 17 06-10-2010 18:22
kan det virkelig passe? jensen79 Spørgsmål ang fleksjob 34 15-03-2010 14:30
Kan det virkeligt passe? Kims Dit og Dat 10 19-04-2007 10:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension