K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-05-2006, 23:29   #11
Winther
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 56
Styrke: 19
Winther er ny på vejen
RE: Praktik

Citat:
PiaB skrev:
Hej med jer.

Ingrid du nævner, at du ikke kan arbejde 5 dage om ugen i netop det job. Det du her skal tænke på er, at en praktik skal vise ens barrierer og ressourcer, hvis man så finder ud af, at du ikke kan arbejde 5 dage i det arbejde, men på et andet arbejde, så er det det andet arbejde man vil gå efter.
For at blive berettiget til fleksjob, skal du have en funktionsnedsættelse inden for ethvert erhverv.
Men du kan sagtens sige, at du ikke kan klare 5 dage ugentligt, og du gerne vil prøve med 4 for at det giver dig en bedre hverdag, det er der ikke noget til hinder for.

Vedrørende timer i praktikken, er det noget man finder ud af hen af vejen, måske starter man med 20 og bevæger sig så op eller ned i timer afhængig af hvad personen kan klare.
Det med at arbejde på helligdage, er gældende inden for alle erhverv - fx 1. maj er en helligdag for offentlig ansatte men ikke for private. Nogle arbejder juleaften og nytårsaften andre gør ikke - hvis man søger et arbejde hvor der kræves at der arbejdes i helligdagene, må man gå med på de præmisser også i en virksomhedspraktik - den varer trods alt max. 3 måneder.

Man kan ikke som fleksjobber fx sige, at mit skånebehov indebærer også at jeg ikke skal arbejde i helligdage. Du kan gøre det, at du kan sige at lige netop det arbejde ikke er noget for dig, men at du meget gerne vil afprøves indenfor et andet erhverv.
Kh Pia
Jeg har gennem rigtig mange år arbejdet hver anden weekend og om aftenen. Det har jeg som sådan ingen problemer med, det jeg har problemer med er, at normalt betaler man for det i form af tillæg eller afspadsering, det kan selvfølgelig ikke lade sig gøre i denne situation. Der er mange frivillige på stedet som yder en kæmpe indsats, men mit vil jo være betalt arbejde, så de kan da ikke forvente arbejde på helligdage osv uden at betale ved kasse 1.
"Vil man arbejde gratis, så kan man stort set få arbejde alle steder"
Winther er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2006, 15:54   #12
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
RE: Praktik

tusind tak til jer der har svaret på mit indlæg om praktik, det gav mig lidt mod til at fortælle min jobkonsulent at det var for hårdt med 5 arbejdsdage i det job, kommunen og min arbejdsleder har tilbudt jeg kan afprøve resten af praktikken med en hviledag om onsdagen....hvis de andre af mine kollegaer accepterere at det er ok, at mangle min ekstra hånd om onsdagen og det ellers er godt for mig med den hviledag, så er alt ok......ellers har kommunen tilbudt at finde et andet fleksjob til mig, for det er meget vigtigt at fleksjob og liv uden for jobbet hænger sammen.....så jeg er bare superglad.

Mvh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2006, 10:14   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Praktik

Hej Ingrid

Tillykke med det, så må vi håbe at det går godt så du kan blive der

Det er rart når man opdager at det kan lade sig gøre.

Mon ikke det kan være derfor at mange flekser føler at de bliver udnyttet i fleksjob, man kan ikke rigtig lide at sige fra og bede om ændringer, og derfor kan det virke omsonst at man render og arbejder gratis, men en praktik er jo netop en tid hvor man som i dit tilfæle skal have lavet noget om da det jo er meningen at man ved ansættelse skal være der i mange år

Det lyder som om at din kommune og jobkonsulent har den rigtige indstilling til det hele
  Besvar med citat
Gammel 17-05-2006, 18:38   #14
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Praktik

Uanset om man er fleksjobber eller ikke fleksjobber, skal alle have det tillæg der er aftalt jf. overenskomsten, når man arbejder på helligdage, eller efter kl. 18, da man jo så overgår til en anden takst.

Det ligger i selve overenskomsten, som er gældende for alle.

Det jeg påpeger er, at man som fleksjobber ikke kan have et skånebehov der siger, at jeg kan ikke arbejde på helligdage.
Man kan have et skånebehov der hedder - at man ikke kan starte med at arbejde før fx. kl. 12.00 fx pga gigt, eller af psykisk/social karakter. Eller man kan have et skånebehov der hedder, at man kun kan arbejde aften, eller kun kan arbejde i dagtimer.

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 20:21   #15
Mikkelline
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
Mikkelline er ny på vejen
Der skal skrives papir, de er desværre så mangelfuld, fordi det skal se godt ud over for arbejdsgiver..
Mikkelline er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
for syg til praktik minismandag Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 17-09-2013 11:21
Praktik Jef Alt det andet 15 24-01-2013 22:14
Ang praktik lynge60 Spørgsmål ang fleksjob 9 06-10-2012 11:22
Praktik winhill Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 04-07-2012 17:56
Ang praktik jyttels Alt det andet 3 23-07-2011 10:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension