K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-08-2009, 11:16   #41
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg tror bare, at kommunenerne er for dårlige til at sagsbehandle individuelt.
OG måske skulle gøre brug af de midlertidige førtidspensioner noget mere, specielt hvis klienten har drømme om feks at studere, at kunne deltage i samfundet igen, og ved recovery måske ligefrem at kunne få helbredsmæssige fordele der kan sluse dem tilbage igen via små sikre skridt med støtte og opbakning! Evt i Fleksjob eller revalidering.

Dette er jo så lidt den omvendte verden, for det var måske det man skulle have gjort INDEN man tilkende førtidspensionen, for det er jo synd at klienten selv skal slås for det efterfølgende - det giver jo ingen mening.

Jeg tror såmænd ikke vi herinde ikke er rummelige og ikke forstår de andre!
Men hey, vi er jo kun mennesker, og mange af os har været gennem ild og vand for at nå til det punkt vi er i dag, og er virkelig dømt UDE! Så indlæggene kan defor virke som en rød klud når de bliver skrevet i et højt gear som 'hvis hun kan studere, så kan vi alle sammen' - for nej, det kan vi ikke, vi ejer ikke ressourcerne!

Og så anser jeg måske selv peronligt problemet omkring universitetet, som et overskudsproblem, som er såre let at løse blot ved at henvende sig på kommunen og lufte tankerne. For længere er den jo ikke. Vi kender jo ikke til sagen, diagnoserne eller noget som helst, og det gør sagsbehandleren.....

Som jeg har været inde på før, så har kommunen udgivet en pjese til førtidspensionister der hedder Din sociale handleplan - hvor skal du hen og af hvilken vej, og der kan der tages godt hånd om både universitet, andre studier, drømme, mål mm, så man kan opnå alt det man går og drømmer om, uden at ryge på røven, om man så må sige.....
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 15-08-2009, 11:40   #42
Peavey
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2009
Indlæg: 11
Styrke: 0
Peavey er ny på vejen
Førtidspension og studie.

Enig, der burde være kommet længere imellem de der er førtidspensionister efter de nye regler og som ønsker at studere. Det er vel en af konsekvenserne af at man har strammet så meget op for tilkendelse af pension.

Men derfra og til at sige at ingen må er nok at gå lidt for langt?

Spørgsmålet drejer i virkeligheden om hvilke rettigheder man har?
Peavey er ikke logget ind  
Gammel 15-08-2009, 12:00   #43
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har sgi ikke skrevet at ingen må!!!

Jeg ønsker alle det bedste, for det liv de nu engang synes giver dem indhold.

Jamen der er ingen regler på området!! Så dine rettigheder kan ikke aflæses som sådan. Det er KUN din sagsbehandler der kan hjælpe dig, da de kigger individuelt på sagerne.

Så det er da bare om at få bestilt en tid.
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 15-08-2009, 14:01   #44
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Jeg synes, det er at blæse og ville ha' mel i munden, hvis man både vil indkradse en førtidspension OG ha' et Universitetsstudium, som jo er en målrettet, fuldtids- erhvervsuddannelse.

Hvis du virkelig gerne vil læse på universitetet, og mener du, at du kan klare det, så sæt din pension i bero i nogle år og gå på SU. Klarer du det, så få dig et fleksjob eller ordinært job (for et universitetsstudie er altså fultid, med mindre du får en særordning, som f.eks. revalidering). Hvis du på kommunen siger, at de slipper for at betale til dig hver måned, så er jeg sikker på, at du vil finde ud af, at rigtigt meget kan lade sig gøre.

Men jeg kan dælme godt forstå, at de ikke både vil betale din pension og lade dig studere samtidig. De to ting er jo modsatrettede. Hvis du vil ha' meningsfyldt indhold for sjov, så tag AOF kurser eller Åbent Universitet. Det er langt færre timer, og der optager du ikke en plads for en ung, der står med et langt liv på arbejdsmarkedet foran sig. Igen - hvis du mener, at det kan føre dig tilbage til et job, så sæt din pension på pause. Snak evt. revalidering med dem i stedet.
Morgause er ikke logget ind  
Gammel 15-08-2009, 14:03   #45
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Spørgsmålet i denne tråd er blevet besvaret og er ved at udvikle sig til noget helt andet

Tråd lukket!!
__________________
Webmaster er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
studie af hvad der sker på et jobcenter østerbro Politik og Samfund 2 24-11-2011 00:02
Afbryde studie og søge fleksjob? Fibro25 Spørgsmål ang fleksjob 4 02-03-2011 20:34
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53
Stoppet på studie. Hvad gør jeg nu? 6000kolding Alt det andet 36 16-11-2010 15:01
FP og studie. Bassemanden Alt det andet 6 26-06-2010 10:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension