K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-10-2011, 21:01   #71
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
En af siderne ved adhd er at man har svært ved at afkode andre menneskers kropssprog.

Det kan have været svært at finde og beholde venskaber op gennem barndommen.. og man kan ofte have følt sig misforstået.

Efterhånden som man har fået nogle hak, holder man sig mest for sig selv... men glemmer det så, og får et hak mere... osv.

Det kan være svært at følge lange enetaler, og tankerne begynder at vandre andre steder hen..

Man kan sagtens koncentrere sig om det man finder interessant.. men det er svært at lære de ting der ikke interesserer en..

At man er impulsiv, kan også gøre at man siger ting man ikke lige skulle have sagt højt.. eller klatre lidt højere end man egentligt lige kunne overskue når det kom til stykket..

Der er så også den hyperaktive variant, der sponser rundt og pille rode rager ved alting...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 21:31   #72
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Jeg har aldrig været hyperaktiv, dvs i munden og i hovedet har jeg altid været det. Snakker som et vandfald og har roterende fis i kasketten eller hvad man kan kalde alle de tanker der flyver rundt i hovedet, som jeg ikke kan få placeret i de rigtige "kasser" (tankemylder)

Jeg har ADHD - med overvejende opmærksomhedsforstyrrelse , er ikke umiddelbart hyperakiv og ikke specielt impulsiv. Derimod har jeg altid haft mange problemer med koncentration og hukommelse, og så taler jeg før jeg tænker m.m...


Citat:
Om ADHD

Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) har sit ophav i diagnosesystemet DSM-IV.

De tre typer ADHD:

ADHD - med overvejende opmærksomhedsforstyrrelse

ADHD - med overvejende hyperaktivitet og impulsivitet

ADHD - som kombineret type med opmærksomheds-
forstyrrelse og hyperaktivitet/impulsivitet

http://adhd.dk/voksen.html

Men når jeg nu læser om ADD så ser jeg nu ikke den store forskel på min ADHD type og ADD

Citat:
UOPMÆRKSOMHED
Du er uopmærksom når folk taler
Du lytter ikke meget når der tales
Du er uopmærksom omkring tiden, glemmer tiden
Du lægger ikke mærke til detaljer i hverdagen
Svært ved at følge instruktioner
Svært ved at gøre opgaver færdig
Svært ved at tilrettelægge opgaver, og at sætte dem igang
Udsætter opgaver til imorgen
Undgår langvarige opgaver
Mister ting -eller kan ikke huske hvor du har lagt ting
Bliver let distraheret af andre ting der sker omkring dig
Svært ved at orientere sig i tid og sted

HYPERAKTIVITET
Er urolig med hænder eller fødder
Sidder urolig på stolen, eller går omkring
Er utålmodig når du keder dig
Taler højt og meget, kommer til at afbryde
Taler ofte og er svært at afbryde
Er urolig ved sociale begivenheder

IMPULSIVITET
Svarer på spørgsmål før de er færdigstillet
Bryder ind i andres samtale
Har svært ved at tage sociale hensyn pga utålmodigheden
Bliver nemt temprementsfuld, hidsig, opfarende
Svært ved at vente på din tur
Let til impulsive handlinger, køb m.m.
Bliver irriteret, når ting ikke sker straks

http://www.voksenadd.dk/
Man skal kunne genkende 15 af disse 25 sætninger, jeg har alle 25



Jeg kan nu ikke se min type ADHD på denne side.

Citat:
Diagnosticering

Man opererer idag med mindst tre typer af opmærksomhedsforstyrrelser:

•ADHD med overvejende hyperaktivitet og impulsivitet.
•ADHD hvor der ses en kombination af både opmærksomhedsforstyrrelse, hyperaktivitet og impulsivitet.
•ADD (Attention Deficit Disorder) med overvejende opmærksomhedsforstyrrelse (stille-DAMP).

http://www.netopnu.org/index.php?opt...d=34&Itemid=32


Måske er det bare forskelligt fra psykiater til psykiater om det hedder ADD eller ADHD - med overvejende opmærksomhedsforstyrrelse.

Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 21:33   #73
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
OMG 23 jan 2012 - havde en kammerat som skulle vente 1 år på at komme til en psykiater der sku være god til ADHD.. Der er lang tid til januar men jeg tror faktisk det er hurtigt.. sys han sagde at det var meget normalt med lang ventetid og pågegyndelse af behandling.. men ved det selvf ikke... :-/

MEN håber meget for dig at det går hurtigt.. ADHD kan være noget skidt at leve med ubehandlet for både den "syge", men os familie og venner så vidt jeg kan se og høre.. :-)
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 21:45   #74
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Idag bruger man kun betegnelsen adhd i diagnoselisten.. også selv om der ikke er hyperaktivitet til stede.

Men i almindelig tale bruges add stadigt.

Med hensyn til medicin, er det forskelligt om det virker eller ej.. og noget medicin virker på nogen.. og ikke andre.

Nogle har stor glæde af det, og andre mærker ingen forskel.

Det er kun at prøve..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 22:24   #75
Manse8
Elsker at være her på K10
 
Manse8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 55
Styrke: 14
Manse8 er ny på vejen
Dejligt at læse jeres svar og godt at vi får en debat igang :-) , men jeg har endnu ikke fået svar på om det er et klogt valg af mig og få min fagforening ind min sag , da jeg ikke føler jeg magter det alene mere !

Hvad mener i om det ?
Manse8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 22:42   #76
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Manse8 Se meddelelser
Dejligt at læse jeres svar og godt at vi får en debat igang :-) , men jeg har endnu ikke fået svar på om det er et klogt valg af mig og få min fagforening ind min sag , da jeg ikke føler jeg magter det alene mere !

Hvad mener i om det ?
Jeg har svært ved at se misfordelene ved at få din fagforening ind i sagen, når du ikke selv magter det alene mere. Dog skal du selv sørge for lige at holde et øje med dem, for der er desværre meget få fagforeningsfolk der er ordentligt inde i sygedagpenge reglerne og der kan komme graverende fejl i din sag pga det.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 22:46   #77
Manse8
Elsker at være her på K10
 
Manse8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 55
Styrke: 14
Manse8 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
Jeg har svært ved at se misfordelene ved at få din fagforening ind i sagen, når du ikke selv magter det alene mere. Dog skal du selv sørge for lige at holde et øje med dem, for der er desværre meget få fagforeningsfolk der er ordentligt inde i sygedagpenge reglerne og der kan komme graverende fejl i din sag pga det.
Lyder godt , min fagforening har en afdeling på 15 personer mener jeg nok , der udelukkende tager sig af lignende sager fik jeg af vide , så håber de ved hvad de gør .

Var bare bange for at det var at "træde" kommunen over tæerne og at de blev endnu mere genstridige ...
Manse8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 23:22   #78
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Manse8 Se meddelelser
Lyder godt , min fagforening har en afdeling på 15 personer mener jeg nok , der udelukkende tager sig af lignende sager fik jeg af vide , så håber de ved hvad de gør .

Var bare bange for at det var at "træde" kommunen over tæerne og at de blev endnu mere genstridige ...
Det kan jeg sagtens følge dig i, men problemet er, at det ikke er til at vide, hvordan sb reagerer. Nogen vil synes det er fint og få en god dialog i gang med din fagforening men andre vil blive fornærmede. Uanset, så skal du holde fokus på, at du ikke kan overskue det mere! Du er nød til at passe på dig selv
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 23:31   #79
Manse8
Elsker at være her på K10
 
Manse8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 55
Styrke: 14
Manse8 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
Det kan jeg sagtens følge dig i, men problemet er, at det ikke er til at vide, hvordan sb reagerer. Nogen vil synes det er fint og få en god dialog i gang med din fagforening men andre vil blive fornærmede. Uanset, så skal du holde fokus på, at du ikke kan overskue det mere! Du er nød til at passe på dig selv
Det er lige præcist også min tankegang , jeg kan ikke selv klare min sag , så derfor bad om fagforeningens hjælp/støtte ...

Håber mit valg er rigtigt , men det finder jeg jo ud af
Manse8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 14:20   #80
honny14
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2010
Lokation: lolland
Alder: 63
Indlæg: 2
Styrke: 0
honny14 er ny på vejen
Jeg kan kun sige dig, at jeg har haft min fagforening, med i mit forløb, hvad jeg har været glad for. Det har været den samme person der, har været med som min bisidder hvergang. Det har været godt for mig. Da vedkommende kunne føre mig vidre hvis jeg mistede tråden. Vil anbefale dig at møde din bisidder på fagforeningen før et møde, ikke nødvendigvis samme dag.
vh en voksen adhd'er
honny14 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
jer med ADHD / ADD KatrineB Alt det andet 2 13-09-2012 14:03
ADHD og hva så ? Erfurt Spørgsmål ang fleksjob 3 15-11-2011 16:14
ADHD KatrineB Dit og Dat 5 31-08-2010 11:23
ADHD Enteneller Alt det andet 5 13-03-2009 23:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension