K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-11-2012, 19:32   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Som alle andre også skriver...så skal de selvfølgelig overholde dine skånehensyn....

Men samtidig må man ikke sige nej til et fleksjob...

Det man skal gøre er....

Man starter i det job de giver en....for at vise sin samarbejdsvillighed...

Man klager over det job de giver en....det har man ret til...

Man kræver at få sine skånehensyn indført i den kontrakt man skal underskrive....evt få en med fra fagforeningen ind over det med kontrakten...

Man gør hvad man kan i det job de giver en...og når man ikke kan mere....ja så må man gå hjem...

Man kan bede kommunen om at få udstedt et fleksjobsbevis....hvorpå dine skånehensyn er påført....så dem på arbejdspladsen selv kan se hvilke skånehensyn der er...

Gør man det på ovenstående måde...ja så kan de ikke tage ens penge eller give en karantæne...

Det vigtigste er at de kan se at du er samarbejdsvillig....

Men man kan samtidig sagtens kræve at de overholder dine skånehensyn...

Du skal selvfølgelig klage over de fem uger de har taget af dine penge....med henvisning til at dine skånehensyn ikke var overholdt...og at du er mere end villig til at tage et fleksjob....bare dine skånehensyn er overholdt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2012, 20:48   #12
bettinabek
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2012
Indlæg: 8
Styrke: 0
bettinabek er ny på vejen
Talking

Hej Curls.

Tak for dit svar.
Jo, jeg har fået en klagevejledning vedlagt brevet og mit svar er også formuleret som en klage. Jeg frygter dog at jeg taber sagen for det er to personers ord mod mit ord og de siger nok at jeg har misforstået det, de har fortalt mig, men jeg prøver alligevel.
Vh Bettina

Hej Webmaster.

Tak for svar.

Jeg prøver at formulere en ordenlig klage til dem .

Vh Bettina
bettinabek er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2012, 00:10   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af bettinabek Se meddelelser
Jeg frygter dog at jeg taber sagen for det er to personers ord mod mit ord og de siger nok at jeg har misforstået det, de har fortalt mig, men jeg prøver alligevel.
Nu ved jeg ikke hvad du fejler, men det er en kendt sag, at bl.a. mennesker med kroniske smerter har problemer med hukommelse og koncentration.

Alene på den baggrund mener jeg, at oplysninger bør gives skriftligt.

Så hvis de påstår, at du husker forkert, eller har misforstået beskeden, og du har en lidelse, som giver problemer med hukommelse og koncentration, så synes jeg, at du skal påpege det forkerte i, at de ikke har oplyst dig skriftligt.

Man må jo formode, at de kender til dine lidelser og dine skånehensyn.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2012, 00:40   #14
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Spunken Se meddelelser
Popia der tror jeg du er fejl på den.


Selvfølgelig skal man ikke ødelægge sig selv med alt for mange timer, men syntes så heller ikke man blankt skal afvise flere timer. Jobbene hænger ikke på træerne, heller ikke for fleksjobbere......
Spunken - hvad er det for en gang snak . Man er visiteret og bevilliget fleksjob udfra at kunne klare et vist antal timer, med de skånehensyn der nu er, enten med nedsat tid, pauser inden for det visiterede eller andet.

Bettina Bek
Som jeg har forstået det er det ikke en praktikplads du er tilbudt - men et job
Man skal absolut ikke påtage sig at kunne arbejde mere end arbejdsprøvninger, praktikpladser m.m. har vist at man kan .



Der er en grund til at man bliver bevilliget løntilskud med f.eks. 2/3 tillæg - til arbejdsgiver.
At man bliver aflønnet for fulde 37 timer har intet med Vovses indlæg og sin snak om at man skal arbejde så meget man kan - at gøre.
At blive aflønnet for 37 timer er en lovbestemmelse.

Du er visiteret til at kunne arbejde et vist antal timer - den er ikke længere.
En snak med din sagsbehandler/ jobkonsulent om hvad du er visiteret til at kunne må være nok, hun kan se det i din bevilling - hun er lodret forkert på den - og hun burde tage hensyn til din arbejdsevne og finde en anden ledig fleksjobber der kan bestride stillingen med det antal timer jobbet indebærer.

Den 3.12 starter jeg i mit 4 fleksjob og aldrig - aldrig i de tidligere 3 fleksjob er der blevet stillet spørgsmål ved, om jeg kan arbejde mere end det min fleksjob bevilling lyder på -
Det er magtmisbrug og fejlfortolket af din jobkonsulent.
Hun har ganske enkel ikke respekteret din bevilling af arbejdstimer.

Du er jo ikke i praktik du er ikke i arbejdsprøvning- du bliver tilbudt et job hun ved du ikke kan magte.

Men lyt til de råd som web giver fremover - og tag så næste gang du tilbydes en jobsamtale med en kommende arbejdsgiver, at fremlægge fakta og se om ikke I kan komme til en fælles forståelse.
Det er nemlig blevet normen at der ydes 4 ugers praktik og derudover er der jo en prøvetid på 3 måneder inden fastansættelse sker, så der er tid nok til at finde den rigtige arbejdstid for dig.
Det er jo ikke din skyld at jobkonsulenten overbyder dine timer du kan arbejde.

Man må nemlig ikke sige nej til et Rimeligt tilbud om et fleksjob - så falder hammeren med fratagelse af ydelse.

Sidst redigeret af maruus; 25-11-2012 kl. 01:06.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2012, 01:13   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
@Maruus...

Spunken har nu ret....

Man bliver ikke visiteret til et bestemt antal timer....

Man visiteres til fuldtid 37 timer....

Man kan så have nedsat tid som et skånehensyn....

Den nedsatte tid som et skånehensyn....kan ændres alt efter hvad det er for et fleksjob man skal bestride...

Er det et let job for helbredet...kan man som regel flere timer end hvis jobbet er hårdt for helbredet...

Så alle der bliver visiteret til fleksjob....de bliver enten visiteret til fuld tid eller del tid....alt efter hvad de har lavet før i tiden....

Den nedsatte tid er så et skånehensyn man kan have...

Det er vigtigt at huske forskellen...så man ikke tror at der kan laves om på ens time tal som skånehensyn...

Det er nok også derfor man skal tage imod et fleksjob...og så bagefter tilrette timerne og de skånehensyn der er....eller kommer i det bestemte job...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2012, 10:27   #16
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Man kan IKKE tildeles, eller OPRETRHOLDE en fleks bevilling, hvis ens arbejdsevne overstiger 50% effektiv arbejdsevne.
(Medmindre at man er bevilliget fleks efter de gamle regler, hvor man godt kunne få refusion for kun 1/3 del).

Når der er tale om 15-18timer effektiv arbejdstid i bevillingen, kan man selvsagt IKKE tilbydes at skulle arbejde 25timer.

Når nogle arbejdsgivere, søger fleksjobbere på 25timer, må det formodes at være effektiv, arbejdstid, der er tale om.

Dette vil i givet fald føre til fratagelse af fleksbevilling, hvis den er tildelt efter 2008.

PS. Betina bak,; Få fat i din FAGFORENING, PROMTE.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2012, 11:41   #17
bettinabek
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2012
Indlæg: 8
Styrke: 0
bettinabek er ny på vejen
Godformiddag.

Tusind tak for alle Jeres svar.

Jeg har formuleret et klagebrev som jeg agter at sende en af dagene.
Er der evt. en af Jer der har mod på at læse klagen igennem ? Det er rart at få friske øjne til at kigge den igennem og I virker som om I har rimeligt styr på reglerne, selvom der er lidt uoverensstemmelse herinde også .

På forhånd tak.

Vh Bettina

P.S. Ja, jeg er blevet tilbudt et puljejob på skolen og ikke kun en praktik.

Upppssssss ......................... Jeg er slet ikke medlem af nogen fagforening.

Hvilken fagforening kan I anbefale ??
bettinabek er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2012, 13:35   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af bettinabek Se meddelelser
Godformiddag.

Tusind tak for alle Jeres svar.

Jeg har formuleret et klagebrev som jeg agter at sende en af dagene.
Er der evt. en af Jer der har mod på at læse klagen igennem ? Det er rart at få friske øjne til at kigge den igennem og I virker som om I har rimeligt styr på reglerne, selvom der er lidt uoverensstemmelse herinde også .

På forhånd tak.

Vh Bettina

P.S. Ja, jeg er blevet tilbudt et puljejob på skolen og ikke kun en praktik.
Skriv din klage herinde, uden navne o.l., så vil der sikkert komme nogle input.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2012, 15:35   #19
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Web - du forstår at udtrykke forskellen .

Mine skånehensyn har været nedsat tid - måske derfor at der i mine ansættelser aldrig har været tvivl om hvor mange timer jeg kan arbejde - ej heller er der nogensinde blevet foreslået højere timetal .
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2012, 15:56   #20
bettinabek
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2012
Indlæg: 8
Styrke: 0
bettinabek er ny på vejen
Hej igen.

Jeg vedlægger min klage og håber at der er en eller to herinde, der gider læse den igennem og komme med deres mening ?!

På forhånd tak.

Vh Bettina

.................................................. .................................................. .......



Klage vedr. "afslag på rimeligt tilbud".

Jeg ønsker at indgive klage over ovennævnte afgørelse - modtaget i brevform den 23.11.2012.

Jeg bliver ringet op af virksomhedskonsulent, KM, den 19.11.2012, som fortæller, at hun har et job til mig. Jobbet er som støttelærer på ........ Skole. Hun fortæller om stedet, arbejdsopgaverne og at timeantallet er på 25 timer pr. uge. Jeg siger straks, at jeg ikke kan varetage 25 timer, hvortil K.M. fortæller mig, at jeg får lov til at starte stille og roligt op med de, i Jeres brev nævnte, arbejdstider. Hun siger endvidere, som jeg føler som nedladende, at "du skal bare se, Bettina - når først du kommer igang på skolen, så kan du sagtens arbejde i 25 timer. Der er er jo også pauser og desuden er det et stille og roligt sted uden støj". Jeg synes ikke at kunne huske fra min egen skoletid, at en skole er et "stille og roligt sted uden støj".

K.M. fik mig allerede dér til at føle det som om, at mine personlighedsforstyrrelser er overdrevne og sagtens kan arbejdes væk. Hvis dette er tilfældet finder jeg det underligt at jeg - i 1995 - var nødsaget til at stoppe mit 25 timers job som overassistent ved ....firmanavn...... Dette var både et bedre betalt job og et noget mere interessant sted at være end at være sygemeldt/ledig i ........ Kommune.

Jeg blev ikke informeret om, at der efter endt praktik ville være "tilpasning af det rigtige timeantal for, at du kan fungere optimalt i et puljejob". Dette synes jeg er ærgerligt at jeg ikke blev informeret om, for hvis der havde været mulighed for, at jeg kunne komme ned på 15 timer, ville jeg med glæde have taget imod jobbet, da det lyder som et interessant job.
Det undrer mig også, at hvis det var muligt at få timeantallet ned på 15 timer ugenligt efter endt praktik, hvorfor det så ikke var muligt at arbejde ud fra de 15 timer i praktikperioden også ?? Det er nemmere at trappe op, når det går godt end at trappe ned når det går dårligt.

Jeg aftaler med K.M. at jeg - trods alt - vil møde op til jobsamtale to dage senere.

Jeg melder mig syg den 21.11.2012 og meddeler, at jeg ikke møder op til samtalen. Jeg sygemelder mig pga. min psykiske lidelse og fordi jeg føler mig trængt op i en krog. Jeg besøger samme dag min læge og i samarbejde bliver vi enige om, at jeg skal sige nej tak til jobbet på de 25 timer, fordi det ikke respekterer mine skånebehov, men at jeg med glæde stiller mig til rådighed for et fleksjob på 15-18 timer, som respekterer mine skånebehov.

Dette meddeler jeg , T.H. (min sagsbehandler), samme eftermiddag. To dage senere modtager jeg brevet om at jeg ikke har ret til ledighedsydelse i 5 uger.

Jeg har været i arbejdsprøvning på B......... Skolen i ..... og i B.M. i ........ og i samarbejde med de sagsbehandlere og jobkonsulenter, jeg havde på det tidspunkt, blev vi enige om, at jeg kunne varetage et arbejde på 15 timer ugentligt, og at jeg derudover har nogle skånehensyn. Jeg prøvede på begge arbejdspladser at gå op i tid, men desværre med negativt resultat. Jeg blev derfor visiteret til et fleksjob på 15-18 timer.

Jeg har flere skånehensyn, der skal tages hensyn til og for bare at nævne nogle få af dem er det:
ro
grundig information om arbejdsopgaver
vigtigheden af at blive oplyst om nye opgaver/ændringer i god tid
og mulighed for at "gå fra" når jeg bliver dårlig/får angst.

De ovennævnte ting er vigtige for, at jeg kan varetage et fleksjob. Jeg lider af hukommelses- og koncentrationsbesvær og jeg har brug for at få nye ting/nye opgaver at vide i god tid, så jeg kan vænne mig til dem i mit eget tempo. Dette mener jeg ikke, der er taget hensyn til i den telefonsamtale, hvori K.M. informerede mig om samtalen og jobbet.
Du, T.H. ( min sagsbehandler), kender efterhånden mine problemer (vi har ofte talt om, at jeg føler mig overrumplet/bliver forvirret, når der sker nye ting for hurtigt) og burde måske - ud over telefonsamtalen - have sendt mig en skriftlig "indkaldelse" til samtalen, hvori du/I også informerede mig om arbejdsopgaverne og om proceduren i og efter praktikken - herunder, at timeantallet ikke er fastlåst endnu.

Der står i Jeres brev, at "du har pligt til at tage imod et rimeligt tilbud om fleksjob eller ......... osv.", men jeg anser ikke jobbet (timeantallet) for at være et rimeligt tilbud for mig på baggrund af de oplysninger, jeg har fået.

Jeg var ansat som pædagog i B.M. fra den 1.6.2010 - 1.6.2011 med en ugentlig arbejdstid på 16 timer. Jeg havde svært ved at arbejde 16 timer og fik nogle gange lov til at gå hjem før tid. Derudover sad jeg meget på kontoret, fordi jeg ikke kunne klare at være på stuen sammen med børnene på grund af den uro, der nu engang er i en børnehave. I er velkomne til at kontakte souchef Y.E.L. for at få bekræftet disse oplysninger.

Jeg har desuden den 18.10.2012 sagt nej tak til et andet fleksjob som var et job som handicaphjælper for en enkelt person. Begrundelsen herfor er, at jeg lider af forskellige former for angst og at jeg under et angstanfald ikke kan tage vare på andre mennesker end mig selv, så for mig at se ville det være uanstændigt at have ansvar for et andet menneske også.

På baggrund af ovennævnte oplysninger mener jeg ikke det er rimeligt at fratage mig retten til ledighedsydelse i 5 uger.

Venlig hilsen

Bettina ......................
bettinabek er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hej så er jeg endelig kommet på K10 JBR Din historie 3 07-08-2013 19:24
Så er jeg også kommet på K10 Østergaard Din historie 1 06-08-2013 18:54
Leder efter folk der er kommet "i klemme" mht førtidspension & samlevers indtægt mikt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 22-03-2011 20:50
Så er jeg kommet så langt Dakota Dit og Dat 8 29-07-2010 21:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension