K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-01-2012, 18:25   #1
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Hårdt kursus

Jeg er i denne uge på Amu kursus i lagerstyring, og grunden til at jeg er på kursus er fordi at jeg skal kunne arbejde mere bredt og så er det nemmere at blive godkendt til flex, så det er som sådan ikke et kursus der er krævet af min arbejdsprøvning (og sandsynligvis kommende flexjobarbejdsgiver ).

I min arbejdsprøvning har jeg så nogen skånehensyn der hedder ingen tungeløft, ingen løft i højden, eller rettere ikke armene over skulder højde, og der er fuldt hensyn i arbejdsprøvningen, alt bliver overholdt.

Men på kursus er det så direkte modsat, det gik fint nok den første dag hvor det kun var teori. Men idag skulle der løftes ting tungere end jeg kunne klare, og der var ikke meget forståelse for fra medkursisterne, og det skal også pakkes i en pakke selvom det ville hjælpe mig hvis det blev pakket i 3 pakker, så frygter allerede de næste dage. Har en ide om at det vil foregå på samme måde resten af ugen.

Så nu sidder jeg hjemme med ondt i armene, og orker ikke engang at lave aftensmad.

Jeg vil jo så gerne have det kursusbevis for at kunne godkendes til flex her i marts måned. Jeg har tænkt på at nævne det for underviseren men så får jeg måske ikke mit bevis.
Jeg ved at ringer jeg til jobkonsulenten så vil han acceptere det fuldt ud, for han sagde at jeg skulle sige til hvis det blev for hårdt, men så mangler jeg jo noget faglighed for at få min flex godkendelse.

Savner virkelig min arbejdsprøvning, hvor der altid var hjælp, og mine skånehensyn var tilgode set.

Jeg kan jo sagtens bruge det jeg lærer på kursus, det vil bare være i mindre vægtklasser i min arbejdsprøvning.
Jeg skal så kursus igen om 3 uger i håndscannere men tror at det bliver knap så hårdt for skal vi forhåbentligt ikke løfte.

Så what to do
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 18:46   #2
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Du skal først og fremmest passe på dig selv...

...er du sikker på, at du får det bedre i dine arme?

Tænk om det er er en varig forværring... intet er vel den pris værd?

Hvis jeg personligt kunne skrue tiden tilbage mht. min rygsøjle, så ville der være uendelig mange ting, jeg burde have undladt at gøre gennem de seneste 20 år, mindst.

Tal med din jobkonsulent, please.

Indebærer lagerstyring hårdt fysisk arbejde? Troede det foregik via computer...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 18:53   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Du skal først og fremmest passe på dig selv...

...er du sikker på, at du får det bedre i dine arme?

Tænk om det er er en varig forværring... intet er vel den pris værd?

Hvis jeg personligt kunne skrue tiden tilbage mht. min rygsøjle, så ville der være uendelig mange ting, jeg burde have undladt at gøre gennem de seneste 20 år, mindst.

Tal med din jobkonsulent, please.

Indebærer lagerstyring hårdt fysisk arbejde? Troede det foregik via computer...
Min lidelse er konstateret stationær, og er i arbejdsprøvning 2 3/4 time pr dag, på kursus hedder det så 7 - 7 1/2 time, og har haft lidelsen i knap 8 år.

Ja jeg troede også at lagerstyring var via pc, men vi skal altså også pakke varer til forsendelse, og modtage varer og langt fra alt er i småtingsafd.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 19:07   #4
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Ja jeg troede også at lagerstyring var via pc, men vi skal altså også pakke varer til forsendelse, og modtage varer og langt fra alt er i småtingsafd.
Gør det ikke - prisen kan være alt, alt for høj!

Hvis du har skånebehov på skrift, så henvis til dem. Hvis ikke, så skriv omhyggeligt ned, hvad reaktionen i din krop har været i dag.

Nu husker jeg ikke dine diagnoser, men overvej nøje, om det, du gør på kurset nu, kan forværre din tilstand.

P.S. Overvej at tale med din læge i morgen, Supersus...

Sidst redigeret af Carmen; 17-01-2012 kl. 19:28.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 19:24   #5
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
PAS PÅ DIG SELV, INGEN ANDRE GØR DET......

Personligt ville jeg stoppe lige på stedet, for det er ikke det værd... og du overlever uden det bevis, og jeg tror ikke på at lige det bevis, vil afgøre om du bliver bevilliget fleksjob.

Vidste din sagsbehandler ikke noget om det kursus, siden du er blevet sendt afsted, der er som regel en beskrivelse på disse AMU kurser, og når dine skånehensyn er kendte, burde vedkommende kunne se at det kursus ikke passer med dine hensyn.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 20:11   #6
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Te-pigen Se meddelelser
PAS PÅ DIG SELV, INGEN ANDRE GØR DET......

Vidste din sagsbehandler ikke noget om det kursus, siden du er blevet sendt afsted, der er som regel en beskrivelse på disse AMU kurser, og når dine skånehensyn er kendte, burde vedkommende kunne se at det kursus ikke passer med dine hensyn.
Sagsbehandleren har sådan set bare anbefalet nogle kurser, og så har jobkonsulenten og mig selv fundet nogle på Amu´s hjemmeside der passede til branchen.

Nu har min jobkonsulent fri onsdag, men ringer ham lige op torsdag om de skånehensyn jeg ikke har på kurset, ved at han vil være meget forstående.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 20:23   #7
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Du får ihvertfald de varmeste tanker fra mig.
Ved jo lige hvordan det er med armene øv øv

Knus Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2012, 09:33   #8
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
oveni de tunge løft - kan du så godt holde til så mange timer???? Der er så vidt jeg kan se stor forskel på de timer du er i arbejdsprøvning og så de lange dage på kurset....
Jeg ville også stoppe med det samme - det er ikke det værd at ødelægge dig selv mere af...Så fat i jobkonsulent med det samme...
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2012, 11:27   #9
SBAM
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2010
Indlæg: 46
Styrke: 14
SBAM er ny på vejen
Jeg synes bestemt også du er nød til at kommentere det. Jeg kan ikkese hvorfor de ikke skulle ville lade dig gennemføre kurste pga. skånehensyn? Men jeg er hverken underviser eller kender noget til lagerstyring - forestiller mig bare ikke at fysisk styrke er et krav.

Derudover ville jeg som sagsbehandler undre mig over, at du pludselig klarer fremmøde i mange flere timer end du ellers har kunnet. Så drøft det også med jobkonsulent eller sagsbehandler, så ikke de misforstår og tænker, at det bare er et spørgsmål om din egen motivation for at være der.

Og sidst med ikke mindst ja, så skal du selvfølgelig også passe på dit helbred.
SBAM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2012, 14:48   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jeg kan heller ikke lige helt forstå, at de har tilladt dig at sende dig på et kursus, hvor du skal løfte, når du har nogle skånehensyn som bør overholdes.

Jeg tjekkede lige på ug.dk hvad den type kursus går ud på, her:
http://www.ug.dk/uddannelser/arbejds...ing.aspx#fold3

Der står, at målet kursus i lagerstyring på AMU er:
Deltageren kan, i samarbejde, udføre normalt forekommende opgaver i forbindelse med lagerstyring herunder lagerets papirsystemer, varenummersystemer (varekataloger), lokations- og genfindingssystemer, samt optimale vareplaceringer. Arbejdet omfatter desuden selvstændigt at kunne plukke, afsende, modtage og placere varer, samt foretage den nødvendige kontrol og

Men jeg kan så se, at der er flere typer AMU kursus med lagerstyring, f.eks. lagerstyring med IT. Der lærer man noget andet end at pakke, modtage og afsende varer.... - hvis man bruger søgefunktionen i linket og taster "lagerstyring" kommer der flere typer kurser som har forskellige mål med kurset...

Lyder da godt nok hårdt med at løfte osv... Jeg håber virkelig ikke, at det er noget, I skal hele tiden. Ellers synes jeg da, du lige må snakke med underviseren lidt om det med dine skånehensyn - om du kan være lidt fri for det? (tja bare et foreslag, hvis du ikke er så meget for at snakke med dem fra jobcentret).
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det er så hårdt at holde modet oppe... muslingemus Din historie 7 14-02-2011 23:02
Handicappede rammes hårdt buster Politik og Samfund 2 19-11-2010 09:47
har hårdt brug for hjælp (hørehandicap) Dilek Alt det andet 8 09-11-2009 03:10
Fleksjobbet er for hårdt!!!!!!! yasmin69 Spørgsmål ang fleksjob 7 03-05-2009 14:55
flex jobber på hårdt arbejde.. annette Spørgsmål ang fleksjob 2 06-12-2006 00:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension