K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2010, 09:49   #1
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Ressourceprofil - hvornår??

Hej alle

Ja jeg er jo ret grøn med alle de her ting Så jeg håber i bærer over med mig

Min sagsbehandler sagde at hun ville sende ressourceprofil så vi kunne komme igang med at få den lavet (det har hun så ikke gjort alligevel. endnu ihvertfald)

Men mit spørgsmål er så, om der er nogle retningslinjer/regler for hvornår sådan en skal laves? Jeg tænker mest på det nu hvor jeg skal i arbejdsprøvning, som jo er et værktøj til arbejdsevnevurdering, lissom jeg har forstået ressourceprofilen også er det.

Jeg vil jo helst have at det alt sammen bliver gjort så hensigtsmæssigt som muligt. Det ville være drønærgeligt hvis tingene hænger så meget sammen at det jeg gør bliver erklæret ubrugeligt pga en "lille" detalje som en ressourceprofil.

Kan godt være jeg er lidt overbekymret og forsigtig, men i må godt grine

H

ps. er virkelig glad for siden, det er jo GULD at få hjælp og læse om andres historier så man kan lære noget! Håber jeg en dag kan hjælpe, men jeg er ikke meget bevendt endnu
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 09:58   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære hboegelund

Arbejdsevnejournalen, som ressourceprofilen er den del af,

SKAL være færdig, før man overhovedet kan vide, hvad du skal.

Læs arbejdsevnemetodebogen, som du finder under "Nyttige Links" her på forsiden.

I den vil du kunne se, at før en arbejdsevnejournal er udfærdiget,

er det umuligt at afgøre borgerens fremtid.

Den SKAL være på plads før stop af sygedagpengestop,

og ved afgørelser omkring revalidering, fleksjobgodkendelse og tilkendelse af førtidspension.

Når man har læst om metoden, forstår man at det slet ikke kan lade sig gøre

at placere borgeren på rette hylde, før arbejdsevnejournalen er på plads.

Og man bliver klar over, hvor vigtigt det er, at alle relevante oplysninger indgår i den.

Held og lykke med læseriet
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 11:57   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Kan godt være jeg er lidt overbekymret og forsigtig, men i må godt grine
Grine lover jeg ingen gør, slet ikke af os der har været i systemet noget tid, for vi ved desværre af erfaring at man ALDRIG kan være overbekymret eller for forsigtig.

Der til handler det jo altså nu en gang om dit fremtidige liv... spørger (griner) familie venner ol kan du roligt sammenligne det med den gang de skulle til at vælge uddannelse, der tog de da heller ikke bare den første og den nemmeste, men brugte tid på ar overveje og vurdere om det nu også var det de ville bruge resten af deres arbejdsliv på, lige som at de ikke bare gik i gang, uden lige at undersøge hvad de havde at leve af... her er det faktisk det samme, bare du er i et system der er mange gange mere indviklet, og som har mulighed for at tage "S.U´en" og "elev lønnen" fra dig med et snuptag, ved det mindste fejltrin fra din side (i sammenligning en sygedag, er nok til at man må leve af ingen ting, og samtidig være tvunget til at gøre udd´en færdig, fordi man ikke har andre valg, da du jo er syg, og ikke BARE kan tage et arbejde) en trussel de ikke skulle bryde deres hjerne med da de undersøgte økonomien under deres uddannelse.

Da jeg vendte den på det led, over for min far, og ikke mindst fortalte ham hvor mange love det er nødvendigt at jeg er inde i på EN gang, forstod han pludselig meget bedre hvorfor det her møg system fylder så utrolig meget i mit liv.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2010, 01:39   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg kan klart anbefale dig at tage dig tiden til at læse det her http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet ved det er langt men tiden er givet godt ud , det forbereder dig til lidt af hvert og ikke mindst forklare hvordan rp skal laves og hvornår
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvornår ftp reform andersand10 Politik og Samfund 3 12-03-2012 15:18
Hvornår går den ind ? Aicha Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 01-01-2012 04:36
Hvornår er nok, nok? Bang Spørgsmål ang fleksjob 9 18-09-2010 10:39
Hvornår Bente Knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 18-04-2007 23:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension